gymjenny

Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Snart mitten av november

Av Jenny Wigren - 10 november 2014 11:58

och jag hänger inte riktigt, riktigt med!! Jag erkänner, jag fastnade någonstans i september och försöker ta in att november redan är här och snart till hälften passerad *lätt panik* Hur går det för er del?! Hänger ni med på att det redan är november och att vi närmar oss 1:a advent med en rasande takt?! :)


Jag vet att jag är dålig på att uppdatera men jag tänkte bjuda på lite guldklimpar från veckna som var och även bjuda på lite planering inför den kommane veckan!! :)


Det roligaste förra veckan var helt klart GFMi utbildningen via Les Mills - det var också den mest lärorika! Det var en utbildning framförallt för de som är ansvariga över gruppträningen inom sin anläggning/organisation men tog även upp personal- och företagsfrågor. Jag känner mig rejält boostad och överkörd efter den utbildningen!! Överkörd på ett bra sätt, många intressanta frågeställningar som jag vet kommer få mig som ägare och personalansvarig att växa mer och faktiskt hjälpa min personal att bli ännu lite bättre på de det gör! Fantastisk utbildning, satt från tidig morgon till kväll tor + fre så jag va bra mör fredagkväll!


 


Under förra veckan gick the B.A.B.Y networks nyhetsbrev ut, där min artickel om styrketräning för löpare ingick! Fantastiskt kul att få dela med sig av sin kunskap till så pass många brudar/tjejer/damer/töser och fruntimmer ute i landet och förhoppningsvis hjälpa dem undvika skador och stärka sina löpmuskler :) Hoppas den kommer till användning!


 



 


Min egna träning med B.A.B.Y Runners Team går så där för tillfället, kroppen vill inte riktigt och jag är extremt tacksam för den hjälp som jag får av Malin och Marie i gruppen - tack vare dem slipper jag tvinga kroppen till något den inte vill samtidigt som Enköpings tjejerna får hålla i sin träning! :D Förhoppningsvis har vi snart en smart plan jag och brudarna - så jag kan ta mig an de som inte kan springa mer än 2 km idag och så får de som kan joina de andra - allt är möjligt! Jag ger inte upp min träning ;)


Trots det så vart förra vecknas träning bara 1 timme... STOR skillnad från förr!! Det vart 1 timmes Body Pump i lördags och utöver det ingenting. Jag känner att kroppen inte vill lika ofta och jag är glad för den träning jag får till - målet är att komma igång mer med styrketräningen för snart öker vicken för min del - jag kommer vicka både Body Pump, RPM och cikrelträning nu under slutet av november - ska bli väldigt kul! Sen är även målet såklart att komma tillbaka till Body Balance som jag för tillfället tar en liten paus ifrån - jag hoppas att lite vila ska underlätta och göra att kroppen orkar hålla igång några månader till :D


Och ja, jag erkänner - jag hinner bli rejält irriterad när inte kroppen vill! Jag hinner bli både ledsen, arg och besviken eftersom jag ALLTID räknar med att kroppen ska leverera... sen inser jag att jag numera passerat 50% av min graviditet och då blir det såklart lite lättare att ta in... Vissa dagar går bättre än andra!


 

Bild från i fredags


Sen bjöd även förra veckan på intressanta möten, pt+ jobb, gruppträning för vår barngrupp, PT kunder och en hel del flyttfix!! Mycket är numera på plats tack vare att vi sliter som djur i vår lilla 3:a med allt från att köpa (+ montera) köksbord, få upp gardiner och hinna laga matlådor!!


Veckan som kommer nu bjuder också på en massa spännande jobb!! Trots att magen växer så fortsätter intresseanmälningarna för Personlig Träning att ramla in vilket är fantastiskt kul! Så jag har allt från gymgenomgångar, PT, kostrådgivningar, pt+ jobb, gruppträning för barn, möten samt adminjobb att se fram emot!

Jag ska även gå på pedikyr till veckan - helt fantastiskt!! Det är en jätte fin present från min personal och jag längtar verkligen! Mina fräscha fossingar ska sedan få ta mig hela vägen till Sundsvall i helgen - en hel helg med tjejmys! Då ska jag änligen få krama om mina älskade vänner Madde och Pernilla igen! UNDERBART!!


Så vecka 46 - trots att du ligger i november - nu kör vi!!

 
 
Ingen bild

P

10 november 2014 12:55

Längtar! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards