gymjenny

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Jenny Wigren - 18 januari 2012 20:29

ATT JAG KÖRDE MINA LÖPINTERVALLER!! Så sjukt jobbigt och så sjukt skönt =) Så nu hoppar jag ner i soffan med min älskling och äter lite middag   

Av Jenny Wigren - 18 januari 2012 16:15

men vad gör väl det när en PT konsultation, Body Balance och löpintervaller (?) står på schemat... just nu, helt ärligt hur mycket jag än älskar träning och mitt jobb så skulle jag vilja åka hem, hoppa in i ett par mjukisbyxor, käka kolhydrater tills jag spricker och bara mysa med mina djur och min karl...


MEN så kommer det inte bli, jag kommer ta väskan i ena handen och mitt jädrar anama i den andra, gå mot gymmet och bara köra på! Glädjen och orker kommer när den behövs, om inte annat får jag muta mig själv med sista halvan av energybaren!! Alla knep är tillåtna i kriget till drömmen om ett sexpack ;)


/Jenny - motivation sökes!

Av Jenny Wigren - 18 januari 2012 12:40

Äntligen finns det en massa arbete att göra :) Som sagt, älskar att jobba och det är så kul nu när det finns så mycket att göra på jobbet! Men nu har jag lunch så jag kan passa på att blogga ;)


Tänkte redovisa gårdagens kost :)


Frukost, 5.15 - Smootie: yoghurt, hallon 1 banan + mina kostillskott

Efter träning, 8.00 - kesella + lågkalori äppelmos

Mellis, 10.00 - proteinshake whey päron/vanilj

Lunch, 12.15 - LCHF variant av flygande jakob + cokailtomater

Mellis, 15.30 - proteinshake whey päron/vanilj

Middag, 19.00 - Torsk m fetaost bädd, sallad och en massa mys m Madde :)

Kvällsmål (?) 22.00 - Min dryck m kosttillskott


Kändes som en riktigt bra dag =) Skulle verkligen behöva äta mer på mellanmålen men, jag äter ngt iaf ;)


Taggar fortf för mina löpintervaller... kan sluta hur som helst :P Upplägget ser ut som följande


1 min - lugnt tempo = LT

0,5 min - högt tempo (riktigt högt) = HT

1 min - LT

1 min - HT

1 min - LT

1,5 min - HT

1 min - LT

1,5 min HT

1 min - LT

1 min - HT

1 min - LT

0,5 min - HT

1 min - LT


Med rejäl uppvärmning och sedan nedvarvning, ska ta ca 20-25 min. Målet är att inom 3-4 veckor klara av dubbla stegar, har även beställt en till bok om ämnet Pulsträning. Jag älskar böcker och jag älskar att samla på mig mer kunskap i ämnena =)


puss!!

/J


Av Jenny Wigren - 18 januari 2012 08:01

Gud va skönt det är med morgonträning :) Att få det gjort är så underbart, nu vet jag att jag kan slappna av resten av dagen!! Nu ser ju inte min dag ut som så, men iaf ;)


Dagens pass var bra, tungt, men bra... Var ben och rygg :) Måste däremot börja köra med handskar och remar igen, både händer och underarmar tar för mkt stryk. Kroppen vill mer än mina svaga länkar, sitter fortf och blåser på mina händer :S


Ikväll är det bara att glömma det, för då står minst Body Balance på schemat, ska även peppa mig själv hela dagen och framförallt kvällen till att köra mina löpintervaller. Kommer vara skönt efteråt och upplägget är bara på 20 min, heja heja Jenny!!


Här är redovisningen på dagens pass:


Benböj i smith 50 kg 10 x 3

Benpress liggande 110/120 kg 10 x 3

Chins -30 kg 10 x 3

Marklyft, traditionella 40 kg 10 x 3

Utfall, kroppsvikt + 12,5 kg vikt, på bräda 10 x 2

Breda, rodd i funcgym, kroppsvikt 7 x 2

Rodd, smalt 30 kg 10 x 3

Latsdrag, breda 30-35 kg 10 x 3

Lårcurl 30-35 kg 10 x 3

Burpees (utfall + armhävning) 10 x 3


Kändes!! Kan jag lova ;)


AJAJAJAJAJAJAJAJ!!!!!

       


Puss!

/J


PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards