gymjenny

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Jenny Wigren - 9 januari 2012 20:50

Njuter av träningsvärken i axlarna! Nu blir det till att dricka ännu mer vatten och sen sängen, imorgon är det äntligen RPM igen  


Hörs imorn!!

/J

Av Jenny Wigren - 9 januari 2012 15:48

Det får bli en vilodag för mig idag, hela veckan kommer va full med träning, insåg att jag behövde mina 30 min nu innan jag håller en klass på Gold's Gym till att fixa medicin till mina vovvar... Så en liten ändring men med en kropp som värker i axlar, ben, mage och bröst så sörjer jag inte allt för mycket, jag kommer få den träning jag suktat efter!! Den här veckan kommer även gym träningen tillbaka YEY!!


/J

Av Jenny Wigren - 9 januari 2012 14:25

Då kör vi :) Här kommer förra veckans kostupplägg!


Torsdag:

Frukost, 6.30 - 2 smörgåsar med bregott och smör, juice och kaffe m mjölk

Mellis, 10.00 - Proteinshake, whey 80 päron och vanilj, kaffe m mjölk

Lunch, 12.00 - lax m broccoli, 1 smörgås m ost och bregott

Mellis, 15.30 - 1 smörgåsar m bregott och ost, grönt te

Middag, 19.00 - gratinerad falukorv m grönsallad


Fredag:

Frukost, 8.00 - 2 smörgåsar m ost och bregott

Lunch, 12.00 - gratinerad falukorv m grönsallad

Mellis, 15.15 - 1 ägg

Middag, 16.30 - ute på Olearys och jag åt hamburgare utan bröd och pommes (avstod från deras dressing till osv)

Kvällsmål/mys, 20.00 - 1 glas vin och 2 digestiv m brie, (det lilla vin jag dricker tänker jag fortsätta med, närmare tävling blir det vitare än snö för min del, men vi är inte där än!)


  


Så såg mina två sista dagar ut förra veckan, som sagt helgen håller jag borta från ekvationen än så länge, det jag äter då får passera utan att rödmarkeras ;). Har dessutom skickat efter en bok m LCHF recept, så jag får någon form av inspiration :) Så jag kan hitta något gott bröd eller musli recept, frukosten är helt klart svårast att få till, där är det så lätt att gå på rutin... Det som gäller denna vecka är att avstå från sockret, nu blir det sötningsmedel för hela slanten ;) och fortsätta vara hård med kolhydraterna, men på ett sätt som gör att jag inte går under! Jag känner av de dagar jag vart för hård, kroppen vill verkligen inte vara med då... går det ut över träningen så får det va. Närmare tävling så kommer fokuset vara knivskarpt och då blir det lättare att bortse från den "fatige" som jag känner nu med träning och snålheten med kolhydrater.


Puss

/J

Av Jenny Wigren - 9 januari 2012 09:30

Äntligen måndag, ja faktiskt, idag känns det så :) Självklart hade jag mycket hellre haft helg och bara fortsatt att ha det lika underbart som fre-sön, men nu funkar det inte så, därför väljer jag att se det bästa ur dagen jag har framför mig :)


Den här veckan har jag mycket spännande att se fram emot, men jag börjar med att blicka bakåt ;) Helgen som vart har helt klart vart super mysigt! Började med att jag skippade RPM:n, ja det va fel men just då var det rätt och det står jag kvar vid! En så länge ligger jag i en fas där jag vill komma in i träningen igen och känna ett välbefinnande och då tänker jag inte va lika blodig. Går jag in stenhårt när det är 1,5 år kvar till första tävlingen så kommer jag bli dö less, om ett 1 år det absolut inte ok, men det är 11-12 månader bort ;)


Den träning som vart av förra vecka är följande:

Måndag - RPM

Tisdag - Body Pump

Onsdag - Body Pump

Torsdag - Vila (träningen på morgonen är galet bra, den blir av :P)

Fredag - Kettlebell, mkt jobbigare än jag kunnat föreställa mig...!

Lördag - vila, vart en långpromenad med hundarna och Balance träning inför releasen

Söndag - Body Pump och Body Balance


Så såg den första veckan ut 2012, här är planeringen på den vi har framför oss nu :)


Denna vecka ser ut som följer:

Måndag - cardio

Tisdag - RPM

Onsdag - Gym och Body Balance

Torsdag - Spinning och core

Fredag - Vila

Lördag - Indoorwalking utbildning

Söndag - MRL


Återkommer senare med kosten, kommer däremot inte lägga upp helgen. Dels för att det blir galet om jag ska lägga upp 3-4 dagar varje måndag samt att jag vill ha dem fri ett tag till. Jag vill kunna njuta och unna mig fler röda fält under helgen, som sagt det är ingen diet nu, så länge jag håller mig på mattan i veckorna så är jag nöjd :) Men torsdag och fredag kommer under eftermiddagen :)


/J


PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards