gymjenny

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Jenny Wigren - 13 januari 2012 20:56

Då var det gjort!! Årets "tävling" är satt och det har inte med styrketräning att göra ;)


För er som känner mig är detta inte konstigt, för er som inte gör det... än, ja, jag är så här sjuk!! Min chef är en s.k löpare, han gillar att springa och för honom är träning löpning. Vilket är jätte bra för honom! Löpning är en riktigt bra träningsform även om jag själv aldrig fastnat för det. Om jag hade ett mål, ja självaklart men hitills har jag inte haft det... Förns till idag det vill säga ;) Johan (min chef) hade tappat motivationen till löpning och då även träning.


Igår:

Jag - men Johan finns det inget lopp eller dylikt som du kan anmäla dig till då, för att hitta tillbaka

Johan - nja, inte vad jag vet. Har ev som mål att springa en mara i fjällnatur

Här dog som diksussionen efter ett tag...


Idag:

Johan - jag har kommit på vad jag vill

Jag - jaha, vaddå?

Johan - tävla mot dig!

Jag - hahahahahaha, va?


 


för att göra en lång historia kort, vi ska tävla mot varandra i september, 3 mil.... i terräng?! what the f*** aja, är man dum så är man... Tur det iaf är bra förbränningsträning. Så jag kommer vara ett paket muskler (yeah right) som springer 3 mil. Bör tilläggas att jag som längst hitills sprungit 1 mil. SÅÅÅÅÅ jag ska nu lägga till 2-3 pass löpning/v. Ja ni som känner mig = inte egentlligen förvånad, ni andra, välkommen in i min bisarra värld :* och välkommen till fler inlägg om löpning, distans träning och det jag brinner mest för egentligen INTERVALL TRÄNING!


Nu kryper jag ner i soffan med min älskling - middagen var underbar!!

Puss

/J

Av Jenny Wigren - 13 januari 2012 15:39

Helt otroligt, tro mig när jag säger att det är inte träningen jag är orolig över under min kommande utmaning, inte heller dieten utan socker och alkohol osv UTAN det jag är riktigt orolig över är ALL MAT jag ska tvinga ner i mig :O Vart ska det få plats?!


Och som om inte magen säger "döda mig" så är det snart dags för middag med älsklingen :D om två timmar sitter vi på Invito www.invitobar.se och myser ihop :) Jag tänker låta honom köra hem, för då kan jag ta ett glas vin :) eller.... ja vi får se. Cola light är iofs en större passion för mig :)


Återkommer imorgon med en rapport på min träning :)


PUSS!

/J

Av Jenny Wigren - 13 januari 2012 12:46

Ja det är precis så mätt jag är just nu! Hur hungrig jag än när då lunchen äntligen hägrar så gör det ingen skillnad när ALL mat ska in! Sitter just nu och djupandas samtidigt som jag låter min pösmage hänga... Funderar på att lägga mig på golvet ett litet tag, nej jag överdriver inte!


Men när kroppen ska bombaderas med energi för att kunna bygga och stoppa eventuell muskelnedbrytning ja då är det bara att gapa :) Tänkte även skriva ner gårdagens kost :)


Frukost, 7.00 - musli m mjölk, kaffe m mjölk + innan fatburner och under omega 3

Mellis, 10.00 - protshake vanilj och päron, 1 banan, kaffe m mjölk

Lunch, 12.15 - lax m tomat, sallad och dressing bestående av kesella & sweetchili sås + innan fatburner och omega 3

Mellis, 15.30 - kesella m kalorisnålt päronmås

Innan träning, 19.00 - kaffe m mjölk, en bulle

Efter träning, 21.45 - 2 knäckebröd m ägg, bregott och kaviar + 1 glas juice


Kommentarer... Mellanmål, jenny, mellanmål!! Jag måste börja äta fast jag inte är hungrig, för när jag väl blir hungrig då funkar ingenting! Jag börjar skaka och blir slapp, fåtal gånger har jag även svimmat av men det va iaf 2 år sen sist. Så jag har iaf blivit bättre. Å så sitter ni nu och tänker "men varför en bulle?!" Jo, igår va premiären på mitt första pass på TRIM - Träna i Matfors och de passade på att fika när jag satt i personalrummet, jag vill inte börja med att på en gång få stämpel "hon".... ni vet exakt vilken stämpel jag pratar om!! Den kan jag va utan... den kommer såklart att komma men det är fortfarande inte blodigt allvar och kniven mot strupen så jag känner mig lugn. 1 bulle kommer inte sabba denna vecka ;)


Lovar minst 1 inlägg till innan dagen är slut (har lovat att uppdatera oftare :P) Får se om jag kan anta utamaningen att även blogga i helgen.


PUSS!!



Av Jenny Wigren - 13 januari 2012 10:46

Sitter här med underbar träningsvärk!! Känner i sidofläsket på magen att något är på g att tajtas till ;) Nej... jag anser inte att jag är fläskig men eftersom de flesta i min vardag refererar denna del på kroppen som detta, tänkte jag va tydlig med vart jag känner av min Body Balance någon stans :) Så, vill ni tajta till denna del och också mysa av skön träningsvärk, ja... då ses vi kl 18.00 på onsdag ;)


Passar på att lägga in en inspirationsbild, för min del iaf :)


  




OJ, OJ, OJ, OJ va mycket det är kvar för min del!! Men så här enkelt (?) är det, iaf i min värld - Vill man, ja då kan man! Å jag, ja vill ;)

/J

Av Jenny Wigren - 13 januari 2012 08:18

Å gud säger jag bara!! Great mind thinks a like brukar man säga och jodå, Pernilla va HELT med på noterna med att förbjuda träning kl 6.00 på fredagmornar... Inte optimalt helt enkelt, iaf inte för oss :) Eftersom både hon och jag har sena träningar på kvällarna så blir iaf jag tröttare och tröttare för varje morgon :P Vi har satt mån-ons med RPM varje tisdag morgon :)


Morgonens träning gick iaf riktigt bra!! Vart lite mer puls övningar i det här passet, jag gillar dem. Inte just där och då, men det det är ett sätt att bryta av passet och göra så puls, svett och flås kommer igång lite mer :) Det är när du ligger död på mattan efter övningar som du vet att du gjort ett bra jobb!


Dagens pass:

Benpress, lutande 110/120 kg 10 x 3 (AJ!!)

Benböj i smith, 20 kg 10 x 3

Chins -25-30 kg 10 x 3

Smala rodd i gym80 20 kg 10 x 3

Breda rodd, funcgym (TRX band) 5 x 2

Dynamiska utfall 20 st x 2

Latsdrag, smalt 30-35 kg 10 x 3

Baksida lår 30 kg 10 x 3

Ryggresning 5 kg 10 x 3

Burpees (upphopp+armhävning) 10 st x 3

Bensax 20 x 3


Så nu är jag mer än nöjd :D


Gårdagens pass gick också bra, fick mycket beröm och jag hoppas mina nya deltagare är nöjd med mitt upplägg. Jag kör alltid mycket puls och intervaller på mina pass, även fast jag inte kör via konceptet RPM. Core passet kändes också bra :)


Däremot blir det nog en förändring imorgon... Inte för att gå in på för mkt deltaljer MEN en ny cykel, en ny cykelsadel ja... vet inte riktigt om jag kan sitta imorgon, iaf inte på samma sadel som igår, aj aj! Så i så fall blir det cardio på eget bevåg (crosstrainer) och sen Kettlebells efter det :)


PUSS!

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards