gymjenny

Alla inlägg under januari 2012

Av Jenny Wigren - 24 januari 2012 08:38

Men gud va glad jag är för det :P Nu ska jag fortsätta intala mig själv att det inte är någon fara för luftrör, öron och bröstkort att gå med öppen jacka, leggings och ingen mössa när det är -12 grader ute! Men men, att ha stängd jacka var omöjligt när jag fortfarande eftersvettades efter morgonens RPM :S Som för övrigt gick jätte bra!! Så skönt att få upp pulsen och känna svetten spruta! Två andra stora plus från morgonen var antalet deltagare som ökat (YEY) samt att jag känner en förändring i min egna prestation! Så kul att känna hur mycket bättre kondition jag fått sen jag ökade upp till två "spinning"pass/v. Vilket iofs är bra nu när löpningen ska ta en störra plats i min värld :)


Andra dagen som jag bara kör ett pass/dag, känns skönt och jag tycker att kroppen känns riktigt fräsch från pass till pass! Blir spännande att se hur det känns imorgon och på torsdag för imorgon går vi in på dubbelpass igen, eller snarare 2,5 tim träning/dag =)


Hörs sen!

/J

Av Jenny Wigren - 23 januari 2012 15:22

Jag vägrar, och jag menar inte lite utan jag totalvägrar att ligga med magsjuka! Halva företaget har eller ligger nu hemma m magsjuka, tack för den! Så gissa hur det känns i ens egna kropp?! Jag intalar mig däremot att det bara hypokondri!!


Har däremot inte fått i mig mellanmålet än... ingen hunger alls när magen känns mer upp och ner än i balans :S


Här är iaf fredagens kost:

Frukost, 7.00 - smootie på hallon, yoghurt, banan + kosttilskott

Mellis, 10.00 - protshake 1 banan

Lunch, 12.30 - köttfärsröra m sallad

Mellis, 15.00 - 1 banan

Middag, 17.30 - 1/2 baugett m köttbullar

I bilen - godis

Kvällsmål, 22.00 - 1/2 baugett + 2 smörgåsar m ost och bregott


Inte världens bästa dag men med tanke på hur jag mår nu så tänker jag inte ens gå in på kosten nå mer... mår som lite sämre varje gång jag tänker på det :S


Jag är frisk, jag är frisk, jag är frisk, jag är frisk osv....

/J



Av Jenny Wigren - 23 januari 2012 09:33

Så så här ser det ut, detta är min plan:



  




Tycker det ser riktigt bra ut och tror att det kommer bli riktigt bra!! Detta betyder att det kommer bli morgonträning hela veckan, ska bli spännande att se om kropp och psyke godkänner detta! Bara hålla tummar och tår ;)


På onsdag är det dessutom vägning igen :P Spännande, att se om kroppen reagerar så som jag vill, däremot vet jag att min lilla mängd mat ställer till det just nu så därför - tänker jag nu gå och svulla i mig lite mellis!!!


/J









Av Jenny Wigren - 23 januari 2012 07:53

Ja, vad säger man, efter en helg där tempot vart galet så är jag lite trött denna morgon känner jag :S Kosten har inte heller vart ngt bra men usch va det har känts! ALDRIG mer godis eller chips, har mått så illa efter så det är sanslöst! Va innehåller skiten egentligen... nu vet jag ju det, men hitills blundat. Från och med nu så blir det nolltolerans och det är bara att stå för det.


Iaf, lämnar det och går vidare med gårdagens Mage, rumpa och lår, super pass!! Kommer däremot ändra upplägget, nu när jag kör det på TRIM - träna i Matfors så får jag göra som jag vill, och jag har redan ändrat en del men nu ska jag förändra det ännu mer :) Då kommer jag få in ännu fler i salen och det känns jätte roligt, så slipper medlemmarna vända i dörren för att det är fullt....


Nu på morgonen var det återigen gym, så underbart men illamåendet sabbade kosten som sabbade styrkan. Fick tom gå ner i vikter :(


Måndag 23/1

Bröstflyes i kabel 15 kg 10 x 3

Bröstpress m hantel 10 kg 8-10 x 3

Axeldrag i kabel 30 kg 10 x 3

Baksida axel 2-3 kg 10 x 3

Axelpress 7-8 kg 10 x 3

Axellyft, sidan och framåt 3-4 kg 10 x 3

Bamsecurl i kabel 15-20 kg 10 x 3

Dips -20-25 kg 10 x 3

Bicepscurl i Funkgym 10 x 2

Tricepspress i kabel 30-35 kg 10 x 2


Så här slutade förra veckan iaf :D


  



Återkommer sedan med veckans upplägg :)

/J

Av Jenny Wigren - 21 januari 2012 13:08

Nu sitter jag här i Enköping och njuter i mammas kök.... men en sak kan jag ju helt klart erkänna, efter helgen lägger jag ner godis helt! satan va dåligt jag mådde i natt ;)


/J


Av Jenny Wigren - 20 januari 2012 16:27

men det är det värt ;) Äntligen är min ring på plats!! Mina plutt händer krävde en förminskning på ringen för att den skulle sitta, men nu äntligen :D


  

Av Jenny Wigren - 20 januari 2012 12:44

Nu är det bara (tankens kraft) 4 timmar kvar innan jag kan rulla iväg mot Sthlm =) Tror det jag längtar mest efter nu är den godispåse jag tänker njuta av i bilen!! Jajamen, ikväll blir det äntligen godis och cola zero, LÄNGTAR! Då kommer det kännas mer som lyx att få åka bil i flera timmar ;)


Så här mysigt har iaf Ragge på jobbet idag =)


 


Tänkte även presentera gårdagens kost, det vart så där fel det kan bli om jag hoppar över en måltid, typsikt!


Frukost, 6.45 - Smootie m hallon, yoghurt, banan + kosttillskott

Mellis, 9. 30 - Protshake (samma som vanligt), 1 ägg, 1 banan

Lunch, 12. 15 - Flygande Jakob á la LCHF

Mellis, - ingen....

Middag, 18.00 - Köttfärsröra m morot och svamp + sallad

Efter träning, 21.45 - 1 glas sprite och 1 liten snickers


Ja vad ska jag säga. hoppas jag lär mig snart!! Eftermiddagsmellisen är för mig svårast att motivera mig till, mycket därför att jag inte är lika hungrig och igår för att det var så mkt jobb som skulle göras. Mycket dumt! För efter spinningen så drog kroppen i handbromsen, för lite energi och sen tokkörning på både spinning och core. Resulterade i att jag skakade och nästan tuppade av på köksgolvet när jag väl var hemma, snabbt i med något som fick skakningar att försvinna. Så jag färgmarkerar inte mitt efter träningssmål, men däremot bristen på mellis, stor diss på den!! Idag ska jag vara duktigare :)


Såg den här och vart kär!! Den ska bli min motivation/muta/belönning, så när jag är nere på 56 kg och kan springa 5 km i lagom tempo (under 30 min ) så kommer jag belöna mig med denna =)


 

Av Jenny Wigren - 20 januari 2012 09:26

Idag släpptes platsbokningen till mitt pass på söndag, som gammal vana går jag alltid in och kollar om någon bokat sig... ja vad säger man. Klockan är 9.28 och det är  redan FULLT!! Så himla roligt :D




Boka pass

DatumTidTypInstruktörLängdStatusBoka pass
fredag 20-01-201217:15Spinning BlåAnette60 minfullt
lördag 21-01-201210:00Spinning BlåEva45 minplatser kvarBoka
lördag 21-01-201210:55Kettlebells GrönEva45 minplatser kvarBoka
söndag 22-01-201214:00Yoga GrönLaila60 minplatser kvarBoka
söndag 22-01-201217:00MageRumpaLårJenny60 minfullt
söndag 22-01-201218:15Cirkel BlåLars45 minplatser kvarBoka


Känner mig riktigt rörd, så kul att det finns några som verkligen vill köra med mig :D Här bör tilläggas, för mina kollegor på Gold's att det inte är 35 st som får plats på passet, utan nu är det 16 st sen är det fullt. Men för mig spelar inte antalet någon roll, huvudsaken är att de som kommer kämpar och har kul! På söndag ska vi lyfta taket och få det att kännas som att vi är 150 st ;)


/J

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards