gymjenny

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Jenny Wigren - 13 februari 2012 18:35

Sitter äntligen i min fina soffa och myser med datorn, tv:n, katten och den öppna spisen :) Så underbart att sitta och mysa framför en brasa! På mindre än två månader... gick nog snarare 3 dagar så gick jag ifrån tron att jag alltid skulle bo i lägenhet till att älska att bo i hus!!


Ikväll bir en väldigt lugn kväll! Kroppen är lite seg och huvdet är tungt, så ikväll blir det soffan och böcker. Jag har en rolig (?) tendens att läsa två böcker samtidigt, en skönlitterär/mys bok och en som tar mig vidare med min träning men även med mitt jobb som PT. Just nu läser jag både Egoboost - Isabella "Blondinbella" Löwenrip samt Pulsträna - Jonas Gustrin.


Så jag ska sjunka ner ännu djupare i soffan och bara njuta av vilan, för imorgon är det på't igen! Då väntar min älskade RPM :D


/J

Av Jenny Wigren - 13 februari 2012 09:46

Kan ha löst veckan... det var det där med vilodag :S Jag har iaf lagt passen så att varje muskelgrupp får vila mellan passen. Jag tycker jag har ett bra upplägg och det känns bra för mig, huvudsaken!


När passen blir tyngre så kommer jag självklart bli noggrannare med vilan, jag får se till att min periodisering med tyngre träning läggs samtidigt som löpningen dör ut. Med andra ord till hösten, så under sommaren fortsätter jag med mellanstyrka (8-10 reps/2-3 set) och 2-3 löpass/v.


  


Så här ser den färdiga veckan ut, fredagen är inte dubbelpass, utan jag kör intervaller i ca 25-30 min och efter det fortsätter jag med styrkan.


Höll även på att glömma, så här vart så småningom förra veckan, inte illa med tanke på att jag låg sjuk mån-ons!


      


Nu blir det mellis - dagens 3:e mål för min del ;)

/Jenny



Av Jenny Wigren - 13 februari 2012 07:46

och jag har fortf inte riktigt satt veckans träning, får kanske sova på det en natt till :)


Det här är i alla fall första utkastet!


  


Morgonens träning gick riktigt bra! Har däremot fortfarande träningsvärk i triceps så jag fick lugna mig där, fick lägga mer fokus på axlar och bröst:


Dagens pass:

Bröstpress 9 kg 10 x 3

Bröstflyes i kabel 15 kg 10 x 3

Axelpress 7 kg 10 x 3

Axellyft, sidan m lutning 5 kg 10 x 3

Axellyft fram 4 kg 10 x 3

Baksida axel 3 kg 10 x 3

Bamsecurl 17.5 kg 10 x 3

Armhävning 10 x 3

Bicepscurl 25-30 kg 10 x 3

Axeldrag mot hakan i kabel 25 kg 10 x 3


Så, morgonen till ära sitter jag nu med min kesella och kaffe och njuter av en skön känsla i kroppen!! Nu kör vi!


/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards