gymjenny

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Jenny Wigren - 15 februari 2012 20:28

jag kommer ha träningsvärk imorgon, så det står härliga till!! Redan öm i rumpan - blir till att stå imorgon på jobbet ;) och benen är allt förutom fräsh just nu, precis såsom jag vill ha det!!


Vet fortfarande inte hur det blir imorgon så jag kommer va på plats på gymet kl 6.00 och så får vi se :) Träning kommer det bli, å skönt kommer det att va :)


Kvällens Body Balance var underbar!! Jätte kul att det var så många deltagare också, alltid lika kul att träffa alla deltagare igen, dem gör verkligen min kväll!! 


På tal om kväll, nu tänker jag luta mig tillbaka i 15 min till och låta magen smälta äggen jag just åt och sen krypa ner under täcket, kl ringer 4.35 imorgon och sen är min torsdag igång, en torsdag som rullar på fram tills jag är hemma igen, runt 22.30 Och ja, även jag blir trött, även jag längtar ibland bara till en lugn kväll med mjukisbyxor och smågodis MEN då tänker jag bara på mitt mål med träningen, tänker på allt underbart jag får uppleva och vara med om och hur extremt roligt jag har på StjärnaFyrkant, med min träning, med att vara instruktör och att vara PT... å ja, då blir min vardag värt tempot och värt den trötthet som smyger sig på runt 8-9 på kvällen, jag sover iaf väldigt skönt ;)


Sussa sött, det kommer jag helt klart att göra! Är bara lite små rädd inför värken imorgon bitti :P

/J


Av Jenny Wigren - 15 februari 2012 12:43

Med lite lunch i magen känns allting bra igen :) Idag vart det köttpaj á la LCHC, sjukt gott! Själva "degen" består av ägg och grädde.... Riktgit lyckat, kan erkänna att jag vart rätt skepteisk när jag läste receptet, men det vart bra!!


Degen består av 4 st ägg och ½ dl grädde som vispas, hälls i en smord form och in i ugnen på 200 C, tog ca 10 min innan "degen" var fast. Efter det kan du hälla på vad du vill, beroende på vilken paj du vill ha, taco, broccoli, köttfärs eller ost- och skinkpaj. Stanningen bestod av grädde, ost och grekisk yoghurt :)


Ikväll är det äntligen dags för Body Balance igen, ska bli så otroligt skönt! Få stärka upp benen med statisk träning, sträcka ut och mjuka upp höft, baksida lår och rumpa är nog det jag längtar mest till just nu. Det och att få komma ner i varv, jag har en tendens att ha en vardag full med aktivitet och träning - helt enkelt fart och fläkt, att då ta sig tiden och varva ner känns som världens lyx! Ska faktiskt ta mig an ett annat projekt också i den genern, men det tar vi en annan gång :)


Ska bli spännande att se hur morgon dagens träning blir också! Jag är vikarie på Body Pumpen som är varje torsdag kl 6.30 på Gold's Gym och Häni som äger passet har gett en förvarning på att han kanske inte orkar, stackarn dras med en förkylning, så han har mig på stand-by för tillfället :) Om han är stark och kry nog så blir det istället löpning... ser INTE fram emot det, jag blir alldeles för lätt uttråkad men jag får se det som ett tillfälle till motivation eller något, jag vet att jag kan komma in i ett flow när jag löper, men det tar ett tag innan jag är där, aja, jag har valt det själv :P


PUSS!!

/J

Av Jenny Wigren - 15 februari 2012 07:55

Gårdagen bara försvann!! Underbart mycket på jobbet så det här med "rast" vart som inte av, därav inga inlägg och sen på kvällen så fortsatte det i det tempot tills jag självdog i soffan, tur jag återuppstod idag ;)


Idag stod återigen ben och rygg på schemat, samt invägning :)


Passet gick riktigt bra, benen fick sig en rejäl match!! Fantastiskt!


Dagens pass:

Benböj, lutande 100 kg 10 x 3

Utfall, m fot på bänk 40 kg 8 x 3

Latsdrag, smalt 35 kg 10 x 3

Rodd, brett 30 kg 10 x 3

Benpress 30 kg 10 x 3

Baksida lår 35 kg 8 x 3

Chins - 25 kg 10 x 3

Rodd, smalt 25 kg 8 x 3

Rygglyft 5 kg 10 x 2

Dynamiska utfall 20 st x 2


Så imorgon hoppas jag på träningsvärk i rumpan!!


FORMKOLL 15/2

Vikt: 58,4 (+0,5 kg)

Fett% 22.2% (-0,5%)

Fettvikt 13,0 kg (-0,1 kg)

FFM 12,2 kg (+0,2 kg)

 

Bara marginaler men ändå :) Testade idag att ställa in mig både som standrad och som atlet på vågen, väldigt spännande, skulle jag gå på atlet så skulle fettprocenten vara 20,9 % = 12,2 kg. För att gå in som atlet ska du regelbundet och under en längre period ligga på ca 10 timmar träning/vecka. Jag anser inte riktigt att jag är där utan tänker fortsätta köra på standrad, iallafall ett tag till. Nu snittar jag kanske 7-10 pass/v men jag känner mig själv, jag skulle köra på som ett djur för att öka upp träningen så jag skulle stanna inom min nya "norm" och det skulle resultera i sämre resultat och prestation på träningen, så för en gångs skull tänker jag va glad över att passa i det "normala" facket :P


Så vad blir strategin framöver, kolhydrater - inte kolhydrater, äta vad jag vill - ätardag?! Jag kommer fortsätta köra på med LFHQ/LCHF och det är till största del för att min mage mår så otroligt mkt bättre sen jag skalade bort gluten! Tänker inte gå så långt så jag ser mig själv som glutenintolerant men helt klart överkänslig... Jag kommer vara strikt i veckorna och släppa lite mer under helgen, men absolut inte fritt fram!! Jag vill ha magrutor, å det är en bit kvar dit!


/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards