gymjenny

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Jenny Wigren - 6 april 2012 10:17

Jag kan erkänna att när jag tänkte mig årets första joggingtur utomhus så såg jag sol, plusgrader och torrt underlag.... Nu vart det ju inte riktigt så, istället vaknade jag upp till snö- blandat regn, minusgrader och vattenpölar lite överallt. Men nu hade jag bestämt mig att denna fredag skulle startas med en joggigtur med mina två träningskompisar borderterriern Ragge och en-blandning-av-gud-vet-vilka-raser Eddie. Vi fick börja vår lilla äventyr med att bara sätta upp lite grundregler... typ: "dra inte i kopplet","inte kissa var 5 cm", "sluta äta kopplet" och "hoppa inte på mig" meeeen när det väl var avklarat så gick det riktigt bra! Grabbarna sprang jätte bra på varsin sida och jag, mot min egna tro, höll igång löpning riktigt bra. Fick på en gång känslan "jag kan springa så här hur länge som helst". Nu vart det inte så för även om jag gärna hade velat fortsätta med min lätta hybris så vet jag att det var första gången jag joggade (bortse från mina intervaller) på flera månader. Har som ingen lust att förstöra allt genom att ta mig vatten över huvudet och antingen helt springa slut på flåset eller för den delen utmana min fotleder mot asfalten...


ca 45 minuter vart passet allt som allt och jag är riktigt nöjd! Grabbarna ligger i varsin korg och sover, jag anser dem båda vara fördig av dampad, iaf fram till eftermiddagen!



Imorgon är planen att testa Functionel Moves för första gången, det är ett funktionellt gruppträningspass framtaget av företaget The Academy, samma företag som jag gått min PT utbildning via. Har alltid velat testa passet och nu har jag chansen när jag nu är i Enköping. Inget gym i Sundsvall som kör konceptet så jag får passa på denna helg. Ligger kl 9.30 imorgon och lite så här enkelt är det... Vill jag, ja då kommer jag också ta mig upp och ta mig dit. Så det är väl bara till att ringa och boka en plats :P


PUSS!!!!

/J - som nu kom på att hon inte stretchade efter joggingen.... aj aj, inte bra!

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards