gymjenny

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Jenny Wigren - 7 december 2011 12:36

Japp, då kommer här min lilla redogörelse för hur min kost ser ut just nu. Då jag och älsklingen lyssnade på "matrevolutionen" i bilen för två helger sedan så bestämde vi oss för att gå all in och helt enkelt testa. Om det nu är så himla bra, ja då vill jag såklart testa och se själv.


Mitt mål är väl inte att se så mycket på vikten men om magen (jag har IBS) ger sig samt att min hy blir bättre, ja men då så! Det är nästan samma kost som för de med glutenintolerans, och då jag har några symptom såsom glutenintoleranta så hoppas jag såklart få hjälp med de besvären också.


Första veckan var hemsk, det sticker jag inte under stol med! Jag var på toa och kissade hela tiden (kolhydrater binder vätska, om jag rensar mina kolhydratlager, ja då frigörs mycket vätska som vill ut), jag var trött, GRINIG, nästintill svimfärdig och yr till och från... men, skam den som ger sig! Lagom till helgen försvann symptomen och det kändes bättre, samma helg som jag var på julbord och då valde att släppa allt som heter LCHF, jag åt som vanligt i helgen. Trodde då att mina omställningsbesvär (visst är det ett gulligt ord) skulle komma tillbaka men icke, jag kan erkänna att jag inte går på strikt LCHF, jag ser verkligen inte poängen. Det betyder att jag äter frukt, i mindre mängder än förut men dock, jag äter frukt =)


Det jag inte äter i Kolhydratform är:

*Pasta, ris, bulgur, bovete osv

*Spannmål

*Rotfrukter

*Socker

*Light produkter


Istället så intar jag fett, fett, lite mer fett (jag gillar verkligen inte fett) protein och lite grönsaker... väljer i så stor grad som möjligt omättade fetter såsom fisk, vilt, oljor, avokado och oliver men visst slinker det ner lite gräddost. För om vi säger så här, det enda jag har att se fram emot när sockersuget kickar in (nej, det är inte borta än) är gräddost och minderalvatten :)


Vill ni läsa mer så kan ni gå in på www.kostdoktorn.se där hittar jag iaf mycket inspiration och recept. Jag bakar just nu med mandelmjöl, om jag hittar ett riktigt bra recept så lovar jag att lägga ut dethär :)


Puss!

/Jenny

Av Jenny Wigren - 7 december 2011 09:19

Hej alla glada!


Mycket funderingar i huvudet just nu =) Inte direkt komplicerat, just nu far tanken "gud va jag är hungrig" i huvudet, vilket iafs är bra, men för mig en kosntig och lite ny känsla... Lite större och kanske viktigare tankar är hurvida jag ska gå public med bloggen eller inte... :S lite för feg än så länge. Många tror att de har en koll på mig, de som känner mig ABSOLUT och de har de också, men alla andra... är jag redo att presentera mitt "långt-ifrån-klara" resultat?! samtidigt som jag vill att de som vill ska kunna följa mig från scratch... inte lätt, inte lätt! Vi får se, idag blir det iaf ingen länkning till facebook!!


Sen funderar jag ännu mer kring mitt upplägg denna vecka, gillar inte att förlora en hel helg till träning. Jag skulle kunna hålla igång alla 5 dagar nu i veckan men jag är inte där än... nu när nya rutiner iform av jobb ska in och jag håller på och vända mitt dygn... samt att jag har jobb från 8-8 tre dagar i veckan så kan jag erkänna att jag inte ORKAR träna kväll eller morgon alla vardagar :( Men det kommer, jag har som mål att få till det, men som sagt, nu är jag i startgroppen igen och jag är sjukt glad över de pass som blir till. Kanske blir lite hemmaträning ikväll (as if, jag har inte packat en enda flyttlåda än:P)


Men så här har det sett ut än så länge:

Mån: RPM och Balance

Tis: Gym och Core


PLaneringen:

Ons: Vila :(

Tor: Gym och Pump (kommer få abstinens annars!!)

Fre: cardio... men det betyder morgonträning eftersom det är julfest på jobbet (usch, för morgonträning alltså)

Lör+Sön: det mest aktiva lär bli när jag dansar på båten


Väldigt glad över kryssningen och allt mys som kommer bli, lets face it, en dag kommer det bli stenhård diet... då kommer jag sakna dessa tillfällen.

Får ta i mer nästa vecka med både träning och kost.


Återkommer på eftermiddagen med lite mer kring kosten, så får ni veta mer exakt vad jag äter och hur det går med min LCHF satsning.


PUSS!

/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards