gymjenny

Direktlänk till inlägg 10 december 2014

2,5 veckor kvar!

Av Jenny Wigren - 10 december 2014 08:52

Sen är 2014 gjort!! Helt otroligt! Året som jag alltid kommer minnas som året då jag

* drev Magasinet Träning & Hälsa på egen hand!

* vart gravid!

* hittade min karl och pappan till mitt barn <3


och så mkt mer! Jag får göra en ordentlig sammanfattning kring nyår - det är då jag alltid själv sätter mig ner och summerar året som vart men även tittar framåt och ser vart jag vill va 12 mån framåt ;)


För ca 12 mån sen togs det här kortet!! Det är Johan som tagit det och om jag hade vetat då - att han var rätt för mig och att vi bara 1 år senare skulle vänta ett barn tillsammans... då hade jag nog bara skrattat och sagt "jo tjena, jag tänkte ta över och driva ett gym jag ;)"


 


Men idag står jag alltså både gravid och som ägare på ett gym - allt är möjligt! Och jag skulle inte vilja vara utan något utav det!!


Den här veckan har vart extremt utmanande för mig, jag har tyvärr fått problem med min foglossning (alla som är gravida får foglossning - annars kommer inte barnet ut, men vissa får även besvär av detta). Jag har haft så läskigt ont sön-igår, en smärta som tyvärr gjort att jag inte ens kunnat gå, stå eller (nästan värst) kliva ur och i en bil! Det har vart vedervrärdigt och jag har nog aldrig kännt så starkt som igår - nu skiter jag i det här och lägger mig under täcket, stannar och vägrar gå upp! Problemet där var mer att även ligga ner gjorde ont... så att ligga å sura under ett täcke hade inte gjort det bättre ;) Däremot fick jag krypa till korset och be om hjälp även med gårdagens pass - så from nu kan jag konstatera följande - jag kommer inte kunna sitta på en spinningcykel i ca 5-6 mån framåt och så får det bli. För mig kommer det inte att gå, det är charmen med allt - vi är alla olika och även om andra kunnat innan mig, så kan inte jag.


Sen är jag inte lika smart och inser (än) att även Body Balance tyvärr ger mig problem. Body Balance är ett koncept även framtaget för gravida och egentligen optimalt för alla som väntar barn - men det är skillnad på att göra det på golvet som deltagare, där jag kan backa och välja att inte göra en övning som inte känns bra.. men som instruktör måste jag kunna leverera passet och visa de övningar som ska göras och ja, jag får det gjort, men jag inser snart också varför jag haft som mest ont sön-tis... De är de dagar jag övat in nya releasen och det var även i måndags som releasen gick av stapen... igår va smärtan som värst.


Så här fina var jag och Malin under releasen - det kommer sitta extremt långt in att kanske behöva backa från Body Balance scenen några månader... det om något är ett koncept jag aldrig vill leva utan!


     


Så domen, den kommer imorgon. Ikväll är det dags igen och har jag lika ont imorgon... ja då vet vi alla (förhoppningsvis även jag) att vi kan glömma mitt namn som instrutkör på Body Balance passen under hela vårterminen. Då kommer ni däremot hitta mig på minst 1 pass/veckan bara som deltagare :)


Målet med min träning under graviditeten är nämligen att hålla i både med Body Pump och Body Balance i alla fall januari månad ut! Nu i december kommer jag prioritera gymträningen mer också, jag vill inte få problem med varken rygg, ländrygg eller axlar under den tyngre delen av graviditeten. Vill dessutom ha en stark kropp nu när mitt viktigaste jobb som mamma snart startar! För hur ont jag än kan komma att få i bäcken/ländrygg och säte så kommer jag alltid kunna styrketräna - jag får sitta ner och jobba med överkroppen om inte annat :)


Jag tänkte ha en helt fantastisk dag och hoppas att ni också får det! :D


Och så ni vet - om 12 mån då är jag tillbaka till den här formen igen

 

Mål är det som för oss framåt!




 
 
Ingen bild

Anki Lindberg

10 december 2014 11:11

Vackra, starka, kloka kvinna! Du inspirerar och motiverar och får mig att en liten bit i taget förstå vad balans i livet innebär.

Jenny Wigren

4 januari 2015 09:48

Tack för de extremt fina orden!! :) Kul att se dig på passet igår :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards