gymjenny

Alla inlägg under mars 2012

Av Jenny Wigren - 22 mars 2012 12:30

Jag gillar nedräkningar och nu har jag ju en given "Rubrik" på 1 av mina dagliga inlägg, underbart :)


Gårdagen gick bra! Kosten flöt på, inget mer än nödvändigt passerade mina läppar, kommer att va väldigt strikt nu i 2 veckor. Jag ska lyckas med mitt mål ;)


Träningen kändes också bra, inser att jag måste uppdatera mina magövningar bara. Har inte alls den träningsvärk jag suktar efter! Så nu blir det att suga i sig inspiration och se vilken nivå jag ska lägga mig på!


Mindfulnessen vart av, men oj vad jag tappat förmågan att fokuser! Flöt bort många gånger under den pågående meditationen på 15 min... Aja, jag vet hur bra jag mår och hur mycket lättare jag är att vara i närheten av när jag kommit igång med det igen. Men det är som med all form av träning, det är lätt att tappa men desto tyngre att komma igång med. Men förstå vilka mål jag kan uppnå när jag även har fokuset, hjärnan och min kropp på min sida! Har du inte testat mindfulness än så gör det! Jag trodde verkligen inte på det när jag vart bekant med det första gången men efter regelbundet utförande så var jag fast. Ditt vill jag igen :) Ett bra tips på att komma igång kan vara att bara ladda ner en mindfulness app, jag har testat "Mindfulness".


Ha en underbar dag i solen (?) mina vänner!!

/Jenny

Av Jenny Wigren - 22 mars 2012 07:48

Releasen igår gick bra!! Var inte riktigt lika nervös den här gången som de jag gjort tidigare men sen är det också 1,5 år sen jag gick utbildningen, så nu har jag hunnit med några releaser och vet att jag överlevt dem tidigare :) Releasen sätter sig mer och mer i mig och jag tycker verkligen att det här programet är riktigt riktigt bra!


Gymet imorse fick bytas ut mot sömn! Hade inte fått den återhämtning som jag behövde och eftersom att jag nu åter igen sitter med kan jang på bordet så var det bättre at vila kroppen från ett träningspass denna vecka. Nu blir det snälla ord till mig själv och en massa kan jang så får jag se fram emot spinningen och coren ikväll :)


PUSS!!!

/J

Av Jenny Wigren - 21 mars 2012 12:38

Så var dag nummer 1 igång! Idag blir det mindfullness - övningen andningsankaret, först ikväll när jag kommer hem. Kommer börja med att lägga övningarna på morgonen innan jag kliver upp eller på kvällen innan jag somnar och idag blir det, det sist nämnda.


Magrutorna skapas genom dagens två träningspass och ett matintag som fortfarande består av lågkolhydrat kost. Idag är kanske inte lika lätt som det brukar va, som den människa jag är så känner jag också av sockersuget nu när energin är låg efter nätter med för lite sömn! Mitt mål ikväll är verkligen att komma in genom dörren, pussa sambon, ta mina vitaminer, borsta tänder, lyssna på mindfullness och sedan sova! Det betyder att jag förhoppningsvis är i säng senast 21.15 Ett viktigt mål att ha då alarmet ringer 4.30 imorgon igen...


Nu när halva dagen gått så återstår jobb på *#, Body Balance release och en timmes PT jobb! Sen så vänder bilden hem, dagen till ära med ny musik från RPM release nr 54!!!!! Jajamen, igår kom det, så nu blir det att lära sig RPM. Mitt mål är att alla nya koreografier är inlärda sön v. 13. Å när det sitter, ja mina underbara läsare, då är det dags att ge sig hän i mina egna koncept och uppdatera Spinningen, coren och Mage, rumpa och lår passet ;) it never ends men å andra sidan, det blir heller aldrig tråkigt!


Ha en underbar onsdag! Får se om jag får till ngt mer inlägg idag, kanske ett precis innan releasen så ni kan få uppleva hur nervös jag kan va innan ett nytt program ;) Å imorgon, då blir det ett inlägg om mina ådror... har några som visar sig nu, ett par jag älskar och tycker är riktigt snyggt men sen har jag några andra som ser mer... ja helt ärligt groteska ut!


/Jenny

Av Jenny Wigren - 21 mars 2012 07:49

Å herregud säger jag bara!! Imorse var det inte ens lite roligt att gå upp...! Tur ingen annan än katten är vaken när jag går upp för det är inte alltid jag har välrdens mysigaste morgonhumör, det som hjälper mig då, det är att tänka "Jag har valt det här sjäv!". För så är det ju, jag går inte upp för någon annans skull, tränar inte för att någon annan vill det. Jag tränar för att jag har ett mål och i min vardag passar morgon träning bäst, så det är egentligen inget att tjafsa över, det är bara att lyssna på kaffebryggaren och börja göra sig redo för dagen!


Morgonens träning gick bra. Idag vart det inte ben, dels för att både rygg och ben är svårt att få in på samma träningspass framöver eftersom varje muskelgrupp i sig kommer börja ta längre tid! Å idag var den största anledningen - Body Balance, låt nr 3!! Benstyrkan i denna release är inte att leka med och jag tänker inte försöka lura nån med att jag klarar av att köra ben i gymmet morgonen innan jag ska bemästra krigaren nr 2 i 8.22 minuter!!


Så upplägget vart rygg, triceps och mage:

Rodd, brett 10 x 4

Latsdrag, smalt 10 x 4

Rodd, smalt 10 x 3

Chins 10 x 3

Tricepspress 10 x 3

TRX crunch 15 x 3

Dips 10 x 3

Magmaskin 10 x 3


  


Exakt detta ska jag göra ikväll, du är varmt välkommen att va med :)


Sen hade vi dessutom mätning idag, detta vart kvittot:

Vikt: 59,2 kg

Fettprocent: 22,6 %

Fettvikt: 13,4 kg

FFM: 12,3


Ja vad säger man, sakta men säkert?! Nä nu blir det hårdhanskarna! Nästa vägning, om 2 veckor då ska jag ha tappat minst 2 kg fett. Ett mål som blir drygt att leva upp till, men så underbart skönt när (här höll jag på att skriva om) jag lyckas!


PUSS!!



Av Jenny Wigren - 20 mars 2012 12:30

Aj aj säger kroppen! Känner av triceps från gympasset igår och ben samt mage från Body Balance :) Underbart!! Inte riktigt lika underbart att jag har en spänning som sitter vid vänster skulderblad, älsklingen gjorde ett tappert försök att trycka ut det igår. Han fick nog ut det värsta men det känns fortfarande och jag känner att det hindrar rörligheten, mindre bra med tanke på att jag behöver all rörlighet jag äger imorgon! Tur jag vet att det löser sig, på något sätt ;) Får bli spikmatta ikväll om inte annat :D


Morgonens RPM pass kändes riktigt bra! Nu är det sluttampen även på denna release, RPM nr 53 står på schemat så fort som Body Balance sitter! Tänkte ge mig fram till tis v. 14... oj oj, men sen, sen är jag klar med de nya programmen, iaf denna kvartal.


Ikväll står det åter på Body Balance men nu börjar det kännas riktigt bra! Jag sätter mina låtar med bara musiken och coachingen börjar komma på plats. Det är en konst att kunna säga så lite som möjligt (för att få in stämningen, lunget och musiken i låtarna) men samtidigt få deltagarna att hitta rätt i positionerna och kunna utöva säker träning. Så det blir några timmar till nötandes ikväll :) Innan dess så väntar däremot hårdkörning med min ena PT kund, ska låta henne gå igenom lite nya övningar och nytt upplägg, spännande!! Om ni är intresserade av att få veta lite mer om release nr 56 kan ni kika in här:

http://www.lesmills.com/nordic/se/bodybalance/latest-release.aspx


Hörs!!



Av Jenny Wigren - 20 mars 2012 07:57

Då var det dags! Jag har två mål med dessa 100 dagar som väntar mig fr.o.m imorgon


1. Jag ska ha synliga magrutor efter dessa 100 dagar!


Jag vill att de muskler som just nu gömmer sig under en fel fluff ska synas. Detta tänker jag uppnå genom att fortsätta med det jag redan gör men samtidigt strikta till kosten ännu mer, lägga till tyngre magträning och öka på den fettförbrännande träningen!


Hara faktiskt inget delmål...


2. Jag ska under dessa 100 dagar, dagligen utöva Mindfullness


Jag vill äntligen bli den som styr över min vardag och jag är trött på att gå på en s.k autopilot då jag gör saker utan att egentligen vara medveten om dem (som t.ex förlägga nycklarna och sen behöva leta efter dem). Detta ska jag uppnå genom att dagligen meditera i 10-30 min. De första 50 dagarna kommer jag använda mig av färdiga program av Ola Schenström och genom appen "mindfullness". Efter dessa dagar kommer jag kunna leda mig själv i meditationen. Jag kommer även dagligen att utöva små enkla mindfullness övningar. Återkommer om dem :)


Så här har ni mina mål, vad har du för mål?! Vill du va med så kika in på http://hundragrymmadagar.shapemeup.se/

Du kan anmäla dig fram till 18.00 idag!


Sist men inte minst, här kommer mina före bilder och mått!!


 

 


Mina mått: Stuss - 96 cm, Höft - 88 cm och Mage, ö navel - 78 cm


Tänker inte gå inmed någon värdering över varken bilder eller måtten. Det är som det är och en del tycker det är för lite och en del för mycket. Mitt mål är inte för att göra någon annan glad eller nöjd, utan jag vill för första gången i mitt liv lyckas få fram magrutor!


NU KÖR VI!!!

/J 

Av Jenny Wigren - 19 mars 2012 17:45

Är själv riktigt förvånad över min lust att snöra på löpskorna (detta sker i regel under tvång) men då allt inte flyter på riktigt så smärtfritt som det skulle kunna hos min älskade familj i Enköping så vet jag varken ut eller in, och det är stunder som dessa, stunder då det maler mer i huvudet, mer än jag orkar ta in, eller för den delen kan ta in och processera som jag känner ett behov av löpning! Så vi får se, kanske blir en snabb vända här hemma. Tror dock inte det, Body Balance pressen är större och jag hoppas att fokuseringen på det kommer hålla mig på banan iaf... Om inte annat så är älsklingen snart hemma (riktigt kort vecka - 1 arbetsdag) och då har jag hans trygga famn att landa i!


 


Bättre terapi finns inte!


Imorgon är nya tag och då lovar jag att redovisa exakt vad mitt mål är, och ni ska få dessa bilder jag lovat så länge. Det är dags för riktigt bilder på hur jag ser ut, s.k före bilder och på onsdag, ja då är det dags för vågen igen ;)


Hörs imorn :*


Av Jenny Wigren - 19 mars 2012 12:15

Japp, den här veckan blir inte att leka med! Det är många pass som ska till.... det som är mest fascinerande är att jag ska lyckas med 4 saker på samma vecka = mig i ett nötskal!


 


Jag ska dels sätta nya programmet i Body Balance och då är det klart det blir en massa träning inför det! Dessutom måste jag komma igång med löpningen, vårruset och utmaningen med chefen närmar sig med stormsteg så nu är det dags! Kan inte direkt skylla på vädret längre ;) Och som om det inte räckte är det dags att utmana mig ännu mer med styrkan, det gör att passen blir längre, då måste jag splitta kroppen ännu mer för att hinna med och sist, men absolut inte minst! 100 Grymma dagar drar igång på onsdag! Mitt mål kan ni börja skymta genom att se den nya muskelgruppen som nu ska in 2 ggr/v... hittade ni den?!


Så detta är min planeing! Jag kan med andra ord glömma allt som heter städning, tvättning, socialt umgånge fram till fredag kväll och ja... lugn tid i soffan tar jag i november, då tror jag att jag har en ledig lucka! För det som måste hinnas med trots mitt träningschema är mina underbara PT kunder och planeringen inför deras pass, all min mat som ska i och för allt i världen, min sömn! Så nu vet vad jag gör :)

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards