gymjenny

Direktlänk till inlägg 4 maj 2015

-103.9 kg

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet - budskapet har hela tiden vart "hållbar viktminskning". 


Jag ville hjälpa dem hitta verktyg för en viktminskning som funkar för dem och för deras vardag - och framförallt hitta ett nytt beteende kring kost och träning, ett beteende som de kan ha resten av sina liv :) 


Jag har under resans gång valt att använda mig av produkter från Slanka, deltagarna har haft möjligheten att gå ner i vikt antingen genom att gå på helfart (enbart måltidsersättning, VLCD, från slanka), genom att blanda måltidersättning med ordinariekost (byta ut 1-3 måltider/dag + 1-2 ordinarie måltider/dag) eller ingen måltidsersättning alls. Helt upp till vad deltagarna själva trott skulle passa dem i längden! Sjävl använder jag mig av Slankas måltidsersättning som mellanmål, för mig är det ett perfekt sätt att få i mig bra med näring på ett lätt och snabbt sätt- väldigt behändigt nu när en liten tjej på 7 veckor kräver en hel del tid :) 


Här är en av deltagarna, hon har under dessa veckor gått ner 12,6 kg och minskat 15 cm runt navlen!! Ja ni ser själva hur fantastisk duktig hon vart! Hon började köra helfart i 4 veckor och övergick sedan till halvfart i 2 veckor innan det vart ordinariekost, allt för att vi skulle ha tid att hitta det som funkde bäst för henne i vardagen! :D


       

Fantastisk resultat!! Nästa omgång blir först till hösten, jag väljer att lägga den tiden som viktminskningsgruppen tar på Saga och mina PT kunder istället. Sen till hösten när jag kommer gå tillbaka på 50% då kör jag igång igen :)


För min del sitter jag just nu med halsont och undrar vad som hände?! Jag som sovit (inte alls) så bra nu på sista tiden.... jag borde ha ett monster immunförsvar ;) Förhoppningsvis går det över under kvällen och imorgon är jag på benen igen! :D Är däremot väldigt stolt över förra veckans träning som vart 3 gympass och 1 Body Balance! Hade vart kul att få köra en repris men huvudsaken nu är att bli frisk inför MammaPower eventet på lördag - längtar! Då blir det en hel dag med träning :D 


Min planeringe denna vecka är däremot

Måndag:

Vila


Tisdag:

Gym - ben + axlar

Body Balance


Onsdag:

Gym - bröst + biceps


Torsdag:

Gym - rygg + triceps


Fredag:

Kondition


Lördag:

MammaPower


Söndag:

Vila


Nu får vi se om jag, Saga, kroppen och sambon (han åker på att träna med mig några av passen) är överens! ;) 

 

Idag har däremot vart en slappardag! Varken jag eller Saga är på topp idag! Så vi har tagit det lugnt och matchat varandra istället :) 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

Av Jenny Wigren - 6 april 2015 20:47

Nu är det ca 3 veckor sen jag fick va med om det största jag någonsin upplevt!! Min älskade lilla Saga är äntligen på andra sidan av magen och jag är på andra sidan av graviditeten - att kunna älska någon så gränslöst och fullt ut är helt otroligt oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards