gymjenny

Alla inlägg under juli 2014

Av Jenny Wigren - 25 juli 2014 15:57

vi fortsätter snällt denna sommar med en hat/kärlek till varandra... jag har inte helt koll på vad som bråkar med min kropp men läkaren jag pratat med är rätt hundra på ett virus eftersom det inte vill ge upp, så just nu går det mesta under benämningen "det är virusets fel" - undra hur mycket jag kan skylla på det?! ;)


Hur som så kommer det ta ett tag innan kroppen är helt hundra med allt från trötthet, ömmande höft (även om bristen på styrketräninge mer är problemet där än ett virus), yrsel och huvudvärk men men, jag har i alla fall en tid bokad med en läkare som ska titta lite noggrannare på mig, så förhoppningsvis kanske jag blir lite klokare! Sen är det bara att gilla läget, ett virus är ett virus så nu blir det till att lyssna lite mer på kroppen och be om lite mer hjälp än jag kanske är känd för :P Däremot så väljer jag att rikta fokus på det som fortfarande funkar!! Jag är långt ifrån döende och jag vet att jag snart kommer att må bättre :) Under tiden får jag ta det lite lugnare (läs denna vecka). För just nu, när jag sitter i en galen värme på ett nästan öde gym (djupt imponerad över mina starka medlemmar som är inne och kör idag!!) är det svårt även för mig att ta in, att nästa vecka då vänder det! Nästa vecka är sista veckan på sommarschemat - sen drar hösten igång på Magasinet :D För mig innebär det som vanligt en hel del träning som kickar igång redan nästa vecka då några av mina stjärnor till instruktörer tar semester och blir redo för en stenhård höst!!


Veckans träning denna vecka tror jag går till historien... jag har hitills tränat 1 tim.... 1 tim, det är allt! Imorgon väntar nästa pass, så för första eller andra gånger på hela året tränar jag mindre än 4 tim/vecka. Med tanke på att kroppen mår som den mår så tänker jag skylld det på bristen av träning och jag tror att nästa vecka med betydligt fler träningstimmar kommer göra att allt rätar till sig igen ;) Hoppas majoriteten av er inser att jag driver med er, denna vecka har jag inte kunnat träna mer och jag är tacksam för de pass ajg faktiskt fått ihop och det ska bli väldigt spännande att se hur kroppen reagerar på Body Pumpen imorgon, det kan bara gå åt två håll - bra eller mindre bra... spännande!


Då jag inte har allt för mycket kul att berätta om så bjuder jag på en bild av mig och lilla Emila från kryssningen vi va på för 2 veckor sen - personligen skulle jag mer än gärna åka imorgon igen!


 

Nästa vecka, då är allt bättre igen, då är jag och mitt lilla virus mer på banan ;)

Av Jenny Wigren - 20 juli 2014 13:57

Det va nära att jag skulle börja strunta i allt som heter blogg... nähä tänker ni för det har ju inte märkts?! Det har bara inte funnits tid, eller såsom jag alltid resonernar med mina klienter/medlemmar/vänner/familj - det heter, det har inte vart prioriterat. Inte i allt annat som har vart!


Så hur har senaste tiden sett ut?!


* Jag har luckts va ensam aktiv ägare på Magasinet i över 6 mån och än har inte stället brunnit ner - det är positivt ;) Skämt å sido, jag har överlevt en av de jobbigaste halvåren i mitt liv! Inte arbetsmängdes mässigt, det här halvåret har inte vart så mycket värre än de senaste under mina ca 5 år i träningsbranschen. Därmeot psykiskt har det vart jobbigt, att hela tiden behöva ta beslut som ingen annan kan stå till svars för... det är jobbigt! Jobbigt, läskigt och framförallt väldigt skrämmande!! Däremot ångrar jag inte en sekund (ok det har vart vissa sekundrar då det inte vart lika kul) att jag valde att bli ensam ägare på Magasinet och jag är enormt glad och tacksam över mina medlemmar och medarbetare :D


  


* PT+ bara växer för min del, vilket är jätte kul!! Hade aldrig räknat med den positiva feedback som jag fått och det är enormt givande att få se allas resultat som mina duktiga klienter uppnår - underbart!


* B.A.B.Y Runners Team har också rullat på riktigt bra! Det är kul att det är vissa som kommer varje vecka medan andra dyker upp till och från, allt beroende på hur mycket tid som de har :D Ser verkligen fram emot att dra igång igne efter det lilla sommaruppehållet som vi har just nu. TIll hösten är det även några som valt att springa tillsammans på ToppLoppet i Stockholm - jätte kul :D


* Träningen rullar på, fortfarande mindre tid i gymmet än vad jag vill MEN (jo faktiskt) till hösten kommer det bli en skillnad!! Inser att få tror mig men det kommer sig tack vare...


* Kroppen har börjat bråka! Tydligen inser även den att jag inte längre än 22 år... typiskt! Det är framförallt höften av alla ställen som inte vill och det visar sig när jag gör vissa explosiva rörelser. Det gör att jag tagit bort mig själv från GRIT:en de sista veckorna på sommarschemat samt de första på höstschemat. Målet är att göra den träning som jag måste och som inte kräver lika mycket explosivitet samt träna upp styrkan i gymmet. Som jag alltid skrivit så är min mening med gymträningen framförallt att se till att min kropp håller iom min gruppträning, men då den träningen inte blivit av så har mycket riktigt "skadorna" börjat komma... så nu blir det till att ta bort de värsta ur gruppträningssynpunkt och lägga till mer uppbyggande gymträning :D Utöver det så är kroppen i bra form! Det är däremot lite små kul att nu när majoriteten bryr sig om sin bikiniform så ligger mitt mål i att öka i vikt! Nu är det mindre än 1 år kvar till Tammerpokalen och det betyder att mer muskler måste fås fram - det innebär mer energi och näring så nu skiter jag i allt som heter måttband och vikt, nu ska jag bara bli rundare ett tag framöver ;)


Så livet rullar på och innebär fortfarande väldigt mycket jobb för min del :) Men ni kan va lugn, jag har haft semester - hela 4 dagar och de var fantastiska! :) Jag var bara på Magasinet 1 ggn/dag under dessa dagar :P Ja jag vet att jag är skadad men under mina 4 semesterdagar så hann jag åka till skansen med min mini familj som består av sambon och hans lilla dotter på 5 år, vi åkte även Viking Lines 23 tim kryssning - fantastiskt barnvänlig och jag rekommenderar den varmt!! Jag tog även en vända på stan med mamma och plastfarsan och sen spenderade jag ett underabrt avkopplande dygn i Ösmo hemma hos familjen :) Så jo, jag kan ta det lugnt... när jag vill!


Veckan som kommer består av väldigt lite träning, jag ser till att vila så mycket jag bara kan nu när höften smärtar som värst så får jag försöka börja bygga upp den så smått. Däremot har jag äran att jobba hela nästa vecka och veckna betsår av allt från Personlig Träning, www.pto.nu, gruppträning, receptionen, gymgenomgångar, jag ska va kattvakt och på något sätt (än finns inga planer) fira min sambo som fyller år. Så jag är mer än laddad för kommande vecka!!


Bild från någon gång i våras men jag ser fortfarande likadan ut ;)

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards