gymjenny

Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

Sista veckan och första dagen...

Av Jenny Wigren - 18 februari 2015 10:01


Det här är sista arbetsveckan för mig i receptionen på Magasinet, sen är det meningen att jag ska trappa ner och bara jobba på kontoret innan jag slutligen from 1 mars bara ska jobba 25%... Detta är så extremt läskigt och känns så bra på samma gång. Om ni inte redan förstått det så älskar jag att jobba, jag älskar mitt jobb och jag mår fruktansvärt bra när jag jobbar och framförallt på mitt gym! Jag gillar det så pass mycket så trots att jag jobbat 7 dagar i veckan, haft fler gruppträningskoncept och antal pass än jag någonsin skulle tillåta en anställd att ha så har jag ändå valt att jobba med min enskilda firma och PT+ - personlig tränare på nätet samt helt utan betalning hållt och engagerat mig i B.A.B.Y runners team enköping, bara för att jag älskat det! Och nu står jag ca 5 veckor bort från att bli mamma...  förstå mig rätt - jag längtar så det gör ont! Inte bara för att hon sparkar väldigt flitigt på ett och samma revben utan för att jag vill få hålla och pussa på mitt barn nu! Tålamod - inte riktigt min starka sida ;)


Men jag ska va ärlig och erkänna, att det känns extremt kosntigt att inte kunna jobba såsom jag vill... och inte heller kommer att göra på väldigt, väldigt länge! Föräldrautbildningen har börjat och det är väl egentligen nu, som poletten på riktigt ramlar ner! När jag sitter i ett rum med flera tjejer som har en mage såsom mig, som sitter och diskuterar mammaledighet och förlossning som jag verkligen förstår, att livet kommre förändras - absolut till det bättre, men just det här med förändringar - är inte det bra läskigt?! Som tur är (gäller att se det positivt) så har kroppen verkligen börjat bli tung... nu är det inte längre skönt att gå, sitta, ligga eller försöka sova - så tanken på att bara ha en morgon kvar då klockan ringer 5.00 känns fantastiskt skönt! Framförallt med tanke på att lill tösen i magen lugnar sig först runt 2 och sen måste jag kissa - igen - runt 2.30 - 4.00 så det var vääääääldigt många veckor sen jag kände mig pigg och alert när kockan ringde för öppning på gymmet! 


Det som däremot är jag i ett nötskal, det är att den här biten med att ta det lugnt, och att det inte riktigt går så bra som det skulle behöva. Jag har verkligen taggat ner och är betydligt bättre än vad jag var både i december och januari! Men jag har en bit kvar och därför är den här dagen min första "lediga dag" mitt i veckan... Jag har sen december börjat ta bort att jobba 6-7 arb.dag/veckan och försökt lära mig att hålla helgerna lediga, det har gått så där. Sen Januari så har jag gjort allt för att inte jobba längre än 10 tim/dag och att va ledig några hela helger (nu inte bara i receptionen sett utan överlag med mail, PT, planering, viktminskningsgruppen, B.A.B.Y osv), det har gått så där... Men jag blir bättre och bättre och idag har jag hitills klarat mig riktigt bra. Sen hoppas jag ni alla förstår att jag inte direkt kan strunta i varken mailen eller i telefonen, att va ansvarig och gymägare kommer med en hel del ansvar som gör att jag aldrig kommer va helt ledig - något jag heller aldrig skulle vilja ge upp! Jag tänker kombinera min karriärmässiga dröm med min älskade familjebild! Sen att min dotter förmodligen kommer säga löpband före lampa - det ser jag som något positivt och utvecklande! :D 


Så min vardag kan fortfarande sammanfattas med väldigt mycket jobb, inte alls mycket träning och en hel del tankar kring min graviditet och att vi snart är 3 personer som bor i min och Johans lägenhet - älskade lilla tjej kom ut! (fast om jag får bestämma, kan du stanna till iaf mitten av mars?!) :) 


Träningen för min del är numera 2 gympass/v - det räcker för min kropp. Foglossningarna har inte direkt blivit mindre smärtsama och med tanke på den arbetsmängd jag ligger i och de timmar jag fortfarande kan komma upp i på 1 dag så behöver inte min kropp mer träning, den behöver fler kvällar med vila :) Jag är därför jätte nöjd med mina två träningspass och värdesätter dem jätte mycket! Även träningsvärken är önskad ;) Uppdelningen för min del är bröst och rygg, sen är det lite olika om jag slänger in armar eller axlar med rygg resp bröst. För mig funkar det fortfarande jätte bra och det känns skönt att fått behålla min träning under hela graviditeten! Längtan till tung styrketräning, intervallträning, löpning, mina Les Mills koncept och scenen som instruktör hägrar och jag kommer va extremt lycklig när jag är där igen - men innan jag ens kan tänka så långt så blir det en hel del uppbyggande styrka och träning efter graviditeten och förlossningen som gäller ;) 


Nu i veckan kom även bilderna från min gravidgotofragering som Jennie Johansson - Fotograf MissJeni tog på mig! Jag älskar dem, därför att de är jag!! Jag visste tidigt att jag ville göra fotograferingen i mitt gym, i träningskläder och i en miljö som är jag! Att kombinera mina två älskade världar <3 




          

Nu när min vardag inte längre ska bestå av riktigt lika mycket jobb och att jag då förhoppningsvis inte är lika slut på kvällarna så är målet att blogga mer frekvent! Jag har en hel viktminskningsgrupp att berätta om!! Om ni bara visste vilka resultat några av deltagarna redan fått - är så stolt över dem!! 


Avslutar detta inlägg med ännu ett foto! 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards