gymjenny

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Jenny Wigren - 19 februari 2012 08:47

God morgon!!


Hoppas ni haft en underbar helg hitills!! Min lördag var lugn, riktigt lugn och det var skönt med en rikgtigt seg dag, det behövdes :) började dagen med anglingstävling på Sidsjön med älsklingen och vänner, väldigt roligt även om rastlösheten satte sina spår. Jag passade på att ta en proemad med jämthunden Aslan runt sjön :)


Efter det kom vi hem och hamnade i soffan, den soffan lämnade inte jag sen! Så enormt skönt med en dag liggandes i soffan, mysig middag och mystid med sambon! Hade dessutom en huvudvärk som inte tillåtit något annat... ibland är kroppen väldigt tydlig med vad den vill!


Dagens löpning kan jag glömma, precis som förra veckan så sätter vaderna stopp! Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna det och majoriteten av dagarna går det riktigt bra, men nu är det 2:a helgen på rad som jag går och lägger mig med kramp i vaderna... Sjukt irriterande och dagen efter (alltså idag) får jag lite fint halta och gå försiktigt innan stelheten lägger sig och jag kan använda benen fullt ut. Om det beror på mina nya skor, kylan, hormoner eller löpningen vet jag inte. Jag kommer här att få höra många kommentarer från mina älskade vänner att det är löpningen MEN det som gör mig tveksam är att smärtan/kramperna kommer så pass sent efter passet. När jag tidigare fått sluta med löpning pga vaderna så har det alltid gjort ont under/strax efter löpningen och kramperna har kommit samma natt... Jag tänker inte säga att jag vet, men jag tänker inte ge upp löpningen på en gång bara för att jag fått ont två lördagar på raken. Tänker dra ner på löpningen och köra kortare pass, men det är allt! Det och kanske en ny läkartid?!


Nu blir det till att plocka undan frukosten, hänga tvätt, utfodra hunden, få älsklingen att gå ut med hunden och sen är det Parmys på Time Out Spa för mig och Jon, så extremt, sjukt underbart!! <3


/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards