gymjenny

Alla inlägg under april 2012

Av Jenny Wigren - 30 april 2012 13:15

Sitter och väntar in min träningspartner Peter!! Misstänker att det blir ben... redan lite rädd faktiskt :)


Någon röst kan jag inte skryta med så det blir han som får hålla låda under passet, så kan jag grymta lite som svar då och då!


Whis me luck :*

Av Jenny Wigren - 30 april 2012 07:56

Äntligen tillbaka på jobbet och med träningen!! Jag är verkligen en vardagsmänniska, jag älskar mina runtiner som faller på plats och att få känna att jag gör nåot av dagen :) Visst är det mysigt med helg, men nä... vardagen är bäst!! Så ja, jag älskar måndagar :D


Rösten är inte riktigt tillbaka, jag får fortfarande spara på mina ord och jag inser att efter dagens arbetspass så kommer jag få va tyst, så får jag vila upp stämbanden. Tror det är där det sitter, de känns som om något i halsen är svullet och inte just själva halsen aja, det är inget dödligt iaf.


Dagen som är består av två gympass, av den mycket enkla anledninge jag älskar att träna och jag gör en social grej av det. Skulle jag inte träna på morgonen så skulle jag inte få träffa Pernilla och idag har jag även möjligheten av umgås med Peter, och när vi umgås, ja då tränar vi :) Ett väldigt bra tips om det är så att ni önskar få in mer träning i livet, hitta en träningskompis, eller fler!


Dagens pass vart som följer:

Bröstpress m hantel 8 x 3

Bröstflyes neråt i kabel 10 x 3

Frenchpress m stång 10 x 3

Bicepscurl i kabel 10 x 3

Tricepspress m rep i kabel 10 x 3

Hamercurl m hantel 10 x 3

Bröstflyes uppåt i kabal 10 x 3

Bicepscurl m stång 10 x 3

Dips 10 x 3


Förra veckans träning vart som följer


 



Önskar er alla en underbar valborg :)

Kärlek

/J

Av Jenny Wigren - 27 april 2012 09:12

Så var det bara att konstatera att förkylningen vann... Denna gång så satte dig sig i halsen, för ovanlighetens skull alltså *mutter*. Det är sjukt svårt att både svara i en telefon, skirka på passdeltagare och vägleda en PT kund utan röst. Min kropp är inte så dum som jag ibland tror! Så nu är det till att va tyst och inte anstränga rösten så den kan återhämta sig. Igår kväll fick jag även njuta av feberfrossa, ni hör ju! Inget fel på min torsdag kväll,vad är väl en bal på slottet?!


Så här sjukt fräsch kan jag va emellanåt


 


Favoritställningen denna dag blir liggande, tur jag har en kille som mer än gärna är med en hängig matte


 


Så nu ska jag skicka iväg karln i huset så jag inte har någon att prata med... att vara tyst när det finns öron att prata sönder är jätte svårt! Själv tänker jag lägga i mig i soffan igen, ta en varm kopp te och be till de högre makterna att det snart är över!


Kärlek!

/Jenny  

Av Jenny Wigren - 26 april 2012 07:53

Vad hände?! Kroppen gjorde en total vändning från pigg, fräsch och min tolkning - lycklig till att bli sliten, snorig, hängig och öm, och då förstår vi ju alla att det betyder att kroppen är mindre lycklig.


Egentligen har jag mig själv att skylla när det kommer till förkylningen, jag har av någon anleding (det smakar jätte, jätte illa) inte tagit min shot med Multivitamin Sport sen torsdag kväll... Ikväll tänker jag dricka upp halva flaskan!!


Det jag inte färstår är varför jag har träningsvärk? Mina axlar är som stockar och jag förstår inte... jag körde ingen ny övning, gick inte upp i vikter eller gjorde något annat super bra under gårdagens rygg och axelpass. Så med andra ord, med all säkerhet måste det vara från Pole Dance!! Måste iofs va en hel del ansträning för axlarna när jag rör mig runt en stång för att i nästa sekund ta tag i stången, rycka till och hoppa upp på den, där kan jag ha förklaringen!! Fine benen håller mig kvar på stången men det är axlarnas förtjänst att jag ens kommer upp på den, eller?!


Aja, passet imorse ställdes in, fick bli sängen och en lång mysig frukost istället :) Nu är det jobb, PT kund och så länge jag inte blir sämre eller får ont i halsen så kör jag på med passen ikväll. Allt hänger på halsen ;)


Kärlek!

/Jenny

Av Jenny Wigren - 25 april 2012 20:10

även det sista! Nu ska jag bara äta upp min middag, ge katten sin, fixa undan lite pappersjobb, packa väskan, lägga fram kläder och sen natta :)


Imorgon är det torsdag och då väntar gym (eventuellt), jobb på *#, PT m Natalie och slutligen spinning och core på TRIM, jag kan erkänna att problemet "jaha, vad ska jag göra nu för att försriva tiden?" sällan händer i mitt liv ;)


Kvällens middag är kykling, keso, thai sås och ett underbart glas Cola Zero. Kommer om inte imorn så senast helgen ge er en liten fin rapport om sötninsgsmedel och vad proffesorerna senast kommit fram till. Bara en förvarning innan ni börjar ösa mig med kommentarer om hur ohälsosamt det är. För då kan vi göra en deal :D Om ni kan presentera rapporter och undersökningar om hur ohälsosamt det är i en normal mängd, så kan jag presentera min.... så kan vi jämföra sen ;)


 


Sov så sött!!


All kärlek!

Jenny

Av Jenny Wigren - 25 april 2012 17:15

Gömde helt bort att redovisa morgonens rygg och axelpass... så här kommer det :)


Dagens:

Rodd, smalt i kabel 4 x 10

Axelpress m hantel 10 x 3

Baksida axel m hantel 10 x 3

Rodd, brett m stång 10 x 3

Rodd, smalt m stång 10 x 3

Pullover 10 x 3

Axellyft m hantel, sidan och fram 10 x 3

Chins i gravidtron 10 x 3, 1 x 8

Axellyft, lutande 10 x 3


Som dagt tacksam för det som vart för det var inte min starkaste dag!


Sitter nu och äter lite keso m nötter och bär medan jag laddar för kvällens Body Balance, blåmärksäkrade mina knän tidigare på lunchen också, vart tvungen att se så jag kunde komma in i alla knästående positioner utan större problem och tacksamt nog - det gick :)


Puss!!

/J


Av Jenny Wigren - 25 april 2012 12:45

Så var det gjort, la  en ny beställning till Fitnesshuru.se men den här gången inga kosttillskott. Det har jag så det räcker och blir över :P Har som svårt för smaken på dem så då gäller det att jag har olika smaker så jag kan variera :)


Idag la jag en beställning på deras jordnötssmör - älskar jordnötssmör men vill inte ha allt socker som finns i de du kan köpa på ICA. Den här ska va helt fri från socker och kolhydrater, längtar!! nam nam.


    


Ska även testa deras nudlar, ska inte heller innehålla några kolhydrater. Är inte direkt ett fan av nudlar men detta lät så sjukt kul så det måste såklart testas :)


 


Sist men inte minst, en ny rosa shacker! Den jag äger nu har jag lyckats förstöra i diskamskinen... nu kan ni få undra hur man lyckas med detta, MEN jag kan lyckas med allt ;)


 


Så nu blir det till att vänta på paket igen! Kul :D

Puss!!

Av Jenny Wigren - 25 april 2012 08:13

är något jag kommer få jobba lite (läs en hel del) på..! Pole Dance var extremt kul!! Oj vilken stämning och vilken rolig träning :) Inte som något jag någonsin gjort förrut och jag älskar det redan! Det som kommer bli tuffast det är att få min hårda, raka kropp att bli mjuk, följsam och sensuell. Jag är van vid att jag ska hålla ett starkt buktryck, dra in svanken något och vara rak i mina positioner. Den träning jag är tacksam för att jag har är min Body Balance som lärt mig vara något mjuk i kroppen och gjort mig mindre stel... Tur det är några gånger till på nivå 1, I'm gona need them... Å som jag längtar till nästa vecka! Så här såg jag iaf ut innan jag lämnade Gold's på g mot Dinali Center, å tro på den! Nästa vecka är det jag som dyker upp i hotpants/kortare shorts och benvärmare. Sensualismen ska lockas fram... då kommer inte mina Body Pump shorts hjälp ;)


 


Morgonens träning gick, den vart i alla fall av, MEN 6 timmar sömn är kanske inte optimalt. Orkade inte riktigt lika mycket som jag önskar, men som jag och Joanna kom fram till efter våra egna pass - alla pass kommer inte gå skit bra. Idag vart en genomkörare helt enkelt, jag fick lite kontakt med mina muskler men jag gick inte direkt upp i några vikter :) Så här glad och nöjd var jag efter passet!!


 


 


Vill bara ha sagt att det är min axel jag vill att ni ska titta på!!


Hoppas ni har en riktigt bra dag!!

Puss!

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards