gymjenny

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Jenny Wigren - 22 februari 2012 12:43

Jag är så tacksam för att jag äntligen hittat tillbaka till glädjen och njutningen i mat! Jag ser fortfarande mat  som byggstenar och när jag kombinerar ihop en måltid tänker jag näringsämnen och inte smaker. Att det smakar gott är i bästa fall bara ett plus ;) Å nu vart ni ALLA jätte sugen på att komma hem på middag till mig :P


 

En bild som inspierar mig och gör mig sugen på mat :) Väldigt talande för hur min kost ser ut också ;)


Dagen till ära så vart det Flygande Jakob, skillanden mellan min variant och andras är att jag inte hade ris till, jag körde spenat och avokado istället. Underbart :D Nu är jag mätt och belåten och har bara 3 måltider kvar denna dag ;) Å på tal om mat, här är en bild på mitt älskade proteinpulver! Det smakar så oerhört gott och inte alls syntetiskt eller platsigt :D www.svenskakostillskott.se


  

Puss!!

/J

Av Jenny Wigren - 22 februari 2012 07:43

Det är något väldigt mysigt med att vara först på gymmet varje morgon, fast det är ljud och ljus igång så är det ändå väldigt lugn och ja... mysigt :) Då trivs jag! Idag fick jag träna själv, min älskade träningskompis lyckades inte förvisa bacillerna helt ur kroppen och var smart nog att vila, bra gjort P. :)


Dagens pass gick som vanligt på onsadagar i benens och i ryggens tecken... har dess värre kommit till den gränsen att kroppen klarar tyngre vikter, men händer och underarmar sviker! Då finns det en enda sak att göra... ja egenligen två men i min värld finns bara ett :) Till nästa pass så plockar jag fram remmarna, nu ska handlederna få lite hjälp! Känns mindre kul när jag står och kör marklyft och känner hur händerna inte klarar att hålla i stången!  


Dagens pass:

Benpress, lutande 10 x 3

Bulgarien squat i smith 8 x 3

Rodd, brett grepp 10 x 3

Latsdrag, smalt 10 x 3

Benspark, enbent 8 x 2, avslutade med båda benen 10 x 1

Marklyft, traditionella 10 x 2

Chins 10 x 3

Lårcurl, sittande, enbent 8 x 2 avslutade med båda benen 10 x 2


Nöjd med dagens pass (om man bortser från att händerna svek) och jag lovar att det pumpar på riktigt bra i benen redan, gud vad jag längtar till att jag ska lägga om min träning till nästa fas! Men det är en bra grund som göra att bygget står pall, så jag fortsätter med "grundträning" ett tag till, innan jag köttar på rejält! (sensommar/höst)


Nu ska jag äta och se glad ut, för ikväll är det äntligen Body Balance igen, å som jag längtar! Har jag nämnt att jag älskar träning?!


/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards