gymjenny

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Jenny Wigren - 17 januari 2012 14:44

Innan hela dagen passerat och jag glömmer, här kommer gårdagen :)


Frukost, 5.15 - Smootie m naturell yoghurt, hallon, mjölk, energidrink, R-droppar + omega 3 och fatburn

Efter träning, 8.00 - kesella + äppelmos (lågkalori)

Mellis, 10.00 - protshake, whey päron/vanilj + 1 äpple

Lunch, 12.00 - kebabkött, rotfrukter, stuvad spenat, coktailtomater, 3 omega 3 + fatburn

Mellis, 15.00 - 1 banan

Innan passet, 17.30 - 1/2 energybar

Efter träning, 20.15 - protshake, whey 80 päron/vanilj

Nattmål, 21.00 - 2 knäckebröd m bregott, kaviar och ägg + fatburn


Som sagt har jag gett upp detta med middag :S men jag satsar på många små mål istället och jag är inte hungrig så helt fel kan det ju inte va... åker på att damma av mina kostrådgivar kunskaper och säta mig i dietist XP, när jag har ett super program kan jag lika gärna använda det ;)


PUSS!!!!

/J

Av Jenny Wigren - 17 januari 2012 11:54

Helt plötsligt förstår jag bättre varför jag känner mig lite sliten.... btw en väldigt rolig och inspirerande app, om man nu har android/Iphone, sorry Pernilla ;)


 

Av Jenny Wigren - 17 januari 2012 10:27

Tänkte jag skulle dela med mig lite om vad jag tar för kostillskott, och innan vi fortsätter tänkte jag förtydliga min ståndpunkt i ämnet. Jag anser att en bra och allsidig kost alltid är att föredra, men.. eftersom mitt mål är att bli större och starkare samtidigt som jag vill hålla ner kalorierna, och helt ärligt, för att jag är skit dålig på att äta. Framförallt på kvällen, så är kostillskott ett bra alternativ för mig, inget jag rekommenderar utan att veta vad du har för förutsättningar, mål eller vanor, men för mig, ja då funkar det bra!


Jag tar på eget bevåg omega 3 tillskott, proteinpulver whey 80 samt fatburner. Omega 3 för att ge mig de viktiga fetterna, proteinpulver för att ge musklerna näring och fat burner för ja... jag vet ärligt inte om det funkar men allt är tillåtet i kriget mot fettet ;) funkar det inte så är det pengar i sjön, funkar det ja då är jag bara tacksam!!


Av coachen så fick jag lite mer, produkter som jag inte känner att jag har stenkoll på, men jag litar på honom och han kör med dem själv, å ja... han har muskler! Dessutom är han världens snällaste och jag skulle kunna lägga mitt liv i hans händer, vilken dag som helst. Så säger han drick/ät, ja då gör jag det! Från honom har jag en energidryck i pulverform, R-droppar (samma som man gav spädbarn tidigare) och Supramin. Produkterna kommer ifrån en homeopat.


Så så här ser min dag ut med kostillskotten:


* Klockan ringer tar 1 fatburn tablett m 3 dl vatten

* 30-40 min efter, tar en smootie m yoghurt, frukt och 1 tsk energidryck + 10 droppar R-droppar. Sväljer 3 st omega 3 tabletter

* Efter tandborstningen 2 piller av supraminen, suger på dem tills de är borta.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

* Kl 10.00 1 protshake

-------------------------------------------------------------------------------------------------

* 30-40 min innan lunch 1 fatburn tablett m 3 dl vatten

* Till lunchen 3 st 3 omega-3 tabeltter

--------------------------------------------------------------------------------------------------

* 15.00 i protshake

--------------------------------------------------------------------------------------------------

* 30-40 min innan middag, 1 fatburn tabeltt m 3 dl vatten

* Till middagen 3 st Omega-3 tabeltter

---------------------------------------------------------------------------------------------------

* Innan läggdags 1 tsk energidryck m 10 st droppar R-droppar i ett glas m vatten

* Efter tandborstningen 2 supramin piller, suger på tills de försvinner


Ja... det är som lite planering bakom mina dagar ;)


Här är även en liten bild på mina sötnosar ;)


 

Av Jenny Wigren - 17 januari 2012 08:21

Godmorgon!


Nu har jag hunnit köra 2 träningspass sen vi senast hörde ;) *rubbing it in*


Igår kväll var jag deltagare på Body Balance, underbart att köra gruppträning där jag inte själv är instruktör, älskar att vara instruktör men det blir inte alls samma träning. I vissa fall såsom på RPM måste jag ta i mer än jag hade kunnat göra om jag var deltagare, för jag ska alltid inspirera och få resten att kämpa minst lika mycket som mig. Men i vissa koncept, såsom Body Balance behöver jag lägga mig på en nivå då jag inspirerar, absolut, men jag måste samtidigt kunna tala, coacha och ha en överblick på vad de andra i rummet gör. När jag är deltagare kan jag gå djupare i övningarna, jag kan även fokusera helt på andningen, en väldigt viktigt del av pilates och yoga. Så jag njöt rejält, känner av magen även idag :)


Nu på morgonen så var det återigen RPM, underbart :) så himla kul att köra morgonklasser, det är en lugnare stämning och jag upplever att majoriteten fokuserar mer!! Det gillar jag :)


Nu har jag iaf avnjutit min efterträningsfrukost i form av kesella och lagkalori äppelmos, måste handla mer kesella idag :D


Senare idag så tänkte jag lägga upp exakt vilka kosttillskott jag tar... de är som en del ;)


/J

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards