gymjenny

Alla inlägg under juli 2013

Av Jenny Wigren - 17 juli 2013 20:18

Onsdagen är snart överlevd! Tror att jag kan ha sagt det förrut, men jag älskar GRIT strength - finns inget som ger mer!!


Innan veckans mest hatade, älskade 30 min!


   


Imorgon väntar löpning och Body Combat!! <3

/Jenny

Av Jenny Wigren - 17 juli 2013 15:16

Jag älskar verkligen all form av träning, verkligen älskar! Men just nu är det som drar lite extra min älskade gymträning! Att få slita i gymmet, själv eller med en träningskompis är underbart! Nu är målet att öka i vikter och i muskelmassa och helt ärligt - detta mål går sämst :P Både gruppträningen med de förbättringar jag vill se där, samt konditionen i löpningen går bättre och bättre... vikterna är däremot fortfarande lika tunga, bara att kämpa på!


Glömde helt redovisa måndagens träning, så här kommer den och dagens pass


Måndag 15/7

4 set Bänkpress

3 set Lutande bröstflyes

3 set Lutande bänkpress

3 set bicepscurl i CC

3 set Bamsecurl i CC

3 set smal bänk

3 set tricepsextension, enarms i CC


Passet gick bra! Kommer däremot behöva göra lite förändringar framöver för att få bättre resultat, nu är mjukstarten över ;)


Onsdag 17/7

4 set Bred rodd

4 set Axellyft sidan, hantel

3 set smal rodd

3 set sittande axelpress, hantel

4 set T-bar

4 set ryggdrag i CC

3 set Chins

3 set Axellyft framåt, viktplatta


Två pass som jag är riktigt nöjd med! Nu återstår bara benen som inte vart av igår...


Utöver träningen så har jag det riktigt bra! Min onsdag kan jag verkligen inte klaga på :) Sovmorgon, träning, fika på stan med hjärtat och Cillan och nu jobb - jobb som om bara några timmar innebär GRIT strenght! Älskar't


Har även börja ta de beslut som måstet tas... vilket såklart lättar upp sinnestillståendet! Även om jag är tacksam för alla möjligheter jag har till hösten så går inte allt! I så fall skulle jag jobba och plugga ca 345% allt som allt, när rensningen är klar så kommer jag vara nere på ca 175-200% av arbete.... lagom för mig ;) Då har jag fortfarande några timmar/v som kan ängnas åt träning, kärleken, vännerna och detta som kallas sömn :)


 

Mig för gryyyymt många år sen, känns det som! Det var när vi fick nya maskiner till Gold's Gym i Sundsvall och jag äntligen fick en gravidtron till anläggningen - jag älskar än idag denna fantastiska maskin :)


Kan för övrigt meddela att BCAA smakar allt förutom gott... ska jag gå på smak så vinner Argi+ ALLA dagar i veckan! :P

/Jenny


Av Jenny Wigren - 16 juli 2013 09:40

Kroppen är fortfarande inte riktigt på banan, jag är tröttare, segare och mer väck (?) än vanligt. Det gjorde också att jag imorse valde att sova 1 timme mer, eftersom jag fick för mig att ligga vaken mellan 2-3 inatt... ytterst irriterande! Så jo, även jag lyssnar. I alla fall när jag måste göra det.


Så det får bli en dag till med vila, så får jag antingen köra ett extra långt gympass imorgon och klämma in både ben, axlar och rygg samtidigt. Eller helt enkelt köra axlar och rygg/ben innan öppningen på söndag. Finns bara lösningar ;)


Så idag fyller jag min dag med jobb, börjar i Enköing och avslutar i Uppsala = underbart! Målet är att ändå komma i säng på en vettig tid och vakna upp pigg, alert och fyld med energi imorgon!! :)


 

Imorgon får jag äntligen belöna mig själv igen, kom igen kroppen!


Lyssna inåt

/Jenny

Av Jenny Wigren - 15 juli 2013 21:57

Dagen är överlevd! Trodde dock en stund på Body Combaten att jag skulle falla ihop!! Fick sånt mjälthugg/håll att jag knappt kunde stå upprätt, än mindre slå, aldrig fått sånt mjälthugg förut och förhoppningsvis så var det sista gången... Är tacksam att jag klarade av det och att mina deltagare är bäst, utan dem hade jag aldrig kunnat hålla ut!

Har även fått hem mina senaste experiment, ska testa dels Argi+ från forever som hjälper till med energi till träningen men även förbättrar återhämtningen :) känns kanon med ett kosttillskott som ändå känns så naturligt och som smakar riktigt gott ;)

Ska även ge BCAA en rejäl chans, här är såklart målet att hjälpa muskeltillväxten! Planen är ARGI+ till alla konditions samt gruppträningspass och BCAA före samt efter mina gympass - spännande!! Passar även på att testa ett nytt märke på min Whey 100, ska bli kul att se hur Body Scince funkar, smakar och känns :D

Av Jenny Wigren - 15 juli 2013 11:24

Min helg har vart helt fantastisk!! Verkligen haft en underbar på många sätt :D Är ändå väldigt glad över att åter sitta på mitt älskade gym och få jobba! Började tom min dag med ett par som jag kör Personlig Träning med, det tar sig :)


Från torsdag kväll till söndag eftermiddag har jag haft äran att ha min helt fantastiska vän Pernilla hos mig! Underbart :) Vi har badat, solat, shoppat, pratat, myst, ätit, tränat, fikat, tränat lite till, partat och åkt till Västerås :) Tur vi har samma deffekt = inte kunna vara still för länge. Det har onekligen underlättat :)


     


Träningen förra veckan vart lite ändrar, det vart ett axel+tricepspass och ett intervallpass rikare och ett RPM fattigare :P Pernilla hade intervaller som hon behövde göra, sagt och gjort! Medan vi väntade på löpbanden så körde vi lite axlar och triceps... Jag lovar att fredagens Tacos smakade extremt gott! Däremot kände jag redan i lördags att kroppen var lite trött, eftersom det även krockade med ett annat möte så kollade jag om det fanns någon söt kollega där ute som kunde ta min söndags RPM - det fanns det! Tack B, du är bäst! Så igår fickkroppen en efterlängtad vila, behövdes! För idag drar nästa träningsvecka igång - den ser ut som följer


Måndag: Gym (bröst + armar) & Body Combat

Tisdag: Gym (ben)

Onsdag: Gym (rygg + axlar) & GRIT strength

Torsdag: Löpning/Body Combat & Body Combat

Fredag: Intervaller + Body Balance

Lördag: Body Pump

Söndag: RPM


Förra veckan slutade så här

 


Känner mig nöjd och glad! Har så mycket att vara tacksam för så nu tar vi oss an v. 29 på riktigt!!


 

Från torsdagens Body Combat!!


Fight on!

/Jenny



Av Jenny Wigren - 11 juli 2013 20:15

Trots sömnbrist och en rejält ömmande (?) ländrygg så är dagen överlevd och ett Body Combat pass är avklarat! Jag är så tacksam för mina starka deltagare som ger mig energi till att alltid ge mer! Extra tack till super bruden Maria som hjälpte mig under passets totala hjärnsläpp!

Nu är jag på g mot Uppsala där aloe vera, argi+ och en Pernilla! Ser fram emot en toppen helg! Som förutom 3 klasser, bjuder på tre dagar ledigt! Den ni ;)

Av Jenny Wigren - 11 juli 2013 09:16

Det är inte lätt när en annan vill göra så extremt mycket på så lite tid! Just nu önskar jag att jag var omänsklig och inte behövde sova, för då skulle allt som jag vill till hösten få plats på 1 vecka... Nån där ute som har en bra lösning på hur vi kan överleva utan sömn?! 


Tills denna mänskliga bugg går att lösa så ska jag deala med mig själv, vad är viktigast och vad måste få plats?! För denna natt är för mig ett bra exempel på hur viktigt sömnen är, jag har nämligen inte sovit mer än 2 timmar! Jag har bara inte kunnat sova... hopplöst! Så hur mår jag då idag? Hahahaha, ja det tar vi en annan dag. Men mitt benpass visade mig som ett slag i ansiktet hur mänsklig jag är, och att även jag behöver min sömn. Fick backa både på vikter och övningar, bara i raka marklyft som jag kunde avancera och lägga på mer vikt. Resten var lite som ett skämt och jag gjorde allt jag kunde för att vara ödmjuk inför mig själv, men det är klart det tar när jag måste backa flera kg både i benpressen och frontböj... 


Idag kommer jag lägga fokus på det som gör mig glad och det som gör att jag kommer ta mig igenom denna dag med minimal mängd sömn:

* 11 månader med min älskade Rikard idag   

* Min fantastiska vän Pernilla kommer med tåget ikväll och jag har en fantastisk helg framför mig med henne

* Jag kom upp och gjorde i alla fall mitt benpass denna vecka

* Riktigt många tappra fighters är bokad till kvällens Body Combat

* Jag har 1 tim massage inbokad idag för min rygg (har jag tur kanske jag kan somna där :P) 

* Jag är frisk, stark och har en kropp som pallar med mitt tempo

* Mina fantastiska djur!!

* Jag jobbar med det jag älskar och brinner mest för

* Jag har fortfarande fått världens chans/möjlighet som jag snart kan berätta mer om

* Jag får så många möjligheter att jag har "lyxen" att sålla mellan allt jag vill göra


Så nu känns det betydligt mycket bättre! Love my life!


Och om inte annat, som mina älskade delägare sa när vi gjorde höstens schema: "Ja, Jenny, det är tur att du är van att jobba omänskligt mycket... det blir ingen lätt höst!!" = Jag vet att jag kan, jag vill och jag ska! ;) 


 

Morgonens pass:

4 set Raka marklyft

4 set Frontböj

3 set benspark

3 set liggande lårcurl

3 set benpress


Färre övningar och set än jag hade planerat, men bättre än inget och jag är tacksam att min kropp tillät även de övningar jag gjorde. Helst hade nog kroppen velat sova än... 


/Jenny 


Av Jenny Wigren - 10 juli 2013 20:07

Min magkänsla hade rätt! Vilket ös det var på dagens GRIT!! 17 tappra deltagare som alla gav allt och förmodligen lite till! Hälften mådde illa och resten önskade dö när klassen var över - Love it! 


Älskade älskade Grit! 


Imorgon väntar benträning kl 7.00 och på kvällen Bdy Combat kl 17.30 Det mina vänner är kärlek! 


Nu börjar även mina klasser för hösten att bli klara... oj oj, vilken höst ;) När jag vet exakt hur det blir kommer jag självklart att meddela det, så ni vet vilka tider ni ska boka in :P 


 

Ett kommade mål kanske?! ;)


/Jenny 



PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards