gymjenny

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Jenny Wigren - 19 januari 2012 13:03

Vilket märktes på förra inlägget, jag skrev inte ut alla meningar eller tankar, sorry! Men jag hoppas ni förstod innebörden om inte annat :)


så underarmarna värker och jag känner mig inte riktigt lika pepp som i vanliga fall... säger det igen, morgonträning varje dag är grejen!! Vilken tur att jag och min träningsparnter nu bestämt att vi ska börja köra Body Pump på torsdag mornar :D Är dock mkt ben i Body Pump så vi får se hur det känns att köra ben på morgonen innan. Kan hända att vi eventuellt gör en skillnad på upplägg där =) Vad jag ska fylla ut mina fredagmornar vet jag inte än, lutar mot löpning... 3 mil är lååååångt  och jag skulla ha problem med milen nu så jag har lite att ta igen ;)


Passar på att skriva gårdagens kost också =)


Frukost, 5.15 - Smootie, m hallon, yoghurt och mina kosttillskott

Efter träning, 8.00 - kesella m äppelmos

Mellis, 10.30 - protshake whey 80 vanilj/päron + 1 banan

Lunch, 12.00 - LCHF flygande Jakob

Mellis, 15.00 - 1 banan + 1 ägg

Efter träning, 19.30 - protshake whey 80 vanilj/päron

Middag, 20.30 - 1,5 hamburgare m ost och sallad


Jag behövde alltså inte muta mig själv med en 1/2 energybar, den får snällt ligga kvar i väskan =)


Har även fått ett önskemål som jag ska ta till mig och leverera här en dag =) Hon önskade få veta mer kring hur jag lägger upp mina gruppträningspass och speciefikt i det här fallet Core. Det kan jag absolut göra, vet inte riktigt hur jag ska skriva så det blir lättläst och även informativt men skam den som ger sig ;)


/J

Av Jenny Wigren - 19 januari 2012 09:43

Så härligt att få stoppa lite mellis i magen =) Nu känns det inte lika jobbigt att vänta till 12 innan lunch ;)


Tänkte erkänna dagsformen och hur min fredagmorgon kommer se ut =)


Jag har underbart nog träningsvärk i ryggen!! Mina huvudområden/prios nu för min form är axlar, mage och rygg. Bara längtar tills dess att jag äntligen är trimad och muskulär där!! Så idag känner jag av både lats, baksida axel och romberna (m. rhomboid major, se bild). Sen vilket iofs är mindre trevligt så är jag riktigt stel i underarmarna! Så till veckan blir det till att leta upp mina remmar igen, så får underarmarna lite hjälp iaf =)


 


Vaderna har tacksamt börja släppa och de har inte klagat på löpningen från igår heller!! Bara hålla tummar och tår för att de inte kommer ge upp. Jag har äran att dras med compartment syndrom*, jag har däremot tur, jag kan fortfarande träna men det finns vissa träningsformer som jag inte kan göra såsom dans, aerobic, step-up, hopp & studs osv. Löpning ligger i en jobbig gråzon... hur min utmaning ska gå vet jag inte... men det tar vi då! Hade det bara va smärta så kan man uthärda men jag kan spräcka eller blodkärl eller tvingas akutoperera mig om jag inte ser upp... lite små jobbigt och onödigt när jag egentligen bara behöver känna in kroppen och respektera vad den kan och inte kan.

* http://en.wikipedia.org/wiki/Compartment_syndrome


Imorgon blir det VILA! Känns som om det behövs och den viktigaste anledningen är Ragge (min hund) han ska nämligen vara med på jobbet imorgon, så jag kan åka mot sthlm direkt efter jobbet. Känns oschyst att låta honom ligga i bilen för att jag vill träna ;)


Puss!

/J


Av Jenny Wigren - 19 januari 2012 08:05

Fy vad jag hatar, ja på riktigt hatar, rusningstrafik!! Inte blir det bättre av att en plågbilsh*lvete gör så vi måste krypa i 30 km/h...... 30 KM/H va f*n, aja! Sånt händer iaf inte när jag åker vid 5.30 på mornarna, nopp, då får man ha vägen ifred :D så, nästa vecka är det jag som börjar träna 6.00 5 dagar i veckan, så det så!


Idag är det uppladdning inför kvällens instruerande i Matfors, där är det spinning och sedan core 30 min som gäller =)




Boka pass

DatumTidTypInstruktörLängdStatusBoka pass
torsdag 19-01-201218:30African Moves GrönAnna60 minfullt
torsdag 19-01-201219:30Spinning BlåJenny60 minfullt
torsdag 19-01-201219:45Kettlebells GrönCaroline45 minfullt
torsdag 19-01-201220:40Core GrönJenny30 minplatser kvarBoka
 
Och som ni ser, så finns det fortf plats på min Core, öppet hus denna vecka så bara passa på att komma! Spinningen är däremot full ;)
 
PUSS!
/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards