gymjenny

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Jenny Wigren - 10 april 2012 12:30

Sitter fortfarande och intalar mig själv att det är tisdag eftersom lilla jag har fått för mig att det är måndag, misstänker att fler upplever samma känsla?


Gårdagen bestod av bilkörning, mys med min vän Angela, bilkörning och lite mer bilkörning. Så det fick bli en vilodag, som ni ser så kommer jag känna mig riktigt genomkörd efter denna vecka iaf.


 


Jag tänker som sagt inte ställa upp i BF, det betyder inte att jag tänker ligga på latsidan. Jag vill bli stark och vältränad! För att få in den träning som krävs för BF så behöver jag längre pass på gymmet - den tiden finns inte samt att min kärlek till gruppträningen behöver ta semester. Mjölksyra- och uthållighetsträning går inte hand i hand med muskelvolym. Sen ska gudarna veta, att den dagen jag ställer mig på scen, ja då ska det va riktigt volym på musklerna, och för er som sett mig.... den volymen finns inte om 1 år ;) Jag vill inte bara se stark ut, jag vill va riktigt stark! Jag önskar mig en inre, stabiliserande muskulatur som är att dö för! Tänk er vinnarna inom gladiatorerna... HON vill jag va! Men nej, jag tänker inte ställa upp eller söka till gladiatorerna, så kul ska vi inte ha :P


För att jag ska uppnå det jag önskar, ja då krävs varierande träning, så kroppen aldirg riktigt vänjer sig, det krävs även olika former av träning för att jag ska uppleva mig själv vältränad. Tack till er som redan menar att jag är där! Med den träning jag vill uppnå så kommer jag få allt av det jag önskar. Jag kommer få va i gymmet, i gruppträningssalen och i löpspåret!! Lyckligare än så kan jag nog inte bli ;)


Eftersom jag dessutom har som mål att bli stark och inte längre lägger det på ett mål kopplat till mitt utseende så tänker jag sluta väga mig. Jag kommer däremot fortsätta mäta mig och det kommer komma uppdaterade bilder på min mage, har inte glömt mitt mål inom 100 dagars utamningen ;) Hahaha, nu är det inte lika länge kvar! Tur jag håller igång men mina mål. Mindfullnes har äntligen blivit en natrulig del av vardagen. Önskar jag fick inte en tydligare rutin med att göra det på morgonen bara... Som tur är när det kommer till önskade beteenden så gäller denna sanning - gör du det bara nog många gånger så kommer det naturligt sen! Så det är bara att hålla i :)  


Dagens träning är som redan avklarat och även om jag önskar att jag kunde ge mig ut och springa, bara för att få undan en massa tankar, så  blir det inte så. Ikväll väntar 2 timmars PT jobb :) Kommer bli riktigt roligt att träffa 2 av mina tjejer ikväll nu efter påskeldigheten.


/Jenny

Av Jenny Wigren - 10 april 2012 07:47

Hej!!


Hoppas ni alla haft en underbar helg och påsk! Jag är super nöjd med min och känner helt klart en saknad till Enköping!


Min helg har vart fantastisk, massa skratt och mys tillsammans med en skön mängd träning och mat. Fick till 3 träningspass under helgen och det sista mest för att jag vart så kär i ett av gymmen i Enköping! Som tack för min kärlek så fick jag en helt fantasisk träningsvärk i ryggen så jag är mycket nöjd!!


Nu är det vardag igen och det känns bra, får vara med min älskade medlemmar, arbetskollegor och vänner här i Sundsvall! :)


Förra veckan slutade som följer:


 


Riktigt nöjd! Den här veckan blir det helt klart mer träning, men den här veckan har jag även mina klasser igen så det förklara en hel del :) Imorse fick jag dock va själv med P. Var ingen annan än min brud som ville köra RPM med mig så då gick vi ut i gymmet istället och körde ben! Riktigt bra ben pass... känner jag inte av det så är något mycket, mycket fel :)


Dagens pass:

Bulgarien Squat 10 x 3

Benpress, lutande 10 x 3

Benböj i smith 10 x 3

Baksida lår, sittande 10 x 3

Benspark 10 x 3

Kettlebells sving 25 x 3

Marklyft 12 x 3

Jämtfota hopp på brist 20 x 1, 15 x 2


Hoppas ni alla får en fantastisk dag! Återkommer med veckans planering och en liten tydligare förklaring på vad mina mål med träningen är, fått en massa frågor så jag tänkte förtydliga lite ;)


PUSS!

/J

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards