gymjenny

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Jenny Wigren - 16 januari 2012 14:45

Nu känner jag av halsen igen, inte ok så jag tar en ipren, en hanstablett och min andra mugg te för dagen!! Kurering på högsta nivå så ja, ikväll ska jag tidigt i säng!!


Hörs imorn ;)

/J

Av Jenny Wigren - 16 januari 2012 12:37

Nu kännes det i kroppen att jag inte vilat på 6 dagar och kört hårt! Men, jag vet vad jag vill och jag vet att jag kan. Ska ha som mål ikväll att va i säng senast 21.30 Skulle va så underbart =)


Kosten i fredags var bra, jag och Jon var ute och åt, i såna lägen vill jag få äta det jag är sugen på, så då gör jag det. Middagen kommer alltså inte vara färgmarkerad ;)


Frukost, 5.15 - 2 knäckebröd m ägg & kaviar, kaffe m mjölk, fatburner + 3 omega 3

Efter träning, 8.00 - halv kesella m lagkalori äppelmos, kaffe

Mellis, 10.00 - proteinshake m päron/vanilj

Lunch, 12.15 - lax m avokado, tomat och dressing på creme fraiche och söt,sur sås, fatburner + 3 omega 3

Mellis, - ingen... helt omöjligt för jag var så sjukt mätt!!

Middag, 17.30 förrätt: svampsoppa m foccahi bröd, 1 glas mousserande vin

                      varmrött: lammrostbiff m grönsaker och potatiskaka, 1 glas rosé vin

Nattmål, 21.00 - 3 skedar B&J glass :)


Underbart gott!! Hela helgen var mysig men NEJ jag sköter inte kosten alls på samma sätt på helgen, det svåraste är, iaf för mig, rutinerna... det är som att jag missar alla mellanmål och till viss del även lucnhen! Skärpning på den :)


Puss!

/J


Av Jenny Wigren - 16 januari 2012 11:52

Efter min underbara lunch så redovisar jag fredagens kostupplägg :)

/J

Av Jenny Wigren - 16 januari 2012 09:17

Ja men då så, så här ser iaf min plan ut :) Sen får vi se om det går eller inte ;)


Nu börjar om inte annat grunden för hur hela våren ska se ut ta form, löpintervaller kommer alltid ligga på onsdagar innan min Body Balance, förutom denna vecka, då får de ligga efter då jag har en PT konsultation innan klassen ;)

Sen tänker jag göra om mina lördagar, istället för spinning kommer jag satsa på distanslöpning där, ibland inomhus och ibland på löpband. Så kör jag kettlebells efter löpningen bara :) LÄNGTAR!!


Denna vecka blir däremot lite annorlunda eftersom jag ska ner till familjen i helgen =) Åker fredag kväll och sen åker jag hem under söndag eftermiddagen, ingen annan som kan ta Mage, Rumpa och Lår passet och jag vill inte börja terminen med att ställa in :( Med andra ord I'll be there!! Plus att jag gärna ser min älskling nån timme innan han åker vidare på jobb, går ju inte om jag är borta hela söndagen också =) Nu hinner jag komma hem, träna, äta middag med Jon och sedan pyssla med matlådor osv på kvällen =)


Fredagen vet jag inte än... vore bra med 2 vilodagar men samtidigt vill jag få in ett gympass/v och få till mer löpning... ja vad säger man?! Så bereoende på hur kroppen känns och vad jag behöber mer sömn/vila eller 30 min gym + 30 min spinnig, ja det återstår att se :)


Vad tror ni?!


  






Av Jenny Wigren - 16 januari 2012 08:00

Godmorgon!!


Hoppas ni sovit sött, själv har jag vart vaken sen 4.30, de ni ;) Imorse stod alltså gym på schemat, å som vi körde :P Återkommer till morgonens träningspass men först tänkte jag redovisa dem jag kört i helgen :)


I lördags vart det spinning 45 min och kettlebells 45, underbart :) Riktigt genomkörare och jag tänker så fortsätta med denna träning, kommer dock göra en liten skillnad men det tar vi en annan gång ;)


På söndagen var det sen mag och stussträning på schemat, jätte roligt, för nu var det ju ett tag sen jag körde det :) Känns för övrigt i vaderna idag... dumma vader men de kommer i kapp så småningom!! Vart däremot inget gym i sändags, planer och kroppen kom emellan och det gör verkligen ingenting, jag är ändå jätte nöjd med förra veckan, så här slutade det:


Måndag: VILA
Tisdag: RPM

Onsdag: Gym och Body Balance

Torsdag: Spinning och Core 30

Fredag: Gym

Lördag: Spinning och Kettlebells

Söndag: Mage, Rumpa och lår


Återkommer senare med veckans planering ;) Kan däremot erkänna att det nu känns i "fräscheten" att jag inte vilat på ett tag... kroppen känns seg och lite ömmande, men men


Dagens pass är jag riktigt nöjd med =) Några av övingarna kommer få vara med ett tag, å en del försvinner lika snabbt igen ;)


Axlar, armar och bröst 16/1

Bröstpress 9 kg 10 x 3

Bröstflyes 12,5-15 kg 10 x 3

Drag mot haka 22,5-25 kg 10 x 3

Axelpress 8 kg 10 x 3

Liggande axellyft, baksida 2 kg (patetiskt!) 10 x 2

Stående axellyft åt sidan, i lutande läge 4-5 kg 10 x 2

Bamsecurl 25 kg 10 x 3

Bicepspress m rep 25-30 jg 10 x 3

Dips - 20 kg 10 x 2

Bicepscurl hängande i funcgym (TRX) m kroppsvikt 8 x 2


Mina armar pulserar fortfarande ;)


/J

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards