gymjenny

Direktlänk till inlägg 16 april 2014

2 dagar i skolbänken...

Av Jenny Wigren - 16 april 2014 07:18

väntar mig torsdag + fredag!! För så kul är det, min "påskledighet" kommer i år att bestå av en 2 dagars utbildning och jag skulle inte kunna va lyckligare! Sen skolbänken var väl att ta i... jag lär bo i ett gym under dessa två dagar - å vart trivs jag bäst tro?!


Det som gör den här utbildningen till förmodligen ett av årets höjdpukt är dels för att det är ett jätte intressant ämne, det är dessutom en riktigt proffesionell och erfaren lärare och det bästa av allt -  utbildningen hålls på mitt älskade SATS i Uppsala! Så under två dagar kommer jag få gå runt och krama om en massa gamla kollegor/medelmmar, dricka kaffet jag överlevde på under de år jag jobbade där samt hinna träffa vänner som står mig så extremt nära! Ja... sen tänkte jag lära mig en massa bra också.


Utbidlninge heter Funktionell Biomekanik modul 1 - det betyder att jag under två dagar kommer få lära mig detta -

"I första modulen är fokus just principer och nedre extremitet. Hur screenar du idag ankelleden i våra tre plan? Hur justerar vi en vanlig övning efter klientens unika behov? Det häftiga i sammahanget är att du inte behöver lära dig en ny övningsbank. Du behöver bara förstå principerna. Därefter kommer du själv designa dina övningar till din unika klient."


Målsättningar med FB modul 1

Grundlagarna som driver rörelsebeteende

Genomföra en träning enligt FB principer

Screening och interventioner för nedre extremiteten


- Förstå om jag längtar! Kommer blir fantastiskt lärorikt och det känns som rätt utbildning att sata på detta år. Att få fördjupa mig ytterliggare på de delar som är så viktig för mig som PT.  Läraren är ingen mindre än Seth Ronland och jag har haft turen att träna för honom på konvent tidigare - ska bli extremt intressant att få ta del av några av hans kunskaper!


Så under två dagar kommer jag inte ens att synas till på Magasinet... konstig känsla. Hinner jag in på fredagskvällen lär jag väl göra det - bara för att jag trivs så bra!


 

Låter Seth avsluta dagens inlägg!

/Jenny

 
 
Ingen bild

ptanders@gmail.com

16 april 2014 20:07

Grundlag är en lagsamling som utgör de grundläggande formella normerna i en stat, beslutade av den eller dem som har den politiska makten. Grundlag skiljer sig från lag genom att i allmänhet vara kringgärdad av sådana procedurregler att ändring är omständligare att få till stånd.. Så med andra ord ska du plugga Statsvetenskap! ;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards