gymjenny

Alla inlägg under januari 2012

Av Jenny Wigren - 11 januari 2012 13:13

Nu när jag sitter nöjd och belåten efter en underbart god lunch så tänkte jag lägga upp gårdagens kost :)


Frukost, 5.15 - fil m valnötter samt kaffe m mjölk

Efter träning, 8.00 - 1 protshake, smak banan

Mellis, 10.00 - 2 ägg

Lunch, 12.30 - sallad m räkor, ägg, tomat, sallad osv. ingen pasta eller sås

Mellis, 15.00 - 1 protshake vanilj/päron samt 4 körsbärstomater

Innan PT kund - 1/2 energybar, maxim.

Middag, 19.30 - sallad, se gårdagens inlägg för ingridienser ;)


Tror jag måste göra en deal med mig själv att äta ett större mellanmål på eftermiddagen än jag gör i dasläget... med tanke på att jag inte hinner äta middag innan pass eller PT kund så tror jag nog att det är en viktig rutin att få in! För gudarna ska veta att jag va svimfärdig när jag dök upp på Gold's redo för min PT kund. Jag tänker  aldrig låta min vardag med träning eller val av kost påverka mina kunder, då äter jag hellre 3 sockerbitar för att få upp fokus och energin igen. Det va precis vad som behövdes igår, sen va jag back on track :)


För övrigt kan jag tillägga att jag nu ätit sallad 3 måltider på rak så... ikväll blir det äntligen varm mat, antingen köttfärsröra eller lax, nam nam!


/Jenny


Av Jenny Wigren - 11 januari 2012 08:57

Det fick bli lite ändringar i både min träningsevecka men även min vår planering, jag kommer alltså inte att köra Indoorwalking under våren, kommer förmodligen gå på det själv, men inte hålla det eller vara en del av det gymmet. Finns flera olika anledningar, MEN nej, jag tänker inte gå in på det. Nu när beslutet är taget så känns det ändå bra och när man har den känslan, ja då har man gjort rätt :)




Vecka nr 2

 

Av Jenny Wigren - 11 januari 2012 07:48

Underbart! Klockan är bara 7:48 och jag har redan tränat mitt gympass för dagen :) Många i min närhet tycker jag är galen som är uppe så tidigt och det kan jag köpa... det jag därmemot inte köper är dem som tillägger "jag skulle aldrig ha tid att träna så regelbundet som dig", ledsen men det är vad jag kallar en vald sanning. Det finns SÅ många exempel på personer som får till träningen fast de har heltidisjobb, barn, hus och aktiv fritid, allt handlar om prioriteringar!! Jag jobbar 8-17 varje dag och har 1 tim lunch, eftersom jag inte har möjlighet till flex så hinner jag inte träna på lunchen. På kvällarna har jag allt från gruppträningen (träning, men ändå inte) samt PT kunder, jag vill dessutom som alla hinna umgås med vänner och ha fint hemma. Lägg då även till att jag har 30 min mellan bostad och jobb/gym/vänner... Det betyder att:


* Min klocka ringer kl 4.30 ca 3-4 dagar/v

* Jag kommer få lägga pengar på hunddagis

* Jag har inte koll på en enda serie som går på TV

* Jag passar på att umgås med vänner när jag tränar


Prioriteringar! Vill du?! Ja då kan du :) = dagens moralkaka, jag bjuder på den :)


Så tillbaka till träningen :) Den gick riktigt bra fast båda snittat 5-6 tim sömn, inte optimalt men bättre än inget. Det var som sagt axlar, armar och bröst med 10 min på löpband innan... och nu är det dags att skruva upp tempot. Mer Cardio på detta pass behövs och iaf 2 övningar till, har insett att vi faktiskt hinner det ;)


Bröstpress 8-9 kg 10 x 3

Bröstflyes i kabel 12,5 kg 10 x 3

Axelpress 7 kg 10 x 3

Axellyft, sidan samt fram 3 kg 10 x 3 - skoja inte va svag jag är i den här övningen....!

Baksida axel i kabel 12,5-15 kg 10 x 2

Tricepsdrag m rep 25-30 kg 10 x 2

Dips m gravitron -25 kg 10 x 3

Bicepscurl 25-30 kg 10 x 3


Här önskar jag lägga till mer puls, såsom burpees och nån mer bicepsövning. Men jag vet inte riktigt än... Jag kommer börja köra ett "nörd" pass i gymmet per vecka, detta för att Pernilla som jag  tränar med, som inte har samma mål, ska behöva köra småmuskler och överkurs övningar. Vi har ju inte riktigt samma mål och jag tror inte riktigt hon vill se ut som mig när jag är klar :P


Vi gjorde även en mätning, nu kommer jag faktiskt att börja väga mig varje vecka... eller iaf varannan så ni får en tätare formkoll ;)


Formkoll 11/1

Vikt 57,7 kg

Fett% 23,9

Fettvikt 13,8 kg

FFM 11,7 (fettfri massa, minus vattnet)


Så så ser det ut sen förra mätningen som gjordes 13/12. Så nästan en månad sen. Då ska vi ha med att jag inte var en ängel över jul så jag är ändå nöjd. Inte direkt så att det kommer hända monstermycket mellan gångerna, jagä r nöjd bara det  går något åt rätt håll ;) Annars blir det att kalla in coachen igen och bli späkad på riktigt ;)


Hörs lite senare :)

/J

Av Jenny Wigren - 10 januari 2012 13:47

Då kör vi, innan jag glömmer ;)


Frukost, 7.00 - fil m valnötter och kaffe m mjölk

Mellis, 11.00 - (Höll på att glömma) 1 protshake päron/vanilj

Lunch, 12.20 - Gratinerade paprikor m köttfärs, getost och svamp. Till det 1 avokado och 1 tomat

Mellis, 15.00 - 1 avokado

Middag, 20.00 - gratinerad falukorv m 1 tomat

Nattmål - en massa vatten! var lite dålig på att få i mig det så jag var riktigt törstig, vart närmare 1/2 l


En dag som jag ändå är riktigt nöjd med :) Behöver få till mer "riktiga" mellanmål, så jag inte riskerar att vara för trött inför träningen på kvällen sen, eller för den delen inte får nog med återhämtning efter morgonträningen! Bara att uppdatera skafferiet, får nog ställa mig och baka lite energibars till mig själv :)


/J

Av Jenny Wigren - 10 januari 2012 10:42

Mumma! Har beställt lite nya kosttillskott! Längtar redan efter dem, så här ser beställningen ut!! Mina "vanliga" produkter egentligen. Massagerollern va ett erbjudande, svårt att motstå, rätt som det är så kanske jag börjar massera mina stackars muskler ;)


Sen Fat Burner är en kapsel som jag ska (måste börja nu) ta 30 min innan mina måltider, den ska helt enkelt kicka igång förbränningen, bränner rejält i halsen när kapseln löser upp sig.... Just märket jag tog nu är nytt för mig, har kört TopFormulas tidigare med hallon i, den va slut :(


Omega 3 tillskott är alltid bra, vi behöver verkligen den fett källan, det jag gillade med denna var att även omge 6 och 9 var med, och i rätt balans. Dessa ska nämligen väga upp varandra för att bli effektiva, skönt med ett piller som löser det! Jag kommer ligga på ca 3 kapslar x 2 dag. Också som kick för fettförbränningen och såklart för att ge kroppen nyttiga fetter


Cocos olja steker jag och lagar mat med =) Underbart, istället för att vräka ner en massa smör... ja inte så mkt LCHF men desto mer LCHQ ;)


Protein 80 HALLON!! Nu har jag kört vanilj/päron = inte okej och sen gjorde jag försöket med banan = döda mig va äckligt!! Så nu återgår jag återigen till min älskade hallon smak *kärlek*



Följande artiklar ingår i beställningen:

 ArtikelAntalá prisTot. pris 
Massageroller, Original, Grön1 39 SEK 39 SEK 
Active Fat Burner, 90 tabs1 219 SEK 219 SEK 
Fit & Smart Omega 3-6-9 (utg. dat. 2012-02), 180 kapslar1 69 SEK 69 SEK 
Cocosa Pure Coconut Oil EKO, 500 ml2 0 SEK 0 SEK 
Whey-80, 1 kg, Hallon1 159 SEK 159 SEK 
SETART: 2 x Cocosa Pure Coconut Oil EKO, 500ml1 149 SEK 149 SEK 
  635 SEK

Har lite mer grejer hemma som jag tänkte ta kort på =) Dem produkterna har jag fått av min coach, nu när jag ska satsa hårt igen så tänkte jag återuppta mitt lilla schema igen. Skojar inte vilket meck det va på morgonen och på kvällen innan natten... aja, jag visar er imorn ;)


Nu ska jag bli stor och stark!!! a... så liten samtidigt ;)

/J

Av Jenny Wigren - 10 januari 2012 09:12

Det är redan tisdag, helt otroligt! Eftersom det känns som att jag lever två liv samtidigt så förstår jag inte riktigt hur veckan kan gå så fort?! för gudarna ska veta att jag inte sover bort timmarna ;)


Igår vart det som sagt ingen träning, vart en massa trixande med apotek osv nödvändigheter för att få det lilla livet att gå runt :) men, imorse då var jag uppe före tuppen ;) Så stolt över det!! RPM är ett högintensivt pass och jag var lite orolig för att det skulle bli en lugnare variant för att vi inte skulle choka vår kropp till döds MEN icke!! Vi kämpade på som bara den :D Så underbart var det!


Nu är jag laddad inför resten av veckan och jag bara känner hur bra den här våren kommer bli! Målet är 3 gympass/v och imorgon blir det pass nr 1 :) Då ska jag och Pernilla köra armar, axlar och bröst... längtar redan!


Resten av dagen spenderas på jobb, innan det blir att köra hårt med min PT kund och slutligen middag med mina tjejkompisar :) Som tur va så lever Madde också på LCHF under veckodagarna (ja, det gör du :P) och Pernilla kör just nu GI så de kommer passa så bra med min sallad ikväll :) För det är på minuten att jag hinner hem innan dem kommer, så det får bli snabblagat och även gott, nyttigt och passande för alla. Ingridienserna till kvällens sallad blir: kyckling, ägg, spenat, gurka tomat, paprika, feta ost, pumpakärnor, röd lök, avokado, rödisor och majs :) namn namn, längatar redan! Till det så rör jag ihop en vinäger på olivolja m citronsmak och balsamvinäger, lite salt och peppar på det sen är man i mål =D


Puss!

/J

Av Jenny Wigren - 9 januari 2012 20:50

Njuter av träningsvärken i axlarna! Nu blir det till att dricka ännu mer vatten och sen sängen, imorgon är det äntligen RPM igen  


Hörs imorn!!

/J

Av Jenny Wigren - 9 januari 2012 15:48

Det får bli en vilodag för mig idag, hela veckan kommer va full med träning, insåg att jag behövde mina 30 min nu innan jag håller en klass på Gold's Gym till att fixa medicin till mina vovvar... Så en liten ändring men med en kropp som värker i axlar, ben, mage och bröst så sörjer jag inte allt för mycket, jag kommer få den träning jag suktat efter!! Den här veckan kommer även gym träningen tillbaka YEY!!


/J

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards