gymjenny

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Jenny Wigren - 11 april 2012 12:57

Väldigt gott med lunch, så underbart nu när jag kan få äta riktigt mat igen. Får ta det lugnt och välja snäll mat men det är iaf mat :)


Idag är det återigen jobb efter mitt jobb :) Jag är helt klart en liten arbetsnarkoman och mår bra när jag håller igång! Sen tänker jag inte mörka att jag ett fler tal gånger kört med mig själv för hårt och blivit dålig och fått lite trevliga (?) konsekvenser som jag även idag får leva med. Tur att livet är till för att vi ska lära oss. Jag har kommit långt med att lära mig vart jag står och vad jag klarar av. Att ha ett högt tempo och mycket att göra får mig att må bra, då känner jag mig tillfreds och lycklig, på riktigt lycklig :) För mig är det även ett tecken på att jag hittat jobb som jag älskar och även om mobilbranschen fortfarande är ny för mig så vet jag innerligt och på riktigt att jag älskar hälsobranschen!!


Har fått lite funderingar på hur min vardag ser ut och jag tänkte ge er en typisk dag, sen har ni lite koll ;)


En vanligt vardag:

4.30 Ringer klockan, kaffebryggaren på och jag gör mig redo för att snabbt komma iväg

5.20 Åker mot gymmet

5.52 Väntar på att gymmet ska öppna... slår aldrig fel att jag och P är för tidig!

6.00 Träning

7.30 Går mot jobbet

8.00 Jobbar

17.00 Går mot jobb nr 2 (Gold's eller TRIM)

17.39/18.00 1:a passet kan va PT eller gruppträning

19.00/19.30 2:a passet PT eller gruppträning - Har jag inte pass så blir det gärna en mys med mina älsade vänner

ca 20.30/21.30 Hemma, soffan, ge katten mat! packa inför morgondagen

21.30/22.00 Sova


Så här ser i regel mina vardagar ut, sen kan det hända att jag bara har 1 eller inget extra pass på kvällen. Försöker hålla måndag och fredagkväll fri men det är inte alltid det blir så. För mig funkar detta, jag trivs och jag älskar det jag gör. Som med allt gäller det att hitta balansen, så har jag haft en fullproppad vecka ja då väljer jag att skippa träningen på fredagmorgonen och ser till att komma hem i tid på kvällen. Helgerna skiljer sig väldigt mycket från vecka till vecka men det som är viktigast för mig är att hinna träffa mina vänner, få iaf en sovmorgon, hinna läsa eller bara ligga still i soffan men även att få till min träning och hinna få undan det jag inte hinner i veckorna såsom tvätt, städning och bara stuff... Det va det där med duracellkanin, jag ser mig själv som en liten durecallkanin i zen ;)


 

Av Jenny Wigren - 11 april 2012 07:59

Träningsvärken i rumpa och lår är ett faktum och det känns så sjukt bra! Eftersom både jag och P hade känningar efter stängerna på axlarna igår så vart planen rygg + axel istället bröst + armar. Det är till att va flexibel ;)


Kändes som ett riktigt bra pass även om jag önskar att mer styrka funnits i kroppen... min brud börjar gå om mig i vikter och jag känner hur hornen börjar växa... men jag är ingen tävlingsmänniska :P


Dagens pass:

Bröstpress 10 x 3

Bröstflyes i kabel 10 x 3

Bamsecurl 10 x 3

Tricepspress m rep i kabel 10 x 3

Bicepscurl i kabel 10 x 3

Frenchpress 10 x 3

Lutande bänkpress 10 x 2

Dips 10 x 2

Bicepscurl i Redcore 10 x 2

Armhävningar 10 x 2


Kvällens Body Balance är nästa träningspass och det ska bli riktigt skönt! Är helt klart rädd för smärtan i rumpan, för gudarna ska veta att benlåten blir inte lätt ikväll, men jag vet att jag klarar det. När jag står på scenen och ser glädjen i mina medlemmar, ja då försvinner det mesta av smärtan... inställningen är allt!


PUSS!!

/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards