gymjenny

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Jenny Wigren - 11 maj 2013 09:44

Hej!!


Imorse ringde min klocka vid den fantastiska tiden 6.00, hade det inte vart för morgonens 2 träningskompisar, ja då hade jag inte kommit upp. Jag ställde faktiskt om kl till 6.30 innan jag insåg att jag aldrig skulle hinna jogga med grabbarna, äta frukost och duscha innan jag skulle öppna gymmet, så det var bara att masa sig upp! 


Åter igen, detta med morgonträning och framförallt morgonlöpning är något som låter så fantastiskt kvällen innan och stunden efter att det är gjort. Men just som klockan ringer, ja då är det inte ens lite mysigt! 


Så dagens träning vart löpning, vet varken tiden eller distansen som jag var ute. Jag vet att benen tillslut kändes lätta och att vädret var underbart! Vet även att dessa små killar vart rastade, avdampade och lyckliga :) 


 


I torsdags skulle det egentligen också ha stått löpning på schemat, men när jag vaknde upp och insåga att lägenheten på riktigt behövde en rejäl omgång med kärlek och rengöringsmedel så vart det en grovstädning på 5,5 tim. Sen räckte inte tiden till för att jag även skulle hinna sova ut, mysfrukost med älsklingen, möte på jobbet och tillsut grillkväll med familjerna :) Inget jag sörjer för, jag gillar verkligen att träna. För mig är det terapi att städa, rensa och göra rent! Så skönt efteråt! 


Andra tanker som slagit mig denna vecka är att jag önskar jag kunde vara en riktig löpare - en person som bara kan ta på sig skorna och lätt kunna ta sig runt 1-1,5 mil. Jag inser att jag kan komma dit fysiskt, det är bara att öva och fortsätta springa. Tillslut kommer jag att vara där - men vad gör jag med huvudet under tiden? Det är inte så att jag inte står ut med mina egna tankar, det är inte problemet. Problemet är att jag ibland kommer på riktigt bra saker och då händer två saker. 1 - jag vill skriva ner tanken innan den försvinner, 2 - jag är så pass impulsiv så jag vill få tanken/idéen/planen i lås.... Inget av detta går att göra ute på en landsväg. Jag får helt enkelt börja med ljudböcker :P 


Ha en fantastisk lördag! Själv jobbar jag några timmar till och sen blir det till att fira 9 månader tillsammans med universums finaste kille! Min älskade Rikard <3 


/Jenny 

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards