gymjenny

Alla inlägg under januari 2014

Av Jenny Wigren - 29 januari 2014 11:18

Ja det är alltså målet den närmsta tiden! Istället för att gå upp i vikt så mina muskler kan få gro, så har jag tappat... typiskt!! Så nu blir det mer mat, mer fett och kanske en droppställning med gainer? ;)


Träningen går annars riktigt bra! Med en fulltecknad vecka av klasser så behöver jag inte vara orolig, och med världens bästa träningssällskap i gymmet så blir det helt klart roligare att gymma också! Så egentligen, enda passet jag verkligen ligger efter med i veckan är ben och axlar... Ni får en gissning på vilken muskelgrupp jag behöver jobba med mer, ni kan se på bilden under ;)


Livet i sig är just nu i en turbulent period... Alltid är det något ;) Men jag ser till att ha fötterna på jorden och fortsätter leverera när det kommer till jobb!! Jag kan ärligt erkänna att Januari vart fantastiskt tränigs- och karriärmässigt! Att varje dag (japp, varje dag) få vakna och gå till världens bästa jobb gör inget! Klart det blir tungt, men att äntligen ha uppnåt ett så stort mål gör varje timme värd det!! Jag älskar också variationen! Att göra allt från Personlig Träning IRL till företagsklasser, gruppträningspass, föreläsningar, administrativt arbete (mkt papper nu!) till att få jobba som Personlig Tränare via nätet = underbart!! För om du missat så finns jag tillgänglig även på nätet, så vill du ha mig som personlig tränare så är jag en knapptryckning bort!! www.pto.nu  


Dagens hälsoboost blir 3 timmar träning, myskväll med min bror, en massa pussar på Ragge, jobb (allt handlar om inställning), ett stort glas ARGI+ (för energi och återhämtning) samt en massa mat och vatten, men först och främst - en kopp kaffe <3


 

Jenny, sluta skippa axelpasset!! Du skulle behöva 2 st/v :P

Av Jenny Wigren - 18 januari 2014 17:42

Så mycket träning vart det denna vecka - men, jag måste säga att jag känner mig förvånansvärt pigg för att ha kört så många klasser/träningspass som jag ändå gjort! Hur jag kommer må i Mars?! Det tar vi i Mars. Detta är min vardag from nu och ett tag framöver. Jag vet att det kommer att gå, för med rätt inställning och sjuka mängder (jobbar fortfarande på detta) mat kommer man långt. Däremot kan jag erkänna att jag är en av de tråkigaste att hänga med för tillfället :P Jag jobbar, tränar, jobbar, sover, äter och jobbar ;) Men, min dröm, mitt val och mitt liv <3


 





Av Jenny Wigren - 15 januari 2014 13:09

Jag lever, andas, tränar, äter, skrattar, ler, känner paniken och svettas en hel del!


Det är nu mitten av Januari och jag inser att det vart lite, med betoning lite :P att göra sen 1 Januari! Vilket är FANTASTISKT, HELT OTROLIGT, SJUKT UNDERBART!! Herregud vilket år jag har framör mig :D Det har börjat fantastiskt bra men jag ska va helt ärligt, det är en hel del att göra! Inte nog med att det är en av peak-perioderna inom gymbranschen, det är även många nya papper, rutiner och "visst f-n det får jag inte glömma!" som måste hållas koll på nu när jag står själv :) Eller själv och själv, jag har en fantastisk familj som hjälper, peppar och stöttar! Jag har dessutom fortfarande Sara och Klas som bollplank och som kan ge en snygg hint om jag är p g att missa något samt att jag har mina fantastiska medarbetare och instruktörer som jobbar järnet av sig för att kunna ge medlemmarna den bästa rivstarten på detta år!


Jag har spenderat den första delen av Januari med att försöka ladda inför denna vårtermin som kommer bli tuff - tur jag gillar utmaningar ;) Jag har tom vågat maila min älskade coach Peter och förklara hur mitt gruppträningsschema ser ut denna vår... har dock fortfarande inte fått svar, inget bra tecken ;) För igår klev vi officelt på vårterminen här på Magasinet och ja... jag kommer nog aldrig glömma denna termin. ALDRIG, jag kommer tom komma ihåg den med kärlek!


Hitills denna vecka har jag fått till 1 GRIT Strength, 1 Body Balance, 1 gympass - bröst och biceps, 1 30 min styrka/konditionspass och 1 Body Combat - I'm alive! Dessutom så sitter jag och försöker ladda upp inför kvällens pass = 1 Core 60 min, 1 Body Combat + 1 Body Balance. Så jag kan sammanfatta det så här - när jag står på scene på Tammerpokalen så kan jag va rätt säker på en sak - ingen annan av tjejerna har gått samma väg som mig för att komma till den scenen MEN jag kanske är den enda som slipper allt som heter morgonpromenader :)  


Dessa underbara blommor är en av mina morätter till att fortsätta kämpa hårt för mitt älskade Magasinet Träning & Hälsa


   

Som sagt fantastiska familj och medlemmar!


Jag har även äntligen fått hem "beviset" på att det numera är jag som roddar gymmet *torkar bort en svettpärla* :P


 


Sen fortsätter även jobbet med att fortsätta hjälpa, peppa och stötta alla där ute som vill ta tag i sin hälsa och komma igång med sin träning via pto.nu - extremt roligt och ett väldigt givande jobb!


 


Så vad är min strategi för att hålla?! Den frågan får jag rätt ofta nu för tiden, uppskattar omtanken men ni kan va lugn. Jag gör det jag älskar mest, omringad av positiva och underbara människor! Jag ser även till att äta, dricka min Aloe Vera och pumpa kroppen med energi och näring från grönt, frukt och argi+ (min nya super hjälp!)


Så nu är jag redo - 2014 bring it on!



PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards