gymjenny

Alla inlägg under december 2011

Av Jenny Wigren - 30 december 2011 16:01

YEY!!!! 3 pass är nu klara :) en del lösa trådar kvar och ett gym som ännu inte hört av sig ang tidsförslag :)


Så här ser det ut än så länge:


Måndag -

Tisdag  - 6.30 RPM för Gold's Gym

            - 17.30 PT kund

Onsdag - 18.00 Body Balance för Gold's Gym

Torsdag - 17.30 PT Kund

Fredag -

Lördag -

Söndag - 17.00 Mage, Rumpa och Lår för Trim


eventuellt kommer jag även ha ett pass till på Trim men tiden dem erbjöd var redan bokad av Gold's. Så kan det gå, när inte haspen är på!


Sen ska tre gym pass till in... misstänker starkt mån + ons/tor får se vad min träningskompis säger :) synd hon hatar spinning :P


PUSS!

Av Jenny Wigren - 30 december 2011 09:03

Jo men visst, träningsvärk även denna underbara fredag =) Även om kanske träningsvärken just nu känns så underbar :S Jag går ogärna i trappor, backar, sätter mig ner eller för den delen rör på mig!! Men så underbart att känna att det verkligen tar :D


Detta är även sista veckan med "dispans" from v.1 kör jag hårt m både träning och kost :) Jag och sambon kommer köra stenhårt på kostbiten, han fastnade för LCHF och jag kommer köra LCHQ. LCHQ står för Low carb, high quality. Det betyder lite fint att jag också kommer äta framförallt protein och fett, men fett från bättre fettkällor. Jag kan aboslut ha lärt mig fel men i min värld låter en kost bestående av bacon, fetmjölk, grädde, gräddost jätte fel! För mig är det lika med hjärtinfarkt... å hur kul är det på en skala från 1-10?! Så jag kommer välja fet fisk, lättare mejeriprodukter och mycket fett från nötter, avokado och oliver :)


Träningen, ja nu gasar vi!! Målet är 5-8 pass/v och att 1-2 dagar blir vilodagar. Jag kommer att öka succesivt och periodvis dra ner mer på träningspassen för att öka upp förbränningen med promenader och ytterliggare några promendaer. Igår vart det iaf nästan helt bestämt, har en provtid först, att jag kommer köra på ett till gym i Sundsvall, jag kommer med all säkerhet köra 2 pass/v via Trim - Träna i Matfors! Känns jätte roligt! Kändes som ett mysigt gäng med hjärtat på rätt ställe :) Kommer förmodligen och förhoppningsvis att bli ett spinningpass och ett Mage, Rumpa Lår :D


Så bloggen då?! Vad ska hända med den under 2012?! Den ska förhoppningsvis bli mer besökt :) Det som ska ske är att jag ska få till att kunna SMS och MMS blogga (fler uppdateringar då), ska helt klart börja lägga upp mer bilder, både på min form men även från gymet :D Sen kan det va bra, om jag börjar meddela att den finns :P Än så länge har det vart lite gömd, med flit, 2012 är det dags att komma ut ur garderoben och erkänna att jag har en blogg ;)


PUSS!!!!


 

Av Jenny Wigren - 29 december 2011 08:39

Så fruktansvärt trött... och dessa är anledningen


    

Det tog 3,5 tim att få dessa klar :) Värt det absolut men när man har en date i gymet klockan 6.00 och det då betyder 5 tim sömn, ja då blir iaf jag trött ;)


Dagens pass var ben och rygg, tungt och skönt!


Upplägget:

20 min cardio

Benpress 90 kg 10 x3

Benböj i smith 50 kg 10 x 3

Chins i gravitron 25 kg 10 x 3

Utfall, dynamisk 20 kg 10 x 3

Rodd, smallt 35 kg 10 x 3

Latsdrag, smallt 30 kg 10 x 3

Rodd, brett 25 kg 10 x 3

Låecurl 25 kg 10 x 3


Alltid lika underbart med en dusch efter detta pass!! Dock med gummihandskar för att inte förstörta naglarna det första jag gör... det vart nån blick extra i duschen pga dessa... förstår inte varför :P


PUSS på er!!


/Jenny - som förhoppningsvis ikväll äntligen ska på intervju på gym nr 2 :)


Av Jenny Wigren - 28 december 2011 16:34

Inte direkt blodigt mycket men det känns att jag tränade! Underbart, precis så jag vill ha det MEN nästa vecka då förändrar jag axelövningarna, känner inget i axel och det är ju dem jag tycker är snyggast när de är tränade =)


Känns bra att jag snart kommer komma igång med träningen på allvar igen! Ska bara njuta mig igenom denna vecka också men sen.. ja sen då händer det grejer! Ska bli väldigt intressant att se hur mina gruppträningspass kommer ligga till våren, min önskan ser ut som följer


 MåndagTisdagOnsdag TorsdagFredagLördagSöndag
6.00-7.00     gym  Grupptr.   gym   
J       11.00 GT
O         Gym
B       
B       
!!       
17.30-18.30Grupptr.  PT Nat   Pt Nat   
18.00-19.00       
18.30-19.30Grupptr.    Grupptr.   
        

De pass jag skulle vilja är:

Body Pump

Body Balance

RPM (spinning)

Indoor walking


Sen får vi se vad som händer :)


Kram så länge!! Ikväll ska jag fixa mina naglar :D lovar att fixa en bild på dem och lägga upp, så som de kommer se ut efter ikväll, så kommer dem se ut den dagen jag tävlar :*

/J

Av Jenny Wigren - 27 december 2011 08:29

Å så underbart!! Nu har jag äntligen tränat igen :)


Vart ett lugnt pass... både jag och Pernilla kände av helgen och den tidiga morgonen, men allt är bättre än inget ;)


Vart 20 min förbränningsträning först och sedan gym:

Bröstpress 8 kg 10 x 3

Bröstflyes i kabel 15 kg 8 x 2

Axelpress 7 kg 10 x 3

Drag mot hakan, 25 kg 10 x 3

Bicepscurl i kabel 25 kg 10 x 2

Dips, gravidtron 25 kg 10 x 2

Hamercurl 7 kg 10 x 2

Tricepspress i kabel, 30 kg 10 x 2


Både jag och Pernilla var rätt tyst i omkläddningsrummet, bara på't igen :D


PUSS!!

Av Jenny Wigren - 23 december 2011 13:00

Oj oj... ja jag har inget att skriva ang träning och kosten iaf men jag kan meddela att jag njuter av julen :)


Här äts det kakor, bullar och en massa gott utan nämnvärd träningen men jag njuter iaf :D Nästa vecka är det back-on track och jag hoppas innerligt att 2012 blir året då jag kommer i toppform, inte bara i form utan satan här ska det byggas!!!


Visst ja... höll på att glömma :) snart är jag kanske instruktör på 3 gym :S Idagsläget kör jag på Gold's Gym men vet inte vad jag kommer ha för klasser eller dagar innan det är slut samt att jag har en intervju med ett annat gym i mellandagarna och igår ringde ett tredje, jag är preliminärt bokad på en ny instruktörsutbildning!!! Så sjukt spännande och jag lovar att meddela mer när jag vet mer :) dumt att ta ut all glädje i förskott!


Puss på er och GOD JUL!! nu hörs vi först efter julhelgen

/Jenny

Av Jenny Wigren - 20 december 2011 14:35

Så kom dagen då lilla Jenny vart 25 år!! 1/4 av livet var nu gjort... kännr bra, har hunnit sjukt mkt och har egentligen ingen åldersnoja förutom på ett sätt :S Jag har tränat riktigt mycket här under mina 20+ år och då menar jag betydligt mer än nu när jag bloggar och jag fick alltid uppmaningen "Vänta bara tills du passerat 25, efter det går det utför... då kommer skadorna" Detta är som inte kul att ha i bakhuvudet, men jag har en normal mängd på träningen nu samt att jag tar hand om mig på andra plan. Så jag tänker hålla mig frisk och hel!!


Och träningen... ja den ligger på is. Jag är inte kry än så jag tänkte vara smart! Mitt mål är att köra hårt under torsdagen :) Det är som sagt två veckor kvar av 2011 och jag är otroligt nöjd över det jag gjort under året och känner inte att det är dessa två veckor som kommer stjälpa mig =)


PUSS på er!! Ikväll ska jag äta en massa GO SAKER ;)

/J


   

Av Jenny Wigren - 19 december 2011 10:00

inför det nya året 2012!! Nu är det bara att acceptera, det är mindre än 2 veckor kvar innan det nya året och det är inte dessa två veckor som under kommer att ske!!


Kroppen är inte 100... långt ifrån och en flytt gjorde det inte bättre :S så träningen... ja, jag försöker just nu hitta ersättare till mina klasser ikväll. Visst skulle jag överleva men jag skulle inte göra det bra och jag vill inte att mina kunder ska lida för att jag inte kan ge allt!


OCh så kosten.... ja vad säger man! Jag har ihelgen ätit kebab, pizza x 2, hamburgare och vart på julbord.... kanske inte så värst GI, LCHF eller hälsosamt men så fick det bli. När det är en flytt, ja då är det en flytt!


Idag kommer jag iaf styra upp kosten och börja planera för hur jag vill att det nya året ska se ut, att det blir LCHQ (notera Q:et kommer återkomma om den :P) det är redan bestämt men jag tänker kring ätardagar, proteintillskott, andra tillskott, alkohol osv... en hel värld som ska fastställas :)


Puss på er!!

/Jenny

BTW.... IMORGON BLIR JAG 25 ÅR!!! HELT SJUKT

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards