gymjenny

Alla inlägg under november 2014

Av Jenny Wigren - 10 november 2014 11:58

och jag hänger inte riktigt, riktigt med!! Jag erkänner, jag fastnade någonstans i september och försöker ta in att november redan är här och snart till hälften passerad *lätt panik* Hur går det för er del?! Hänger ni med på att det redan är november och att vi närmar oss 1:a advent med en rasande takt?! :)


Jag vet att jag är dålig på att uppdatera men jag tänkte bjuda på lite guldklimpar från veckna som var och även bjuda på lite planering inför den kommane veckan!! :)


Det roligaste förra veckan var helt klart GFMi utbildningen via Les Mills - det var också den mest lärorika! Det var en utbildning framförallt för de som är ansvariga över gruppträningen inom sin anläggning/organisation men tog även upp personal- och företagsfrågor. Jag känner mig rejält boostad och överkörd efter den utbildningen!! Överkörd på ett bra sätt, många intressanta frågeställningar som jag vet kommer få mig som ägare och personalansvarig att växa mer och faktiskt hjälpa min personal att bli ännu lite bättre på de det gör! Fantastisk utbildning, satt från tidig morgon till kväll tor + fre så jag va bra mör fredagkväll!


 


Under förra veckan gick the B.A.B.Y networks nyhetsbrev ut, där min artickel om styrketräning för löpare ingick! Fantastiskt kul att få dela med sig av sin kunskap till så pass många brudar/tjejer/damer/töser och fruntimmer ute i landet och förhoppningsvis hjälpa dem undvika skador och stärka sina löpmuskler :) Hoppas den kommer till användning!


 



 


Min egna träning med B.A.B.Y Runners Team går så där för tillfället, kroppen vill inte riktigt och jag är extremt tacksam för den hjälp som jag får av Malin och Marie i gruppen - tack vare dem slipper jag tvinga kroppen till något den inte vill samtidigt som Enköpings tjejerna får hålla i sin träning! :D Förhoppningsvis har vi snart en smart plan jag och brudarna - så jag kan ta mig an de som inte kan springa mer än 2 km idag och så får de som kan joina de andra - allt är möjligt! Jag ger inte upp min träning ;)


Trots det så vart förra vecknas träning bara 1 timme... STOR skillnad från förr!! Det vart 1 timmes Body Pump i lördags och utöver det ingenting. Jag känner att kroppen inte vill lika ofta och jag är glad för den träning jag får till - målet är att komma igång mer med styrketräningen för snart öker vicken för min del - jag kommer vicka både Body Pump, RPM och cikrelträning nu under slutet av november - ska bli väldigt kul! Sen är även målet såklart att komma tillbaka till Body Balance som jag för tillfället tar en liten paus ifrån - jag hoppas att lite vila ska underlätta och göra att kroppen orkar hålla igång några månader till :D


Och ja, jag erkänner - jag hinner bli rejält irriterad när inte kroppen vill! Jag hinner bli både ledsen, arg och besviken eftersom jag ALLTID räknar med att kroppen ska leverera... sen inser jag att jag numera passerat 50% av min graviditet och då blir det såklart lite lättare att ta in... Vissa dagar går bättre än andra!


 

Bild från i fredags


Sen bjöd även förra veckan på intressanta möten, pt+ jobb, gruppträning för vår barngrupp, PT kunder och en hel del flyttfix!! Mycket är numera på plats tack vare att vi sliter som djur i vår lilla 3:a med allt från att köpa (+ montera) köksbord, få upp gardiner och hinna laga matlådor!!


Veckan som kommer nu bjuder också på en massa spännande jobb!! Trots att magen växer så fortsätter intresseanmälningarna för Personlig Träning att ramla in vilket är fantastiskt kul! Så jag har allt från gymgenomgångar, PT, kostrådgivningar, pt+ jobb, gruppträning för barn, möten samt adminjobb att se fram emot!

Jag ska även gå på pedikyr till veckan - helt fantastiskt!! Det är en jätte fin present från min personal och jag längtar verkligen! Mina fräscha fossingar ska sedan få ta mig hela vägen till Sundsvall i helgen - en hel helg med tjejmys! Då ska jag änligen få krama om mina älskade vänner Madde och Pernilla igen! UNDERBART!!


Så vecka 46 - trots att du ligger i november - nu kör vi!!

Av Jenny Wigren - 3 november 2014 10:00

Vilken vecka som vart, vilken helg och vilken sjuk vecka som väntar!!


Förra veckan är överlevd och nu ÄNTLIGEN bor vi i en jätte fin och stor 3:a! Att få somna bredvid min älskling och veta att det är här vi ska landa, tillsammans, just nu tills det blir ett hus i framtiden är overkligt och känns fantastiskt!! Mycket återstår i flytt, framförallt är det mina saker som fortfarande är utspridda lite var stans i Enköping - nu är allt i alla fall i rätt stad! Sen tillkommer allt pyssel i att sätta ihop, sätta på plats och borra ännu fler hål i väggarna för att få upp de vi vill ha :)


Jag är extremt tacksam att flytten ändå flöt på så pass bra som den ändå gjort och att kroppen ändå inte protesterade mer än den gjorde - nej min kropp gillade inte en flytt och även om jag är fantastiskt mycket bättre på att lyssna på signalerna nu när jag är gravid så hinner jag inte stoppa mig själv riktigt i tid... men jag är tacksam, även om jag hade galna känningar från foglossning (?) lördag + söndag så är de borta idag (så länge jag inte rör mig allt för mycket eller får för mig att gå upp och ner i en massa trappor ;)


Och trots en helt fantastisk arbetsvecka, glädjen över flytten och min familj som finns där för mig i alla lägen - både den lilla jag skapat men även den jag föddes in i så var fredagens ultraljud höjdpunkten!! Jag har fått se min bebis!! Det är bara en och den är så vitt som barnmorskan kunde se helt frisk och växer såsom han/hon ska - REN GLÄDJE!! Jag har nu små kort på mitt älskade barn och även om det känts verkligt enda sedan v.43 då jag började känna fladder så vart det ännu verkligare nu!! Eftersom han/hon låg vänd innåt och ner mot moderkakan och vägrade byta ställning trots buff och stök från barnmorskan så gick det inte att få en klar bild av könet - men vet ni, det gör inget! Att få höra att njurar, ansikte, ryggrad, magsäck, armar och allt annat är precis såsom det ska, det var allt som betydde något på riktigt! Så småningom får vi veta om det är en liten kille eller tjej, fram tills dess så fortsätter jag med smeknamnet viruset <3 Det må låta lite elakt men det är av kärlek och mer ett skämt som lär ligga kvar i några år så fort jag nämner "jag tror jag åkt på något virus" - och det kan jag leva med :)


 


Den här veckan bjuder på "efter-flytt-fix", "jobba ikapp det jag va ledig förra veckan-jobb", PT+, jobb i form av möten, receptionen, administrativt arbete, gruppträning x 3, Personlig träning live och en utbildning! Helt glömt att nämna, i allt annat som sker, att jag ska gå en utbildning denna vecka. Och nej, det är inte inom något koncept ;) Det är en GFMi utbildning som ska öka min kompetens inom att leda och vara ansvarig för gruppträningen. Det är en utbildning jag velat gå i flera år eftersom jag värdesätter att få mer kunksap i allt som gäller schemaläggning, gruppträningssals planering, konflikthantering men framförallt - hur jag kan bli bättre på att få mina instruktörer att växa!! Kommer bli två heldagar i Stockholm som jag hoppas och verkligen tror kommer ge mig mycket! :)


Det var en snabb update på hur läget är just nu! Så ni inte tror att jag glömt er ;)

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards