gymjenny

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Jenny Wigren - 15 mars 2012 17:15

Att tankens kraft är bland det kraftfullaste vi har, det vet många och ännu fler har hört det! Så varför har allt för många av oss svårt att ta det till oss? Jag kan helt klart bli mycket bättre på att rikta fokus och att lära mig bemästra mina tankar och inte bara vara ett offer för fenomen såsom Monkey Mind* och bara ren omotivation. Som exempel, jag hade totalt låtit februari mörkret ta över mitt humör och min lust att träna var betydligt mindre. Även en del av instruerande kändes mindre kul och jag nästan önskade att jag inte hade några av mina klasser... Vilket egentligen inte är en riktig känsla eftersom jag vet att jag älskar att instruera och att träna om möjligt ännu mer!! Istället för att ta itu med känslan och gå till botten med vad det var jag egentligen kände (mörkerdepp) och ta den inre diskussion med mig själv som jag behövde, så lät jag det bara fortgå. Eftersom jag dessutom tar min träning och mina klasser för givet så vart jag riktigt omotiverad där ett tag... Trist men sant! Så vad hände? Här önskar jag att jag kunde svara - Jo jag tog ett inre snack med mig själv och insåg att jag vill träna, jag vill instruera, jag vill sprida glädje och jag vill att mina deltagare idag utmanar sig lite extra och når sina mål ännu snabbare!! För vem vet vad jag gör imorgon eller vad kroppen tillåter om 5 år?!


Sanningen... jag fick en hjärnskakning. Och med den fick jag känna saknaden, känna längtan efter att stå på scen och att få svettas! Då gick det upp ett ljus för mig att det är ingen som tvingar mig till att träna, ingen som tvingar mig att instruera. Inte ens jag tvingar mig till detta, jag ger det till mig själv! Jag har turen att ha två gym som vill ha mig i sin instruktörskår! Jag är lyckligt lottad som har denna möjlighet och jag kommer fr.o.m och med nu alltid säga detta till mig själv när jag får minsta antydan till att tro eller känna något annat. Fr.o.m nu så kommer jag längta till varje träningspass och jag längtar verkligen efter mina underbara deltagare på spinningen och coren ikväll! Vi ska ha så extremt roligt, vi ska ge järnet och tro mig.... vi kommer att svettas!!


*Monkey Mind - ett begrepp inom yogan som antyder på de tankar som bara kommer mot oss när vi inte riktar fokus. Testa, sätt dig ner och andas djupt, ha som mål att räkna alla dina andetag... om du är van att slappna av och mediterar regelbundet kan du komma riktigt långt med räkningen. Om inte, så kommer du snart lägga märket till tankar som pickar på din uppmärksamhet mitt i ditt räknande av djupa andetag. Tankar om vad du ska äta till middag, ett samtal du hade nyss, något du vill göra ihelgen, tvätten osv. Dessa tankar tar över om vi inte väljer att tänka på annat eller väljer att inte tänka ;)


Så mitt nya projekt för våren är att återuppta Mindfullness, en meditationsform, livsstil och förhållningssätt till livet och vardagen som hjälpt mig förr... men som jag inte höll igång och vad händer då tror ni? Så nu börjar vi om från början, nu blir det 15 min meditation/dag. För att jag vill, för att jag vill må bättre och för att jag vill kunna kontrollera mina tankar!


Nu blir det PT kund och sedan träning med dem bästa i Matfors!! <3

/Jenny

Av Jenny Wigren - 15 mars 2012 09:28

3:e gången gilt! Gudarna ska veta att jag avskyr prov och tester, när det är upp till bevis så sätter prestationsångesten in och jag får i regel de sämsta resultaten! Var faktiskt en underbar lärare på gymnasiet som först satte ord på detta fenomen. Han var så brydd över att jag gjorde väldigt bra ifrån mig och satte alla rätt när det var uppsattser, hemma uppgifter eller bara vanliga diskussioner i klassrummet men så fort det var prov eller examinationer då klarade jag mig knappt med godkänt... Efter att han helt enkelt frågat om det såg ut så på resten av mina ämnen så insåg jag en röd tråd. Denna tråd har sen förföljt mig genom livet (har nu hittat ett jätte bra verktyg att använda, men mer om det sen). Så på alla mina filmningar inför att bli licernserad inom ett Les Mills koncept har det vart samma visa... jag har missat både det ena och det andra. Fel som jag aldrig gör när jag kör klassen utan en filmkamera i ansiktet *sjukt frustrerande* ...


men IDAG, IDAG är dagen då jag ÄNTLIGEN är godkänd och licenserad även inom RPM och ett löfte till mig själv är att aldig gå igenom detta igen! Mina 3 koncept jag har nu inom Les Mills räcker gott och väl och nu är jag lycklig rätt igenom varje liten del av min kropp :D


Visst är den vacker?! :D


  




Ni får ursäkta kvaliteten men den är fotad från datorn, när jag kommer hem ska jag skriva ut den och bara njuta!!


kyss!!

Av Jenny Wigren - 15 mars 2012 07:51

och jag kan erkänna att det känns! Huvudvärken som igår var borta är tillbaka. Helt klart mindre kul men det är bara att ladda på med vatten och hoppas det ger med sig!


Body Balance kändes jätte bra igår och det känns lite trist att det var sista gången jag körde release nr 55. Däremot kommer jag älska nr 56 när jag väl satt mig in i det ordentligt, för den här releasen foksuerar på styrka och det är många tyngre positioner. Helt klart något jag älskar!


Body Pumpen kändes också jätte bra, men ja den kändes! Grym release som är nu och jag saknar verkligen att regelbundet köra pump, det kan jag erkänna ;)


Morgonens träningspass vart gym och nej, inte ben! Benen är fortfarande skakiga efter passen igår ;) Så det vart rygg och armar. Sjukt kul och ett väldigt bra pass som tog där det skulle :)


Upplägget:

Rodd, smalt grepp 10 x 4

Lats, smalt 10 x 4

Bicepscurl kombo i kabel 10 x 3

Kick-back m hantel 10 x 3

Hamercurl 10 x 3

Tricepspress m rep i kabel 10 x 3

Rodd, brett 10 x 3

Marklyft, raka 10 x 3


Så nu väntar ännu en underbar arbetsdag innan jag återvänder först till Gold's för att plåga en av mina PT kunder och sedan till TRIM - Träna i Matfors för att instruera Spinning och sedan Core :D


PUSS!!!

/Jenny


PS. vart ingen svettig bild efter pumpen men jag har fotat en massa idag som kommer senare idag istället :)


PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards