gymjenny

Alla inlägg den 7 juli 2013

Av Jenny Wigren - 7 juli 2013 21:00

Så underbart! Ikväll fick jag äntligen bada!! Det va bra kallt men ändå värt det!!

Fick även njuta av en kopp kaffe i solen som hjärtat hade med, min kille är bäst!!

Av Jenny Wigren - 7 juli 2013 11:53

Känns onekligen lite konstigt att inte ha behövt duscha på över ett dygn :P Håret och huden jublar däremot!! Inte lätt att hålla balansen rätt i kroppen när jag tyvärr behvöer duscha 1-2 ggr/dag... Allt som oftast så måste jag även få med håret i inlöddringen, eftersom det jag tränar gör att jag svettas som en liten gris ;) Så när ni ser mig med håret i en trasslig knut så är det för att jag valde att inte tvätta håret och svetten gör att det inte är värt att borsta ut tovorna ;) Så, nu vet ni nog lite mer än ni hade behövt :) 


Idag är det återigen söndag, helt otroligt! Därför sitter jag nu med min planering för nästkommande träningsvecka - det är däremot alltid lika roligt! Till nästa helg kommer också min älskade vän Pernilla! Som jag längtar :D Kommer bli extremt roligt och jag har redan messat henne instruktioner om vad som ska ingå i resväskan :) Och jo, där fanns instruktioner om 2 uppsättningar träningskläder :D 


Planeringen är som följer:

Måndag: Gym 1 (ben), Gym 2 (Bröst + armar) + Body Combat 

Tisdag: Intervaller 30 min + mage

Onsdag: Löpning (ev), Gym 3 (rygg + axlar) + GRIT strength

Torsdag: Body Combat

Fredag: Body Balance

Lördag: Body Pump

Söndag: RPM 


Som det ser ut nu så blir det ingen vilodag, jag vickar två klasser nästa vecka (nu kommer vi in i semestertider) och det gör att vilodagen försvinner :P Självklar ekvation! Det som däremot kan förstöra min fina planering är den lurande känslan av att kroppen börjar vika ner sig och bli förkyld... Inte ok och vad jag vet så har jag inte godkänt något liknande. Om nu så är fallet, ja då kommer all träning förutom min gruppträning få ta semester. Missförstå mig rätt, blir jag förkyld så kör jag inget alls, MEN om jag känner mig hängigare än nu och retnigen i halsen blir tydligare så får jag fokusera på gruppträningen och försöka mota bort en eventuell förkylning med "sovmorgon" istället :) För mycket av min egan träning sker innan jobbet, nu på sommaren när gymmet inte öppnar lika tidigt så är det den humana tiden 5.30 som klockan ringer! Jag är helt klart en morgonmänniska och tränar helst tidigt, det gör att jag går upp 1-1,5 timme tidigare än vad jag "hade behövt". För mig är det inga problem att gå upp, så här går tankarna på morgonen när klockan ringer


- Skjut mig!! Säg att det är ett skämt, inte kan klocka ha ringt redan?!

- Aja, bara kliva upp och se glad ut! Det är mitt egna val. Det kommer inte kännas bättre om jag måste börja min morgone med att stressa innan träningen...

- Eller så skiter jag i träningen och sover (jodå, jag tänker detta i regel varje morgon :P) MEN det skulle betyda att jag ändå måste kliva upp om 45-60 min eftersom jag behöver duscha och få på mig kläder i vilket fall som helst. 

- Är 45-60 min mer tid i sängen (som ändå kommer vara max 10 min effektiv sömn) värd att missa min träning för?! 

- GÅ UPP!! Sätt ena foten i golvet och sätt dig upp!! 

Här pausar mina tankar ett tag eftersom fötterna i golvet alltid innebär att en överlycklig hund attackerar och behöver pussa mig god morgon i 2 min innan jag får resa mig upp (skojar inte! Han attackerar varje morgon!) 

- YES!!!! F-n va bra jag är! Nu aloe vera, kaffe, frukost och sen kommer detta kännas så mycket bättre! 


För egentligen, är 45-60 min mer sömn värd att missa dagens träning för?! Jag tycker verkligen inte det, stäng hellre av TV:n/datorn 45-60 min tidigare och så du får samma sömn ändå! Vi är inte gjroda för konstant soffligg, vi är gjorda för rörelse :D 


Det kanske inte syns, men denna lilla hund bär på extremt mycket kärlek, glädje och spratt <3 

 


Och om inte hela min tankeloop skulle motivera mig nog inför morgonträningen så kan jag alltid låta Nikes logga insprirera! För det är sant som det är sagt - JUST DO IT!


 

Ett kort som signalerar - jag har tvättat håret efter träningen ;)


Ha en fantastisk dag i solen! Själv har jag lyxen att jobba på mitt älskade gym fram till 19.30 :) 

/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards