gymjenny

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Jenny Wigren - 3 maj 2013 14:19

Tillhör en ny serie träningskoncept framtagna av LES MILLS, serien i sig heter GRIT och finns dels i Strength men även som Plyo och Cardio. Jag gick nu i år grundutbildningen i GRIT Strength som är högintensiv intervallträning som gör att vi kommer upp och nuddar mjölksyra tröskeln samt jobbar upp styrka och flås! Det är ett stenhårt pass och rekommenderas till dem som vill jobba hårt, tränar regelbundet och som inte är skadade! Det ni ;) 


Jag personligen älskar GRIT strength, har ingen erfarenhet av dem andra två, men är ändå överlycklig över att denna form av träning finns tillgänglig även i gruppträningssalen. Du får chansen att på 30 min verkligen jobba arslet av dig! Du mår inte bra under passet, inte direkt efter MEN SEN, känslan av att ha jobbat på max är fantastiskt! Jag kan med handen på hjärtat erkänna att det är ett under att jag själv överlevde de två utbildningsdagarna!! Hade det inte vart för att en tjej i samma grupp som mig, bröt ihop (före mig) och jag la allt mitt fokus på att få henne igenom sista passet, ja.. då hade nog någon fått peppa mig medan krokodill tårarna bara sprutade!! 


Nu när jag haft klassen regelbundet (1 ggn/v på SATS och även nu i två veckor haft 1-2 klasser på Magasinet) så kan jag i alla fall säga att det känns okej. Den är fortfarande galet tung och gudarna ska veta att jag är bra nervös varje gång - "Kommer jag verkligen palla det här?" "Hur ska jag överleva det här?" Men det går!! Du blir bra på det du tränar! Så enkelt är det, gäller bara att hålla i ;) 


 


Idag kl 11.00 hade jag ärna att hålla klassen för mina deltagare på SATS i Uppsala och nu om 3 timmar så är det dags igen, fast denna gång för deltagare på Magasinet - UNDERBART! Det är med andra ord först om 2 timmar som jag börjar fråga mig själv igen - "Hur ska detta gå?" :P 


Vill ni veta mer så gå in på lesmills.com och kolla in klasserna, för mer info om GRIT Strength, följ länken


http://w3.lesmills.com/sweden/en/fitness-classes/team-training/les-mills-grit-strength/about-les-mills-grit-strength/


Kör hårt!!
/Jenny 

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards