gymjenny

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Jenny Wigren - 11 februari 2012 12:14

Underbart :D Sitter nu och äter lite kesella efter 2 timmars skön träning! Först spinning med pigga TRIM medlemar och sedan gymmet med älsklingen, idag stod rygg på schemat :D Alltid kul att köra i ett nytt gym, även om jag älskar gymmet och utbudet på Gold's så är det roligt att testa något nytt och känna på andra maskiner! Eftersom jag nu bor där jag bor, så känns det bra att ha ett gym som ligger nära (4 min med bil) när jag vill få till träning även på helgerna.... utan att ta för mycket av tiden tillsammans med sambon.


Spinningen är, även med egen koreografi, baserad på mycket intervaller. Jag gillar när det bränner i bröstkorgen och jag får ge hjärtat en rejäl utmaning så mycket intervaller och fler backar när jag kör på egen hand :)


I gymmet vart upplägget:

Latsdrag, brett grepp 30 kg 10 x 3

Rodd, smalt 25 kg 10 x 3

Pullover 8-9 kg 10 x 3

Rodd, brett grepp 20 kg 10 x 3

Marklyft, traditionella 40 kg 10 x 3

Rygglyft på balansboll 10 x 3

Chins 10 x 3 (med assistans av Jon)

Sidoböj m hantel (mage) 15 kg 10 x 2


Så skönt!! Så nu blir det dusch, lunch och sedan fortsätter dagen med promenad med vän, mys hemma och slutligen fest och mys med vänner ikväll! Dagen till ära blir det nyktert, kommer dra ner mer och mer på alkoholen för med de träningsmål jag har, är inte en fylla värt det jag missar :) Sen med handen på hjärtat... med tanke på att jag legat mer än halva veckan sjuk så känns det väldigt dumt att gå hårt ut med både alkohol och träning, jag väljer träningen!!! ;) Sen är det såklart inte sagt att dricka alkohol måste kombineras med en regelrätt fylla, men jag står hellre över 1-2 glas vin om det betyder att jag kan köra hem sen, buss ut till Matfors känns så där lagom spännande....


PUSS!

/J

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards