gymjenny

Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Jenny Wigren - 26 maj 2013 22:26

Det kanske låter som en klyscha så ni får välja själva om ni tror mig eller inte, men - det som gör mig lyckligast med mitt yrke är att se mina klienter och medlemmar nå sina mål!

Jag blir så rörd och tacksam över att se deras glädje och i sin tur, deras tacksamhet över att jag hjälpt dem nå sitt/sina mål! Att få höra hur glada dem är över att ha överträffat sig själva, över att ha gått ner eller upp i vikt, höra hur glad de är över att kunna röra sig utan smärta eller för den delen förbättrat sin tid på milen - ja det gör att jag har världens bästa jobb!!

Jag har tidigare fått blommor som tack av mina PT kunder, riktigt fina blommor som gjort mig mer än rörd och helt klart överväldigad, så mina känslor räcker inte riktigt till nu när dessa snyggingar landade i min brevlåda! Tack så extremt mkt för dessa urläckra skor E, jag är otroligt tacksam!! Nu kommer jag susa mig igenom TjurRuset, TACK!

Å hur tacksam jag än är över både skorna och blommorna (en del lever än!!!! *stolt*) så är ändå det som gör mig gladast - er glädje och det faktum att ni valde mig som er PT. Så till alla mina fantastiska PT kunder - TACK för att jag får följa er på er väg och för att jag får chansen att va med om er glöd och kämparvilja!

Nu säger jag godnatt och hoppas att ni alla får somna med ett leende på läpparna!!

/Jenny

Av Jenny Wigren - 26 maj 2013 15:56

Helt sjukt att det 26 Maj idag! Om en vecka är det 2 juni!! Vart tog tiden vägen?! 


Som vanligt på söndagar så är det dags att titta ner i almanackan och få en överblick av hur den kommande veckan ser ut. Så jag vet vilka gruppträningspass jag har, vilka träningsdater som finns och vad mer jag behöver ta med i beräkningen innan alla mina träningar ska ner i tryck. Den kommande veckan har jag inte alls mycket gruppträning, ovanligt lite tom. Men sen har veckan inte börjat än... Planeringen ser ut som följer


Mån: Gym med Johan (bröst + armar) & Cykel Medel 60 min

Tis: Vila

Ons: Gym med Emma (axlar + rygg)

Tor: Gym (ben)

Fre: GRIT x 2

Lör: GRIT, kvartal och release nr 5

Sön: Löpning, blir distans med inslag av backintervaller. 


Blir i övrigt en väldigt spännande vecka! Ska hålla två kostföreläsningar, gå på High School Hop (Rockabilly, dans, fina klänningar och ännu mer dans) samt hina fika med en av mina bästisar som är på besök från Sundsvall i helgen! Längtar nog mest efter det faktiskt ;) Sen är det även dags att på riktigt börja plugga in releaserna som jag gick igår. Lika bra att komma igång. Nu har jag bara 4 Les Mills koncept som ska pluggas in, snart är dem 5! Bara att få in rutinen att ligga förre hela tiden. Möjligheten att plugga in alla på samma vecka finns inte längre, då kokar i alla fall min hjärna över :S 


 

Body Pump #86 och Body Balance #61

Av Jenny Wigren - 26 maj 2013 09:12

I fredags lyckades jag med det fantastiska konsstycket att nästan hoppa över ett räcke. När du lyckas och gör det lite snyggt, som var planen, så framstår du i alla fall i mina ögon som lite cool. När du däremot som jag, inte riktigt kommer över utan mer snavar över räcket och landar med armåge, knä och höft i grus... ja då känner jag mig inte direkt cool, snarare otroligt korkad! Resultatet av mitt "nästan hopp över räckre" trick i fredags har gett mig ett ganska snyggt (?) skrapmärke på armen, tar mig helt klart tillbaka i tiden när jag var 7 år och klättrade i träd. Känns bra att veta att jag 20 år senare fortfarande har förmågan att göra bort mig. För när kvinnan som bevittnar mitt fall frågar mig hur det gick, var det inte skrubbsåren som gjorde att jag svarade - det har vart bättre ;) Det var helt klart mitt skadade ego som det tog längst tid för att läka. Sjukt pinsamt! 


Resultatet 2 dagar senare 

 


Så jag kan säga att det är väldigt lite armbågsstående i både nya releasen av Body Pump och Body Balance, passade mig utmäkt igår. Jag tog beslutet att åka in och köra ändå, trots magen. Jag vet att alla smärta försvinner så småningom och skulle den göra det lagom till kl 13.00 när första releasen skulle dra igång, ja då hade jag vart galet irriterad om jag låg i en soffa någon annastans och tyckte synd om mig själv! Så det var bara att ta djupa andetag och ta tåget in mot Stockholm. Magontet gick aldrig direkt övre men den lättade. Dessutom hjälpte det att få träffa en saknad kollega från Gold's Gym tiden i Sundsvall, instruktören Kristin från Les Mills samt utsätta kroppen för två fantastiskt sköna, grymma och hårda pass! Dem nya releaserna kommer göra succé :D 


Idag blir det däremot vila, jag hade en deal med kroppen. Den skulle överleva torsdagens Body Pump, tillåta mig att köra 2 x GRIT på fredagen och dessutom stå ut under lördagens kvartaler. En deal min kropp höll, tack kroppen! Så nu när jag vaknde imorse och kände mig både trött, sliten och fortfarande inte helt ok i magen så fick morgonens joggingrunda bli en promenad med hundarna istället. Vi har en väldigt speciell relation jag och min älskade kropp, det är mycket kompromisser och vi lever konstant i en balansgång mellan fullt ös och vila ;) 


Mig dagen till ära :)

 

   


Ta hand om er!

/Jenny 

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards