gymjenny

Alla inlägg under mars 2015

Av Jenny Wigren - 3 mars 2015 15:09

Hej alla glada! Härligt att så många uppskattade mitt förra inlägg - jätte kul :D 


Själv försöker jag få in att det redan är mars och att min mammaledighet på 75% har dragit igång! Nu måste jag ju va ärlig och erkänna att de 3 första dagaran på mammaledigheten hitills har inneburit en hel del jobb... och ja, jag kommer jobba imorgon och på torsdag med MEN, sen sen ska jag hålla mig borta iaf i 2 dagar :D 


Min mammaledighet har hittills inneburit:


* Skapandet av en film som ska användas för att marknadsföra och visa upp Magasinet - jag och bebis hade en deal, hon fick inte komma innan de delar i filmen som jag skulle va med i var gjord, och nu är dem det! :) En del av vårt gruppträningsutbud går utmärkt att fortsätta träna även om man är gravid, det ville vi passa på att visa upp - så min älskling är redan en del av Magasinet :) 


  Just här förbereds inspelningen av GRIT Cardio - inte lämpligt för gravida så jag höll mig i bakgrunden! 


* Gårdagen innebar 9 timmar med kontorsjobb och även om mycket vart gjort, har jag en del kvar! Jag hade även 5:e gruppträffen med viktminskningsgruppen och jag är så STOLT! Nu har dem äntligen kommit så pass långt att den största "förälskelsefasen" är över (det nya blir mer och mer vardag, vilket gör att garden släpps). Det är nu jag äntligen kan se på riktigt hur deras vardagsbeteenden ser ut och kan hjälpa dem ordentligt! Det är nu mitt jobb på ritkigt börjar och jag känner att jag verkligen kan påverka! :)


* Dagen idag innebar faktiskt en comback som gruppträningsinstruktör! Och ja, jag erkänner, jag va bra nervös! Dels på hur kroppen skulle klara av det, samt för att se hur mycket av coachningen jag redan hunnit glömma. Det är ändå mer än 1 månad sen jag stod på scen som instruktör. Till min stora glädje kändes det fantastiskt och det är få saker jag älskar lika mycket med mitt jobb som instruktörsdelen! Sen har jag saknat Body Balance i massor, vilket jag insåg ännu mer idag efter att äntligen fått utföra det igen :) Men ja... smärtan har redan börjat komma och jag inser att jag kommer ha ont resten av dagen och med all sannolikhet även imorgon, men mitt val och jag står för det! 


 


Kvar idag, arbetsmäsigt är lite administrativt för Magasinet, PT+ klienter och ett upplägg inför kvällens B.A.B.Y Runners Team Enköping - som belöning tänker jag sjunka ner i ett bad med tidningen "Vi föräldrar"

Måste även få visa upp några av de helt fantastiska presenter som min älskade lilla bebis har fått!! Detta är från personal och gymmedlemmar och jag önskar jag kunde krama om er allihop och verkligen få er att förstå hur extremt tacksam jag är!! Däremot vågar jag inte göra det, eftersom jag då börjar lipa nå helt otroligt och sen inte slutar... Det är vackert med hormoner! 


 


Har även fått helt fantastiska kläder och klänningar från min älskade mor och jag bara längtar efter att kunna få använda dem... det är lite väl mycket kvar av mars, tycker ni inte det?! ;) 

Av Jenny Wigren - 1 mars 2015 10:36

Oftast i livet så väljer jag att se den stora bilden istället för att fokusera på detaljerna - i regel är det inte vilket sädesslag du väljer att koka din gröt på som avgör om du är hälsosam eller inte, det är valet av dagens alla mål som är avgörande. Samma gäller träningen - det är inte vilken magövning som är av största vikt (generellt sett) utan att du tränar över huvudtaget som avgör hur stark din mage kommer bli! 


Men ibland kan det va bra att titta på just detaljerna! Ibland kan det va för jobbigt att ta in hela bilden och då är det lättare att ta in de små sakerna i livet! Framförallt om det är de små sakerna som är bra, i en vardag där majoriteten är mindre bra! Det är nämligen okej att ha mindre bra dagar/veckor/månader, bara du jobbar på att ta dig ur dem, där kan ett fokus på detaljer va väldigt avgörande :) Nu väljer jag (ja, det är ett val) att se det som är bra i mitt liv och i min vardag och jag kan antingen se fördelarna med allt, eller va mer pessimistisk i mitt synsätt. Ett av mina bästa verktyg och det jag brukar rekommendera andra är att se det som är bra, hur litet eller knappt existerande det än är! I regel är det lättare att se de små  sakerna!! Allt för ofta får jag klienter (inte bara tjejer) som är direkt negativa till sin kropp och sitt utseende och har valt att se sig själv som ful/äcklig/tjock osv, då det ser på sig själv ur en negativ synvinkel och letar fel - att få den klienten/personen att se det vackra och unika i sig själv förstår även ni - inte är det lättaste! Men samtidigt är det där jag ofta måste in och jobba, för om jag inte kan få min klient eller personen framför mig att tycka om sig själv, hur ska jag motivera honom/henne att ta hand om sig själv och sin kropp?! Så istället för att bara jobba med mantran såsom "jag är vacker, jag är fin" x antal gånger till vi har fått vår hjärna att acceptera de nya orden (istället för de tidiga negativa orden "vad ful jag är", "jag är så tjock" och "min mage är så äcklig" tex) så ber jag dem även hitta, hur smått det än är, saker de gillar på sin kropp. Det kan va allt från längden/naglarna/ett födelsemärke eller sina starka armar - bara jag får dem att vända sina negativa ord om sig själv, till positiva! :) 


Nu under gravidteten kan jag erkänna att jag fått jobba väldigt mycket med detta själv - det har inte vart lätt att se kroppen förändras så mycket, på så kort tid - jag har inte riktigt hängt med. Nu finns det en extremt positiv anledning till varför min kropp förändrats och varför jag inte känner igen varken min spegelbild eller envisas med att fortfarande dra in stolen för långt (aj aj i magen) när jag sätter mig vid ett bord - men det är inte alla dagar tankarna på min älskade dotter hjälpt, vissa dagar känns det för långt bort, då har jag valt att se det som jag fortfarande känner igen på min kropp (vilket är 100ggr fler saker, än tvärtom) och även se det jag gillar med min kropp, det har hjälpt mig! Ok... kanske inte just de dagar då hormonerna vart som värst :P men som tidigare nämnt, det är ok att ha dagar som inte är 100! Just nu är det utöver min älskade sambo, min ofödda dotter, fantastiska familj, underbara jobb, fina kollegor och vackra vänner dessa små detaljerna som förgyller denna söndag lite extra 


 

Min älskade lilla hund Ragge och hans otroliga underbett <3


 


Tanken på att hon snart kommer! Det är så ruskigt lite kvar av graviditeten och jag tror inte ni förstår hur extremt tacksam jag är för att hon legat kvar i magen så länge som hon gjort, då min största skräck va att föda alldeles för tidigt! 

 


Denna otroligt fina present jag fick av min PT kund som jag körde sista träffen med i onsdags! Komer sakna henne massor, hennes mål som 50+ var att göra 10 armhävningar på tå - och hon satte det! :) 

 


Mitt vackra halsband från min älskling!!


 

Den lilla magen där tom min navel är på väg ut! Trdde inte den kunde det :P 


Så vilka detaljer väljer du att foksuera på idag?! För att göra just denna dag till en riktigt bra dag?!











PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards