gymjenny

Alla inlägg under april 2014

Av Jenny Wigren - 11 april 2014 06:59

Det är så extremt kul att B.A.B.Y Runners Team Enköping fått så bra respons!! Underbart, nu längtar jag verkligen till nästa söndag när vi äntligen kan komma igång! Ska bli så fantastiskt kul!! Jag är tokladdad!


Resten av livet går också bra! Det gör varje tidig morgon så värt det när mina PT kunder är nöjda, når sina resultat och mina gymmedlemmar är glada och håller igång!! - att få se människor utvecklas är det bästa med mitt yrke! När varje individ inser att de kan, bara de vill, är underbart :D Så idag fortsätter dagen med http://pto.nu/trainers/jennywigren jobb, receptionen + adminjobb på Magget och så avslutas dagen med gymgenomgång, GRIT Strength och slutligen en tjejkväll med en massa härliga brudar från American Classic Car Enköping! :) Underbara fredag!!


Veckans träning har verklgien vart toppen! Känner att jag fått till det mesta, med lite pyssel och knåp så går även mitt scheam ihop - det handlar om planering! Däremot kan jag varmt rekommendera er att tänka efter innan ni tränar både biceps + triceps på samma dag.... Träningsvärken är inte nådig och jag kan förtillfället inte använda mina armar optimalt på något håll. Trots det, är det ändå så värt det! 


 

Jag vid gårdagens ena pass, började dagen med bröst + biceps. Jobbade där emellan och sen vart det även triceps + axlar innan träningsdagen igår var över. Kan för övrigt erkänna att jag dessutom har träningvärk i både rygg och ben efter veckans tidigare träning!! Veckans sista pass kommer att kännas, precis så som det ska va :)


Jag önskar er en fantastisk fredag!!



Av Jenny Wigren - 8 april 2014 19:10

   Å jag är så glad!! Jag har fått äran att bli initiativtagarare till att starta upp B.A.B.Y Runners Team i Enköping :) Så här står det om det på deras hemsida -


B.A.B.Y Runners Team Sverige

Är du en aktiv tjej med myror i benen som hellre rör på dig än sitter stilla på rumpan och fikar? Har du tröttnat på uteliv och sena kvällar och hellre hittar en kvalitativ gemenskap där man umgås utan alkohol? Eller behöver du gå ner några kilon i vikt och bli av med de där retsamma kärlekshandtagen som kommit till av för många myskvällar och tv-tid i soffan? Tycker du att gym och träningskort är en för stor utgift för din budget?

Då har du kommit rätt!

B.A.B.Y Runners Team Sverige erbjuder kvinnor i alla åldrar GRATIS löpträning, teambuilding och coaching en gång i veckan på amatörnivå. Vi är noga med att anpassa nivån på träningen efter målgruppen så att alla kan hänga med. Du behöver inga förkunskaper mer än att ha kondition nog för att kunna jogga 2-3 km i ett lugnt tempo. Löpning är en tacksam träningsform då man utvecklas snabbt och konditionen går enkelt att träna upp.

Vi vill aktivera kvinnor runt om i landet för att få fler kvinnor att röra på sig och upptäcka ett nytt roligt och prestigelöst sätt att umgås på.  Att träna utomshus tillsammans med andra är också mycket mer säkert under det mörka vinterhalvåret.


Eftersom jag älskar allt som inspirerar fler att träna och framförallt att göra det tillsammans så föll jag snabbt för konceptet! Mitt mål var att ansluta mig till Enköpingsgruppen MEN det fanns inget, så nu startar jag med glädje upp den! Första tillfället kommer att vara sön 20 April!! Jag har valt att hålla löpningen på söndagar kl 16.00 och kommer (för er som känner till Enköping) att lägga de första passen vid Gånsta. Å jag längtar!! :D


B.A.B.Y i sin tur står för

B – Balanced

A – Attitude...

B – Be all you can be

Y- Yourself

GIRLPOWER IS BACK!

KVINNOR- RÖRELSEGLÄDJE - GEMENSKAP

B.A.B.Y
- en självklar mötesplats för aktiva kvinnor!


Vi är ett socialt nätverk där vi kvinnor fokuserar på att lyfta varandra, tänka kollektivt och samarbeta samt sprida motivation och rörelseglädje.


Så nu kära Enköpingskvinnor - nu gör vi något riktigt bra av det här!!

/Jenny

Av Jenny Wigren - 7 april 2014 06:53

God morgon!!


Idag ringde klockan vid den helt fantastiska tiden 4.45 - lovley! Framför mig har jag en fullspäckad och rolig dag. Hade helst klonat mig själv lagom till eftermiddagen men det får gå ändå :) Dagens andra kopp kaffe intas och jag måste erkänna att jag känner mig oförskämt fräsch! Jag borde känna mig både sliten, urlakad och öm efter helgen som vart... men det kan jag faktiskt inte säga att jag gör. Visst är jag lite trött men klockan är inte ens 7 så det är ok ;)


Veckan som väntar innehåller träning, jobb, vänner, fix med deklaration av egna firman, en tjejkväll med ACCE, däckbyte, pto.nu, mys med min älskade Ragge och premiärturen i löpspåret <3 En fantastisk vecka med andra ord!


Just idag kommer träningen bestå utav gym (bicpes + bröst) samt GRIT Strength kl 18.30 och Body Balance kl 19.00 så vid 8 ikväll kommer jag va lagom kaxig men detso mer lugn och välmående!!


Nu blir det till att ta itu med pappershögen som snällt ligger vid min sida och väntar - önskar er alla en underbar måndag!


 

Det är fantastiskt kul att ha flera pto.nu kunder igång!! Trodde aldrig det skulle kunna gå att så smidigt jobba med PT på nätet :)

Av Jenny Wigren - 6 april 2014 13:03

I alla fall mentalt! Fysiskt är mina ben rätt möra dagen till ära, ett härligt Body Pump pass ligger som grund för den träningsvärken - underbart!


Men åter till ämnet - nu när solen kommer fram, våren hänger i luften och allt åter börjar gro - det är då min löparlust åter tänds!! Det är nu jag längtar ut till backarna, vägarna och skogen :) Mitt mål denna gång - att hålla i löpningen, jag önskar jag hade drivkraften själv att hålla i löpningen hela året, jämt. Så jag slapp känna att nu ska jag börja om igen, varje vår ;) Även om jag inte släpper löpningen helt under vinterhalvåret blir det inte alls av på samma sätt... Sen kan man fråga sig varför jag vill få in även löpningen i mitt träningsschema - det enkla svaret är:


- jag tycker att det är fantastiskt skönt och det ger mig avkoppling att även få träna utanför gymmens väggar. Att få komma ut och känna annat underlag, uppleva nya miljöer, nya utmaningar och få frisk luft gör under för mig, mentalt! Dessutom är det extremt bra träning som hjälper mig hålla i gruppträningssalen, på spinningcykeln och i gymmet. Men framförallt och den viktigaste anledningen av dem alla - det är fantastiskt kul!! <3


Så till veckan blir det att ta en Ragge i ena handen och en Levis (mammas labrador) i andra och så startar vi åter upp min löparsäsong ;)


Bilder från förra året

 

      

Nu nu nu vill jag ut och springa!!


Verkligenheten ser lite annorlunda ut just idag däremot, så kan det va :) Tur jag har fantastiska medlemmar som håller mig sällskap denna vackra söndag!

/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards