gymjenny

Alla inlägg under juli 2012

Av Jenny Wigren - 20 juli 2012 19:43

Just nu sitter jag med ett riktigt jobbigt men samtidigt roligt val, så istället för att vara bitter över ångesten i magen tänker jag njuta av att jag gör, det jag gör så bra, att jag får fantastiska möjligheter!! Förhoppningsvis så kommer allt att lösa sig fantastiskt bra.... skriver om det - jag vet att allt kommer att lösa sig fantastiskt bra och jag kommer att fatta rätt beslut, jag har offrat för mycket för att inte göra det! 


Så med den lösa tråden hängandes ska jag nu krypa ännu djupare ner i soffan med min kopp kaffe, fortsätta planera och tänka och ladda för helgen! Jag har äran att öppna SATS i Uppsala både lördag och söndag så det blir tidigt i säng för mig idag. Tänkte även träna efter mina gympass, vart mer vila denna veckan än planerat men men... nu under sommaren är det ok. Annat blir det i augusti ;) 


I augusti styrs allt upp med träningsmål, träningsplanering och mätningar!!! Längtar otroligt mycket :) 

Av Jenny Wigren - 19 juli 2012 12:20

efter gårdagens migrän... skyller allt på vädret som vart de senaste dagarna. Mått lite små skumt och igår vart det sängen mest hela dagen, har haft roligare dagar ;) 


Idag är en ny dag och jag har huvudet uppåt, och benen neråt. Gympasset som vart idag fick dess värre avbrytas. Johans korsrygg satte stopp för träningen, vi hann i alla fall axlar! Alltid något :) 


Så passet idag vart:


15 min cardio på löpband

Axelpress m hantel 

Axellyft, framåt m hantel

Axeldrag mot hakan m stång i kabel

Tricepspress m stång


Sen avbröt vi och så får vi/jag fortsätta en annan dag. Min träningsplanering är lite omgjord då jag bytte ett arbetspass med en kollega i helgen, så nu är planen:


Fredag: Löpning

Lördag: Gym - Överkropp (armar och förmodligen mer rygg)

Söndag: Body Pump


Nu hägrar snart duschen innan jag ska ta bussen in mot Uppsala och lite jobb. Ikväll ska jag vara träningsvägledare, vilket betyder att jag ska hjälpa medlemmar i gymmet. Ska bli väldigt roligt :) 


Bjuder på en bild från Midsommar, klippte däremot ut Sandra då jag inte är lika säker på att hon vill vara med ;)

 

Av Jenny Wigren - 17 juli 2012 14:57

Magasinet i Enköping och väntar in träningsällskap i form av Johan.

Själv mår jag fruktansvärt konstigt i kroppen, både skakig, ur och illamående!! Som det känns just nu blir jag mer PT åt stackarn än träningskonpis... Frågan är inte hur mycket jag kommer orka utan hur länge jag kan hålla mig ifrån att spy, ni hör ju hur stabilt det låter :S

Önska mig lycka till!! Ett leende fick jag i alla fall till ;)

Av Jenny Wigren - 17 juli 2012 09:54

Är något som på kvällen, när klockan ställs, känns som en rätt bra idé!! När klockan sen ringer inser i alla fall jag att det inte va någon bra idé, men då är det redan försent! Nu efteråt... Jodå, alla gånger värt det :)

Testar bloggplatsens nya app så bilderna kommer utan förklaring, inte för att det direkt behövs! Alla är som snyggast nyvaken, osminkad och i träningskläder ;)

Ni får även en bild på min innan-joggingtur-mat, självklart var även en kopp kaffe med i denna uppladdning ;)

Av Jenny Wigren - 16 juli 2012 15:15

Känner helt klart av att jag tränade mer förra veckan, än jag gjort på ett tag :) Tänker däremot inte klappa mig allt för hårt på axeln än och tro att jag redan hittat tillbaka till rutinerna... så kul ska vi inte ha! Vet av erfarenhet att det är lätt att släppa sina rutiner och något svårare att hämta hem dem igen! Så när jag kört 1 mån med regelbunden träning 6 pass/vecka då kommer jag va nöjd :) 


Så här slutade i alla fall förra veckan! 


 


Målet med denna vecka är:


Måndag: Vilodag

Tisdag: Gym

Onsdag: Gym

Torsdag: Löpning

Fredag: Gym

Lördag: Functional Moves 

Söndag: Body Pump/Gym


Nu tänker jag satsa på träningen igen!! Bara att erkänna, jag mår så mycket bättre när jag får träna regelbundet!! Det jag däremot måste få till, är mer näring... Jag har börjat gå ner mer i vikt och det syns på ett, sett ur mitt perspektiv otacksamt ställe, nämligen ansiktet! Som alla andra vill jag såklart att det ska synas mer på magen, men nä... Jag har istället börjat få ådror i pannan som kanske inte är så extremt sexiga, den första som kom kunde jag ändå ta, Julia Roberts har samma ådra i sin panna och lets face it, hon är inte direkt ful ;)


 

Det är den mitt i pannan jag hänvisar till ;) Om ni kollar på äldre inlägg så ser ni att även jag har den! t.ex i inlägget http://gymjenny.bloggplatsen.se/2012/07/01/8176829-loving-my-self/


Däremot ådra nr 2 som nu uppenbarat sig i pannan på mig, har jag hitills inte sett på någon Hollywood brud... Har sett den på film, aboslut men jag tänker stå fast vid att Frankensteins monster inte är någon skönhet! Så ja, jag tänker börja äta mer!! Så att i alla fall ådra nr 2 försvinner tillbaka under underhudsfettet ;) 


 

Det är inte ärret jag refererar till, utan den lilla ådran på andra sidan pannan... denna syns förhoppningsvis inte på mig i någon av mina tidigare inlägg :P



Av Jenny Wigren - 14 juli 2012 07:35

Hoppas alla sussat sött :) 


Själv sitter jag och kickstartar kroppen med en kopp kaffe och snart frukost! Sen blir det till att ge Ragge en promenad och slutligen gymmet. Functional Moves står på schemat och jag ser verkligen fram emot det :) Blir lite spännande med tanke på att jag har lyckats ge mig en rejäl träningsvärk i triceps *yey* men ont ska ont förgås ;) 


Resten av dagen består av mys med bröderna, en massa Body Balance och minst en riktigt lång promenad med Ragge :) 


Önskar er en fantastisk lördag! Svettbilderna på mig kommer under dagen :P 


 

Av Jenny Wigren - 13 juli 2012 15:07

Ungefär så kändes det efter dagens gympass..! Fick underbar kontakt med mina stackars utsatta muskler som dagen till ära vart bröst, rygg och triceps!


Vet att jag redan kört dem denna vecka MEN jag är inte van att bara ta tre övningar/muskel och därför tänker jag komplettera med ett pass extra per vecka. Jag vill ha en bättre utvekling av mina överkropp så då är det bara att nöta lite mer :) 


Dagens upplägg:

* Rodd, smalt grepp i kabel

* Bröstflyes i kabel

* Tricepspress m rep i kabel

* Breda rodd m stång

* Armhävning

* Latsdrag i maskin

* Frenchpress m stång 

* Pullover m hantel

* Ryggresning


Bröstmusklerna vibrerade, ryggen ömmade och triceps ville helt klart avsluta vår relation, så jag är utan tvekan nöjd!


Här är bilder innan passet, understa bilden försöker visa mitt snygga brännmärke som jag har på båda sidorna efter britsen i måndags... sexigt nå så jävulst, eller inte! 


   


Jag LOVAR att det syns bättre live och absolut inte lika dåligt på denna bild!!


Dagen började på bästa sätt, morgonpromenad med denna lilla sötnos!


 


Av Jenny Wigren - 12 juli 2012 14:23

JAAAAA!!! 


Jag kom in :D Så oerhört glad!! Kom till och med in på mitt förstahandsval! Låter bilden säga resten ;) 


 


Kan även tillägga att utbildningen enbart är på distans och på halvfart. Så jag kommer inte att flytta till Blekinge, inte ens behöva åka dit under min utbildning, jag kommer även att jobba på precis som planerat i Strägnäs! Men... jag kommer kanske inte direkt uppleva att jag har någon form av fritid :P 

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards