gymjenny

Alla inlägg under april 2014

Av Jenny Wigren - 28 april 2014 08:15

Igår var andra veckan med B.A.B.Y Runners Team och fler hade möjligheten att vara med - så extremt kul! Jag vet att jag sagt det förrut men det gör det inte mindre sant - att få andra att träna och svettas är bland det bästa som finns!! Jag älskar att se andra överträffa sina egna förväntingar! Ni tjejer som var där igår - bra jobbat!! :D


Och, tro det eller ej, men jag kom ihåg att ta kort!!


     


 


Söndagkvällar kommer även halvt att betyda "lediga" kvällar för mig... igår hann jag däremot med lite jobb ändå, vilket jag förstår för det flesta låter jätte konstigt men för mig känns det inte som att jag jobbar. Jag gör det jag älskar mest och om för mig är det tillfredsställande att sitta och göra planeringar för mina PT kunder en söndagkväll, och helt ärligt hur många andra jobb går att samtidigt kombinera med en ansiktsmask?! ;)


   

Multitasking på hög nivå!! ;)


Min vecka är sen några timmar tillbaka redan igång med råge! Öppning på gymmet kombineras med administrativt arbete, PT planeringar (mer tid än vad de flesta tror går åt till att planera, förbereda och skriva ner PT kundernas väg till målet) samt pto/pt+ jobb! resten av dagen sen består även av PT kunder, gymgenomgångar, mer administrativt arbete, gymträning, GRIT Strength och tillsut Body Balance!! Lång och händelserik dag!


Imorgon därmot så ska jag ta tåget in till Sthlm för att själv få inspiration och mer kött på benen gällande löpning, jag har nämligen anmält mig till Sthlm Beuaty Week där en av programpunkterna är löpning (både som workshop men även som föreläsning) - ser jag verkligen fram emot!


Nu kör vi!!

Av Jenny Wigren - 26 april 2014 12:59

började med Body Pump kl 9.15 och sedan Spinning kl 10.15 - så efter det kan ju dagen bara fortsätta sväva på moln!


Veckan har i övrigt rullat på fantastiskt bra!! Jag har äntligen fått lös mer tid för Personlig Träning och jag känner hur lycklig det gör mig! Det är en av de absolut roligaste delarna med mitt yrke och jag älskar att få andra att växa och nå sina mål! Det kommer bli en hel del personlig träning framöver - både via pt+.nu (pto.nu har bytt namn) men även IRL på Magasinet - fantastiskt roligt!!


Veckan har även bjudit på träning, jaucuzzi bad utomhus, jobb, beslut, utmaningar, lite mer jobb och träning och Återsken!! Återsken är nog bland det roligaste jag gjort på länge - underbart att se människor som verkligen kan dansa och sjunga! Det gör mig glad rätt igenom och jag kommer leva länge på den sköna känslan! :)


Har även antagtig en sjukt rolig utmaning! Hela maj kommer helt klart bjuda på något nytt för mig i gruppträningssalen, när jag på riktigt förstått vad jag gjort så kan jag återkomma ;)


Å imorgon är det äntligen dags igen - B.A.B.Y Runners Team Enköping!! Å  va kul det ska bli!! Hoppas vi ses tjejer :D


 

Av Jenny Wigren - 22 april 2014 06:59

Igår hade jag alla bortförklaringar en människa möjligtvis kan ha -

Jag orkar inte
Jag har nog ätit för dåligt
Jag är trött
Har jag inte lite ont i halsen?!
Jag har på riktigt inte tid
... Det fanns nästintill inte en enda cell som ville träna och kroppen skrek "jag vill inte!!"

Det är då som viljan måste kopplas in, när motivationen tryter och det gäller att hitta lösningar - som ändå gör att du uppfyller dagens planerade träning, för nej, inte ens jag vill varje dag.

Så vad vart det?! Jag struntade i alla bortförklaringar som verkligen bara va bortförklaringar, valde att tänka om tidsmässigt så jag hann men ändå inte prioriterade bort mig själv och det viktigaste? Jag sa helt enkelt - "skärp dig kvinna och kör GRIT!"

Så så fick det bli!! Efter dem 30 min var det värt det och jag ångrade så inte mitt beslut!

Av Jenny Wigren - 21 april 2014 09:05

Förra veckan var fantastisk på så många sätt!! Allt från en inspirerande utbildning, soffmys, träning, en underbar middag med en av de finaste personerna jag känner, till roligt jobb!!


En av höjdpunkterna var gårdagens premiär av B.A.B.Y Runners Team Enköping - fantastiskt kul! Vackert väder, taggade tjejer och träning - kan det bli bättre?! Eftersom jag är mindre bra (läs dålig) på att ta kort så finns inget bildbevis från igår, målet med nästa vecka är att iaf ta ett kort... om det så bara blir på en myra eller en blåsippa så är det en klar förbättring från igår ;)


Förra veckan var också en av få veckor med 2 vilodagar, vilket också känns riktigt ok! Känns bra att kunna ge kroppen lite mer återhämtning ibland :) Veckan som jag har framför mig känns också underbar - ja, jag är så här positiv! Å hur ska det inte va möjligt när den innehåller allt det jag älskar - jobb, träning, PT klienter som ska tränas, pto klienter som ska coachas, jag ska på Återsken tillsammans med Kajsa, köra andra omgången av B.A.B.Y Runners Team OCH (denna punkt får inte glömmas!!) lyckas plugga en massa funktionell biomekanik ;)


En hel vecka och allt jag har är dessa 3 bilder... jag är alltså inte bra på att fota min vardag! :)


 


Veckans planerade träning är


Måndag

19.15 Gym - Rygg + Triceps


Tisdag

10.45 Gym - Bröst + Biceps

16.15 Body Combat


Onsdag

16.15 Core 60 min

18.00 Body Combat

19.00 Body Balance


Torsdag

8.30 löpning

12.15 Gym - Ben + Mage


Fredag

16.30 Gym - Rygg + Axlar

17.30 GRIT Strength


Lördag

9.15 Body Pump

10.15 Cykel/spinning 45 min


Söndag

16.00 B.A.B.Y Runenrs Team - löpning


Love it!!  

Av Jenny Wigren - 18 april 2014 21:17

Jag har haft äran att få delta på en utbildning inom funktionell Biomekanik med fokus på fot, underben, knä- samt höftled. Biomekanik är ett ämne i sig komplext nog för att göra mig svettig, lägg då till funktionell Biomekanik och jag blir orolig på riktigt!! Dessa dagar har vart fantastiska, jag har lärt mig massor, fått tänka om på flera sätt än ett, fått min "verklighet" ifrågasatt och åkt bergochdalbana känslomässigt mellan jag fattar - jag fattar INGENTING - jag fattar - jag fattar ING.... Ja ni förstår?! Men nu ska jag låta dessa dagar lands, läsa in mig på allt kursmaterial, klämma på en massa fötter (mkt tallande/tafsande dessa dagar har det blivit), mobilisera en massa knän, höfter och repetera all anatomi tills jag kan rabbla det på svenska, latin och engelska som att jaga aldrig gjort ngt annat!! Ja, som ni förstår - det är med andra ord långt ifrån klart innan denna information från dessa två dagar är på plats i hjärnan...

Utöver det har det vart underbart att få va i Uppsala och på SATS City igen <3 att få träffa alla fina medlemmar, gamla kollegor och älskade vänner! Det är bara att konstatera, jag kommer alltid ha en del av mitt hjärta där!

De kommande dagarna ser jag mycket fram emot! Imorgon får jag äntligen återvända till mitt älskade gym - jag får den stora äran att önska alla mina fina medlemmar en Glad Påsk innan det blir ett lugnt påskfirande med min bror, gäller att ladda så jag är redo för söndagen och premiären av B.A.B.Y Runners Team Enköping - jag längtar verkligen!!

Seth i full gång att visa oss hur vi ska mobilisera fötterna för att kunna hjälpa våra klienter med rörelse-alt stabilitetsproblem i fotens olika leder - mkt intressant!!

Av Jenny Wigren - 16 april 2014 07:18

väntar mig torsdag + fredag!! För så kul är det, min "påskledighet" kommer i år att bestå av en 2 dagars utbildning och jag skulle inte kunna va lyckligare! Sen skolbänken var väl att ta i... jag lär bo i ett gym under dessa två dagar - å vart trivs jag bäst tro?!


Det som gör den här utbildningen till förmodligen ett av årets höjdpukt är dels för att det är ett jätte intressant ämne, det är dessutom en riktigt proffesionell och erfaren lärare och det bästa av allt -  utbildningen hålls på mitt älskade SATS i Uppsala! Så under två dagar kommer jag få gå runt och krama om en massa gamla kollegor/medelmmar, dricka kaffet jag överlevde på under de år jag jobbade där samt hinna träffa vänner som står mig så extremt nära! Ja... sen tänkte jag lära mig en massa bra också.


Utbidlninge heter Funktionell Biomekanik modul 1 - det betyder att jag under två dagar kommer få lära mig detta -

"I första modulen är fokus just principer och nedre extremitet. Hur screenar du idag ankelleden i våra tre plan? Hur justerar vi en vanlig övning efter klientens unika behov? Det häftiga i sammahanget är att du inte behöver lära dig en ny övningsbank. Du behöver bara förstå principerna. Därefter kommer du själv designa dina övningar till din unika klient."


Målsättningar med FB modul 1

Grundlagarna som driver rörelsebeteende

Genomföra en träning enligt FB principer

Screening och interventioner för nedre extremiteten


- Förstå om jag längtar! Kommer blir fantastiskt lärorikt och det känns som rätt utbildning att sata på detta år. Att få fördjupa mig ytterliggare på de delar som är så viktig för mig som PT.  Läraren är ingen mindre än Seth Ronland och jag har haft turen att träna för honom på konvent tidigare - ska bli extremt intressant att få ta del av några av hans kunskaper!


Så under två dagar kommer jag inte ens att synas till på Magasinet... konstig känsla. Hinner jag in på fredagskvällen lär jag väl göra det - bara för att jag trivs så bra!


 

Låter Seth avsluta dagens inlägg!

/Jenny

Av Jenny Wigren - 15 april 2014 21:41

Jag får ofta höra att jag är stark och att folk i min omgivning ser mig som extremt driven, uthållig och att de är imponderade över det jag gör varje dag - TACK! Dessa ord värmer extremt mycket, men jag måste med hjälp av detta inlägg ändå få tacka alla de i min omgivning som gör detta möjligt! Även jag vet att jag inte har fler timmar/dygn eller fler dagar/vecka än någon annan och jag är inte super woman (eller?) så här kommer de tack till de som gör min vardag möjlig -


Tack till alla fantastiska medlemmar som varje dag förgyller mitt liv! Tack för ert engagemang, er motivation och för att ni gör mitt jobb så fantastiskt roligt!


Tack till alla mina kollegor, instruktörer, personal och vänner som jag delar Magget med - jag är extremt glad att få vara en del av det team som gör oss till personalen på Magasinet! Självaklrt vill jag tacka alla som tidigare vart mina kollegor - för de gånger ni hjälpt mig utvecklas, stöttat mig i jobbiga val och för de tips och erfarenhet som jag fått ta del av!


Tack till mina fantastiska vänner i Sundsvall, Uppsala, Enköping och alla andra orter där ni gömmer er! Tack för era gulliga mess, ert pepp och att ni fortfarande tänker på mig en vanlig tisdag och skickar iväg ett "Hej gumman hur mår du?" Utan er omtanke och vänskap hade jag inte vart lika stark!


Tack till alla PT kunder som ger mig förtroendet att ta hand om era mål och resor, det värmer att ni väljer mig och litar på att jag tar er ditt ni vill!


Tack till Kajsa och Rikard som matar mig! Som tänker nog mycket på mig de dagar då jag inte får till planeringen! Jag uppskattar verkligen er hjälp!! Även sjukt tacksam för all hjälp med bilen Rikard - vad hade jag och min lilla SAAB gjort utan dig?!


Och ett super tack till min familj och släkt och alla som under åren blivit en del av min familj! Med er hjälp från allt som rör matlådor, tvätt, hundvakt, receptionsvakt och fix och trix på anläggningen hade det ALDRIG gått! Jag är så glad som har er och för att ni har mod nog att säga till mig när jag behöver vila och vett nog att inte gå på mig när det är som tyngst ;)


Jag vill även tacka alla som tror på mig! Det gör mina arbetsveckor värda alla timmar :) Jag vill även tacka alla er som inte tror på mig, utan er skulle jag inte ha horn nog att bita ihop när en utmaning känns för stor ;)


För jag är extremt glad att jag har den energi som jag behöver och jag är glad att jag vågade satsa på hälsobranschen men det som gör att jag varje dag (även om det ibland kommer något stön från en ömmande muskel) gör att jag vaknar med ett leende och en känsla av att jag har världens bästa liv - är tacken av så många fina människor omkring mig! Jag hoppas att ni som är en del av detta också ser det här, jag är älskar er för allt ni gör och jag vet inte vad jag gjort för något fint i mitt förra liv, som gör mig så här lycklig lottad! Eftersom jag tyvärr kan va dålig på att säga detta till er, kommer här ett inlägg som jag kan stå för vilken dag i veckan - men nu var det dags att alla förstår att jag inte hade kunnat göra det jag gör själv - därför är jag tacksam för att jag slipper det! <3


 

Tacksamhet är en av de finaste känslorna som finns!! Vad är du tacksam över just nu?! Passa på att tänka efter, och gör inte som jag allt för ofta gör, glöm inte att tacka dem som finns i ditt liv och förgyller det!

Av Jenny Wigren - 13 april 2014 10:36

Å gud va kul!! Jag är helt klart kär i vårt nya gruppträningskoncept! Var så fantastiskt roligt att få "cykla" på riktiga vägar och faktiskt, när instruktören sa - nu cyklar vi om dem framför oss - ja då gjorde vi det också! Detta kanske inte är något som alla spinningfrälsta kommer att tycka om, men jag gillade det verkligen!

 

Så fantastisk att få cykla till en vacker, solig och grön miljö <3

   

Jag kan ju inte säga att jag INTE svettades...


Jag var verkligen helt slut och färdig när passet väl var över - FANTASTISKT! Den virtuella spinningen fick även avsluta min träningsvecka som summeras på detta sätt


Måndag:

18.30 GRIT Strength

19.00 Body Balance


Tisdag:

8.00 Gym - Rygg

16.15 Body Combat


Onsdag:

16.15 Core 60 min

18.00 Body Combat

19.00 Body Balance


Torsdag:

9.00 Gym - bröst + biceps

12.30 Gym - triceps + axlar


Fredag:

17.30 GRIT Strength


Lördag:

9.15 Body Pump

10.15 Virtuell Spinning


Söndag:

Vila


Veckan har i övrigt vart helt fantastisk och jag är så extremt lyckligt lottad! Jag är så glad för de jag har i mitt liv och för att kroppen står ut med mig! Mina ben är lite less, men lite stretch och massage så kommer de också va på banan lagom tills imorgon igen - för imorgon startar en helt ny vecka och jag längtar!! Nästa vecka består av en 2 dagars utbildning, påsk, test av gymaskiner jag aldrig kört på förut, jobb, träning, och såklart - nästa vecka drar äntligen B.A.B.Y Runners Team Enköping igång för första gången!!


Önskar er alla en fantastisk söndag!

/Jenny  


PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards