gymjenny

Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

Jag och mitt lilla virus

Av Jenny Wigren - 25 juli 2014 15:57

vi fortsätter snällt denna sommar med en hat/kärlek till varandra... jag har inte helt koll på vad som bråkar med min kropp men läkaren jag pratat med är rätt hundra på ett virus eftersom det inte vill ge upp, så just nu går det mesta under benämningen "det är virusets fel" - undra hur mycket jag kan skylla på det?! ;)


Hur som så kommer det ta ett tag innan kroppen är helt hundra med allt från trötthet, ömmande höft (även om bristen på styrketräninge mer är problemet där än ett virus), yrsel och huvudvärk men men, jag har i alla fall en tid bokad med en läkare som ska titta lite noggrannare på mig, så förhoppningsvis kanske jag blir lite klokare! Sen är det bara att gilla läget, ett virus är ett virus så nu blir det till att lyssna lite mer på kroppen och be om lite mer hjälp än jag kanske är känd för :P Däremot så väljer jag att rikta fokus på det som fortfarande funkar!! Jag är långt ifrån döende och jag vet att jag snart kommer att må bättre :) Under tiden får jag ta det lite lugnare (läs denna vecka). För just nu, när jag sitter i en galen värme på ett nästan öde gym (djupt imponerad över mina starka medlemmar som är inne och kör idag!!) är det svårt även för mig att ta in, att nästa vecka då vänder det! Nästa vecka är sista veckan på sommarschemat - sen drar hösten igång på Magasinet :D För mig innebär det som vanligt en hel del träning som kickar igång redan nästa vecka då några av mina stjärnor till instruktörer tar semester och blir redo för en stenhård höst!!


Veckans träning denna vecka tror jag går till historien... jag har hitills tränat 1 tim.... 1 tim, det är allt! Imorgon väntar nästa pass, så för första eller andra gånger på hela året tränar jag mindre än 4 tim/vecka. Med tanke på att kroppen mår som den mår så tänker jag skylld det på bristen av träning och jag tror att nästa vecka med betydligt fler träningstimmar kommer göra att allt rätar till sig igen ;) Hoppas majoriteten av er inser att jag driver med er, denna vecka har jag inte kunnat träna mer och jag är tacksam för de pass ajg faktiskt fått ihop och det ska bli väldigt spännande att se hur kroppen reagerar på Body Pumpen imorgon, det kan bara gå åt två håll - bra eller mindre bra... spännande!


Då jag inte har allt för mycket kul att berätta om så bjuder jag på en bild av mig och lilla Emila från kryssningen vi va på för 2 veckor sen - personligen skulle jag mer än gärna åka imorgon igen!


 

Nästa vecka, då är allt bättre igen, då är jag och mitt lilla virus mer på banan ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards