gymjenny

Alla inlägg under juli 2012

Av Jenny Wigren - 31 juli 2012 22:10

har jag haft äran att stå i x antal ggr ikväll, så underbart!!

Kvällens träning vart ett snabbt och effektivt gympass följt av 60 min yoga *kärlek* Helt underbart att få utvecklas i sin egna träning, få utmana sig själv. Sen är min sanna kärlek inom mind pass Body Balance, det kommer jag aldrig förneka ;)

Gympasset vart:
* Axelpress m hantlar
* Baksida axel m hantlar
* Hamercurl
* Axellyft åt sidan m hantel
* Bicepscurl i kabel
* Axeldrag i kabel

Underbart!!! Världens lyckligaste efter ett träningspass :D

Här kommer några alternativa bilder på hundens position ;)

Av Jenny Wigren - 30 juli 2012 12:59

Nu är veckans första träningspass avklarat :D

Vart en skön löprunda, en del av min runda passerar Gånstagårdern här i Enköping och vackrare löprunda än den är svår att hitta! Den består av 3 löprundor 2.3 km, 3.1 km och 5 km och den här psykologin gillar jag.... vilken folk väljer. Hela tiden och oftast så står vi inför val och det är dem valen som avgör vart vi hamnar här i livet!! Ni ser ju vilken jag valde ;)

Än så vet jag fortfarande inte hur jag jobbar denna vecka, vet förhoppningsvis senare idag och då blir det lättare att lägga upp träningsveckan, men imorn blir det äntligen gymmet igen, å så jag längtar!!

Här är bild på innan, under och efter passet ;)

Av Jenny Wigren - 29 juli 2012 09:44

Träningsfri vecka måste jag nu konstatera att v 30 vart!! Länge sen jag hade en sån, utan att ligga sjuk hela veckan. Men det känns lugnt, känns som en bra motivationshöjare inför nästa vecka när jag börjar på allvar!

Kommer bli en liten mjukstart eftersom gruppträningspassen som jag ska ha under hösten startar först v 35, däremot är det hög tid att dra igång min egna träning inför mina gruppträningspass, så kondisen, styrkan och smidigheten är på sin plats ;)

Mål och träningsplaneringen kommer under dagen!!

Jag har med andra ord inga nya bilder att bjuda på, ni får två äldre tagna från Gold's Gym

Av Jenny Wigren - 28 juli 2012 13:30

Träna eller vila? Löpning eller gym? 


Jag känner inte alls för att träna, inte ens lite... 3 timmars sömn vart det inatt och ja, det känns! Efter veckans huvudvärk, illamående osv så känner jag mig inte stark! Jag har efter denna tid lärt mig en sak, jag klarar stress iform av mycket att göra det jag däremot hanterar mindre bra är känslomässig stress. Jag vill bara att allt ska flyta, i alla fall i privatlivet. Sen när det händer mycket och jag har ett högt tempo, det gör mig inget! Jag kan hålla igång utan problem från tidig morgon till sen kväll, om jag bara vet vad som är upp och vad som är ner!!


Så nu måste jag slåss med mig själv, jag har en träningsdvjävul som sitter på ena axeln och säger "all träning är bättre än ingen träning" och en min lilla träningsängel som sitter på andra axeln säger "vila, ät, mys och ta hand om kroppen nu när den mår som den mår"... så vilken ska jag lyssna på?! 


Jag ska sätta mig ner och äta min matlåda, ni förstår inte hur hungrig jag är!! Eventuellt sätta mig i massagestolen och låta spänningarna i ryggen få sig en genomkörare och sen väljer jag, vila, löpning eller ett gympass på Magasinet i Enköping... decisions, decisions, decsions!! 


Men mest av allt längtar jag bara hem till min present från min älskade bror som ligger i ett paket och vill bli uthämtad!! Känner mig som ett barn på julafton!! :D 


 

Av Jenny Wigren - 27 juli 2012 20:30

Finns det någon statistik på hur många uppsägningar från arbetsplats som en och samma människa kan göra på 1 år?! För jag vill va med och tävla om något pris!! 


Ja, det är exakt därför jag vart tyst igen... Sorry, den här gången ska jag inte säga "nu kommer det aldrig bli så här igen" för det kan jag tydligen inte lova :S 


Nu är detta ändå väldigt positivt även om det var ett tungt beslut... Anställningen via SATS var ett timjobb med inga löften om hur många timmar i månaden som jag kunde behövas, därför vart jag jätte glad när jag fick erbjudandet via Hälsoskaparna, ett riktigt, riktigt bra jobb och anläggningen verkade suverän! Men när det var nästan exakt 1 vecka kvar till anställningstart så hände något jag aldrig trodde skulle ske!! Jag vart uppringd och erbjuden drömjobbet, helt ärligt drömjobbet från SATS i Uppsala. Efter mycket tänkande, funderande och antal djupa andetag så stod det klart att det är SATS som är bäst och som passar mig bäst. Jag blir med andra ord kvar i Uppsala och måste helt tänka om i fråga om vilken stad jag nu ska söka lägenhet i :) 


Då detta verkligen inte var ett lätt beslut, det var inte ens lite kul att säga upp sig igen från en arbetsigavare och mycket annat som spökar i mitt liv kan jag erkänna att jag inte tränat på hela vecka. absitens.nu lider jag helt klart av! Så imorgon ska jag äntligen köra ett pass i gymmet... det eller så stänger jag in mig och kör BP på eget bevåg, får se :) 


Helgen består annars av jobb och lite mer jobb!! :) Är på SATS i helgen men på måndag börjar jag mina första dagar i Strängnäs, ett jobb jag självaklart kommer göra allt och lite till för att göra bra. Även om jag inte blir kvar så skulle jag inte klara av att göra ett halvbra jobb, allt eller inget och i detta fall blir det allt! 


Har även gjort höstens träningsplanering så mer om det sen :) I höst kommer jag sköta om bloggen mycket bättre, har satt en massa spännande mål som ska uppnås!! Och ja, de ska uppnås! 

Av Jenny Wigren - 24 juli 2012 22:15

Beslutet är fattat, alla är underättade och även om det inte är vackra miner överallt så är jag extremt glad över att äntligen ha hört vad magen och hjärtat sa! Dessutom är jag så extremt, fruktansvärt och helt ärligt oerhört glad över det val jag gjort och hur underbart mitt liv kommer va framöver!!


När allt lugnat sig och jag vet mer, vad det egentligen betyder och när allt är löst, ja då kommer jag berätta vad jag gjort! Men ikväll tänker jag faktiskt fira m ett glas vin, för det förtjänar jag :D 


Ni kommer att veta senast fredag kväll ;) 

Av Jenny Wigren - 22 juli 2012 17:49

På bussen hem mot Enköping!

Har avslutat jobbhelgen som bjudigt på en massa skoj, sol, regn och underbara medlemmar på gymmet. Den har även bestått av galet många tankar och funderingar, vilket som alltid betyder minimalt med sömn och då träning!! Jag kommer sova så hårt på bussen *hoppas jag* för oj vad trött jag är!!

Gårdagens träning var bara att glömma MEN jag tog fram pannan och talade med bestämd röst till mig själv idag, så Body Pump vart det om inte annat :)

Har inte allt för mkt mer att säga nu när allt är som det är så ni får en bild istället ;)

Av Jenny Wigren - 21 juli 2012 13:30

Är mitt bästa tips för att få till ett bra gympass. På senaste tiden har mina pass vart lite "tar det som det kommer" men nu när det snart drar ihop sig till att styra upp träningen på riktigt så ska även varje träningspass planeras! 


Vill du verkligen se resultat av din träning så är detta en viktig del!! Planering är A och O för lyckade resultat och det gäller även träningspassen. Du får så mycket bättre resultat om du i lugn och ro kan lägga upp en bra variation av övningar och upplägg för dina mål.


Ett bra träningsupplägg innehåller 3 steg, en dag ska jag gå in djupare på varje del men idag tar vi en kortare version. Ni kommer få den längre när jag presenterat mitt träningsupplägg, då blir det lättare att komma med exempel :) 


1. Mål

Du måste alltid börja med att sätta ditt mål med träningen! 


2. Träningsplanering

Gör en grov skiss hur det kommer att se ut med träningsass under tiden som du ska uppnå ditt mål. Perioden bygger alltså på om du önskar uppnå ditt mål inom 2, 5 eller kanske 12 månader. Här skriver du ner vilket fokus du ska ha under denna period. Är det någon tidsintervall som ska ha mer fokus på kondition, uthållighetsstyrka, rehab osv. Här skriver du även ner vilka dagar i veckan, som du ska träna vad. 


3. Träningsupplägg 

Gör en plan för hur varje enskilt pass ska se ut. Vilka muskler ska tränas, och vilka övningar. Är det ett konditionspass så skriv ner om det är distans, intervaller osv


En uppdatering efter gympasset kommer såklart senare, kan i alla fall berätta att det blir ett gympass med fokus på armar och sen kommer jag, bara för att, slänga in några kompletterande bröst- och ryggövningar.

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards