gymjenny

Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Falsk marknadsföring?

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... och så håller vi på. Jag vet inte om det bara är en fas eller om det helt enkelt är så att jag fått en dotter precis lika ointresserad av sömn, som mig!! Här önskar jag däremot att jag kunde få henne att förtså hur viktigt det är med sömn och att hennes humör helt klart skulle va betydligt bättre - om hon sov. Nu förstår hon mig däremot inte det minsta och jag inser samtidigt att om det är något jag kommer få svårt att lära vidare, är det mängden sömn som behövs. Varför hon inte vill sova och har en tendens att vakna så fort hon inser att hon sover, det vet jag inte - min brist på sömn vet jag däremot mycket väl vad det beror på... det är nog dags att jag blir betydligt mer öppen med hur mitt liv egentligen är, innan allt för många får helt fel uppfattning! Just nu beror min sömnbrst såklart väldigt mycket på min älskade dotter och det faktum att hon vägrar sova... framförall på nätterna! Men det är klart att hon också sover, vissa få tidpunkter nån gång/dag, då sover däremot inte jag.


Jag inser att jag nog får min vardag att låta betydligt mycket enklare än den är - så för att inte sälja in mitt liv med falsk marknadsföring och ge alla någon bild av mig som inte är sann... det är inte lätt att ha en nyfödd på 6 veckor, driva och äga ett gym som kräver timmar av jobb nästan dagligen, ha en ensklid firma med flera fantastiska klienter som ska coachas online med mig som PT, viljan att ha ett välstädat hem, en fungerande relation med min sambo, hinna träffa mina gamla och nyfunna vänner på fika , promenader och luncher samt hinna träna och ta hand om mig själv. Jag tänker däremot inte lägga en enda bokstav på att klaga över detta eller mitt liv - jag har nämligen valt detta, helt själv! Jag ångrar inte ens en hundradel att jag vart mamma eller för den delen fortfarande sitter och stoppar in nappen (nej hon sover inte än), medan Saga drar ut den (mer ofrivilligt slår runt med händerna i ett försök att inte somna, vilket resulterar i att hon alltid kommer åt nappen och drar iväg den). Jag kommer inte heller sälja mitt älskade gym och ge upp den verksamheten - inte en chans! Detsamma gäller PT+ och mitt jobb som perosnlig tränare över nätet, jag har verkligen mitt drömyrke och jobb och bara för att det just nu är extremt tufft att räcka till, är det inte anledning att kasta in handduken! Jag skulle kunna låta dammråttorna flytta in och ha mindre krav på ett rent hem, samt välja bort tid med vänner och familj... som minst skulle jag kanske kunna strunta helt i att träna och lägga den tiden på sömn istället, men det kommer inte att ske - jag vill ha allt, återigen, det är mitt val att ha mitt liv såsom det är MEN samtidigt som jag stolt deklarerar att jag älskar mitt liv och lägger upp bilder på instagram och facebook över det jag hinner med, tänker jag va lika ärlig och erkänna - det är många dagar då jag ifrågasätter mig själv, det sker (framförallt på nätterna) att tårarna rinner över kinderna och att en känsla av - jag orkar inte mer, kommer över mig. Jag ligger idag efter med mail, arbetsuppgifter och planering framöver gällane jobb, jag har fortf noll koll på deklarationen och årsredovisningen på min enskilda firma för 2014, jag har obesvarade samtal/SMS från vänner och familj och veckans 4 planerade träningspass vart 2 - så nej, jag får långt ifrån ihop mitt liv just nu. Däremot gör jag så gott jag kan!! Jag försöker (alla dagar går inte lika bra) att va glad för de arbetsuppgifter som jag hinner med, samtidigt som jag tröstar mig med att jag kommer få alla gjorda, så småningom. Jag är även extremt glad för de stunder jag får med mina vänner, familj och släkt! Framförallt så uppskattar jag de stunder då jag lyckas med bedriften att inte göra någonting annat än att bara mysa och vara nära min sambo och min dotter! Sömnen däremot, är helt klart lågt prioriterad i mitt liv och det är just det som jag måste jobba med. Visst vill jag att min dotter ska sikta högt och jag kommer va den första som säger att hon kan bli precis vad hon vill bli! Jag kommer va väldigt tydlig med att hon kan få allt hon vill, om hon är villig att jobba hårt för det. Samtidigt måste jag också vara den som säger att hon aldrig får glömma bort att ta hand om sig själv först och främst... nu gäller det att komma fram till hur många månder/år jag har på mig att sätta detta själv - "barn gör inte som du säger, de gör som du gör" ;) 


Kort sammanfattat, så säger jag till er det som jag brukar säga/svara när jag får frågan hur jag hinner allt och varför jag väljer att göra såsom jag gör - jag är skadad :P Lycklig men skadad!! Så hur tacksam jag än är så vill jag bara ha sagt att allt kommer med ett pris - för min del är det mindre roliga priset huvudvärk, sömnbrist, tårar, obesvarade mail och frustrartion, men, jag har bara mig själv att gå till och jag tycker det är värt det! Sen får alla andra tycka vad de vill och prioritera sin tid såsom de vill - det är det vackra med våra liv - vi gör det vi själva vill med det!  


Smått och gott plocka från mitt liv


Veckans styrkepass bjöd bl.a på dessa övningar - rodd samt tricepsextension. Mitt mål är att få till 4 pass/veckan samt vagnpromenader. 1 Body Balance, 1 Gym - baksidan av kroppens muskler, 1 Gym - framsidan av kroppens muskler samt 1 konditionspass - de veckor detta går, dem kommer jag va tacksam för och de andra... då gjorde jag förmodligen något annat viktigare ;)


   


Igår var jag och min lilla familj i Nyköping för att fånga 5 generationer på bild!! Saga, jag, mamma, mormor och gammelmormor! Det som imponerar mig är att min gammelmormor är 99 år i november och bor fortfarande själv i en 2:a! Jag kan bara hoppas att jag blir lika seg och stark som hon :) 


 


I veckan tog jag över huvudansvaret som Slanka coach i Enköping och det känna jätte kul att få jobba ännu mer med VLCD produkter och hjälpa ännu fler nå sina viktmål!!


 


Sen har jag såklart gjort en massa mer, till veckan som kommer så ligger foksu på

* sista gruppträffen med viktminskningsgruppen

* få alla papper och siffror klara av årsredovisnigen gällande min enskilda firma

* svara på alla mail och SMS som inte är klara

* fira valborgsmässoafton

* lära mig baka cupcakes så jag, mamma och b-dottern kan ha kul tillsammans i köket kommande helg <3

* sen ska jag även hinna andas, pussa massor på min dotter, sova, äta och träna :) 


Avslutar med veckans absoluta höjdpunkt!! Några kort på min vackra dotter från hennes nyföddfotografering <3


     

Det är fotogra MissJeni som tagot korten och jag kan inte säga mer än att jag är djupt imponerad!! Finns ingen som är lika duktig som hon! 


 
 
Ingen bild

Daniel S

27 april 2015 07:48

Väldigt intressant att läsa! Jag beundrar dig och din ärlighet! Men även din styrka. Du är en inspirationskälla. :)

 
Ingen bild

Jenny

27 april 2015 10:59

Tack Danne! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 6 april 2015 20:47

Nu är det ca 3 veckor sen jag fick va med om det största jag någonsin upplevt!! Min älskade lilla Saga är äntligen på andra sidan av magen och jag är på andra sidan av graviditeten - att kunna älska någon så gränslöst och fullt ut är helt otroligt oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards