gymjenny

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Pass 1 av 2 - check!

Av Jenny Wigren - 11 januari 2012 07:48

Underbart! Klockan är bara 7:48 och jag har redan tränat mitt gympass för dagen :) Många i min närhet tycker jag är galen som är uppe så tidigt och det kan jag köpa... det jag därmemot inte köper är dem som tillägger "jag skulle aldrig ha tid att träna så regelbundet som dig", ledsen men det är vad jag kallar en vald sanning. Det finns SÅ många exempel på personer som får till träningen fast de har heltidisjobb, barn, hus och aktiv fritid, allt handlar om prioriteringar!! Jag jobbar 8-17 varje dag och har 1 tim lunch, eftersom jag inte har möjlighet till flex så hinner jag inte träna på lunchen. På kvällarna har jag allt från gruppträningen (träning, men ändå inte) samt PT kunder, jag vill dessutom som alla hinna umgås med vänner och ha fint hemma. Lägg då även till att jag har 30 min mellan bostad och jobb/gym/vänner... Det betyder att:


* Min klocka ringer kl 4.30 ca 3-4 dagar/v

* Jag kommer få lägga pengar på hunddagis

* Jag har inte koll på en enda serie som går på TV

* Jag passar på att umgås med vänner när jag tränar


Prioriteringar! Vill du?! Ja då kan du :) = dagens moralkaka, jag bjuder på den :)


Så tillbaka till träningen :) Den gick riktigt bra fast båda snittat 5-6 tim sömn, inte optimalt men bättre än inget. Det var som sagt axlar, armar och bröst med 10 min på löpband innan... och nu är det dags att skruva upp tempot. Mer Cardio på detta pass behövs och iaf 2 övningar till, har insett att vi faktiskt hinner det ;)


Bröstpress 8-9 kg 10 x 3

Bröstflyes i kabel 12,5 kg 10 x 3

Axelpress 7 kg 10 x 3

Axellyft, sidan samt fram 3 kg 10 x 3 - skoja inte va svag jag är i den här övningen....!

Baksida axel i kabel 12,5-15 kg 10 x 2

Tricepsdrag m rep 25-30 kg 10 x 2

Dips m gravitron -25 kg 10 x 3

Bicepscurl 25-30 kg 10 x 3


Här önskar jag lägga till mer puls, såsom burpees och nån mer bicepsövning. Men jag vet inte riktigt än... Jag kommer börja köra ett "nörd" pass i gymmet per vecka, detta för att Pernilla som jag  tränar med, som inte har samma mål, ska behöva köra småmuskler och överkurs övningar. Vi har ju inte riktigt samma mål och jag tror inte riktigt hon vill se ut som mig när jag är klar :P


Vi gjorde även en mätning, nu kommer jag faktiskt att börja väga mig varje vecka... eller iaf varannan så ni får en tätare formkoll ;)


Formkoll 11/1

Vikt 57,7 kg

Fett% 23,9

Fettvikt 13,8 kg

FFM 11,7 (fettfri massa, minus vattnet)


Så så ser det ut sen förra mätningen som gjordes 13/12. Så nästan en månad sen. Då ska vi ha med att jag inte var en ängel över jul så jag är ändå nöjd. Inte direkt så att det kommer hända monstermycket mellan gångerna, jagä r nöjd bara det  går något åt rätt håll ;) Annars blir det att kalla in coachen igen och bli späkad på riktigt ;)


Hörs lite senare :)

/J

 
 
Ingen bild

Pernilla

11 januari 2012 08:40

Då har man hittat hit ;)
och du har så rätt, vi har inte samma mål och jag vill INTE se ut som dig när du är klart ;))

Förresten kolla: http://fredrik.cafe.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards