gymjenny

Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Super Saturday & Super Sunday!!

Av Jenny Wigren - 23 september 2013 13:16

Herregud vilken helt fantastisk helg jag haft!! Underbar, magisk, galen, och extremt svettig! Årets Super Saturday är överlevd och så är även gårdagen med filmningar av de releaser som släpps i början av 2014! Filmerna används till oss instruktörer, så vi kan se hur klassen ser ut i sin helhet. Dessa filmningar görs som tidigare nämnt bara i New Zeeland och för första gången någonsin - så gjordes de någon annan stans och då vart det i Stockholm, Sverige! Det är stort - riktigt stort!! Mitt absolut bästa träningsminne någonsin gjordes igår, när jag ligger under låt nr 3 i Body Pump #89 och ser taket av globen - av GLOBEN! Helt sjukt, helt fantastiskt!


Klasserna för mig under helgen vart

Body Pump #87

Body Combat #57

Body Balance #62

Body Combat #57

GRIT Strength #6


Body Pump #89 - filmning

GRIT Strength #8 - filmning


Så ingen GRIT Cardio, under GRIT Strength kan jag erkänna att jag var nära att tuppa av, så jag valde att tacka för mig efter den klassen ;) Vart inte heller någon RPM för min del, jag var på tok för snäll och armbågade inte mig fram, så det fanns ingen cykel ledig. Det fick blir Body Combat x 2, vilket med tanke på torsdagens release inte gör något!!


 

Så här slutade förra veckan!


Så hur mår jag?! "Hahahaha" ja jag kan inte direkt säga att jag är pigg och energisk efter 7 klasser på 2 dagar, det kan jag inte göra. Däremot så känner jag mig betydligt fräschare än vad jag borde göra, det är en sak som är säkert! Ingen nämnvärd träningsvärk och förkylningen ligger på en bra nivå, hanterbar och inget halsont *win*.


Veckan som kommer nu blir även den lite smått galen, nu ska alla releaser sättas och först ut är kvällens Body Pump! Klassen är redan full och vi har redan börjat skriva upp namn på namnlistan, jätte roligt och jag känner mig verkligen inte nervös. Jag känner mig säker både på de 5 låtar som jag ska presentera, samt de 5 som Klas kör. Då är jag betydligt mer nervös för Body Combaten som ligger före, med äldre releaser! Nu gäller det att jag kan släppa releasen som är på torsdag och att jag inte överanalyserar kvällens klass, då kommer jag lätt tappa bort mig...


Veckans planering ser för övrigt ut som följer

Måndag:

9.15 - 10.45 övning av releaser*

17.30 Body Combat

18.30 Body Pump - RELEASE


Tisdag:

14.30 Body Combat*

16.00 Gym - Rygg och Triceps

19.00 Body Balance*


Onsdag:

9.00 Body Balance*

10.15 Gym - axlar (rehab)

18.30 GRIT Strength - RELEASE

19.00 Body Balance - RELEASE


Torsdag:

14.00 Body Combat*

18.30 Body Combat - RELEASE


Fredag:

Vilodag


Lördag:

9.15 Body Pump


Söndag:

Vilodag alt löpning


Träningspass märkta med * är för att jag ska få en chans att köra igenom passet, det blir inte lika tungt som när jag kör på riktigt. Men de kommer ändå att kännas och framförallt ta tid. Vilket betyder att både gymmet och löpningen får avvakta denna vecka. Vilket är luuuuugnt! Tjurruset är nu mindre än 2 veckor kvar, inga problem ;)


Fler bilder från helgen


   


4500 st var med på Super Saturday!! 1800 st var med under Body Pumpen igår - sjukt! Och idag är jag mer än nöjd och lycklig över att ha 20 st starka Body Pumpare framför mig ;)


/Jenny

 
 
Rebecca

Rebecca

24 september 2013 10:08

Bra blogg du har.
Fitness Plan, är det en app du har?
Mvh Rebecca

http://www.vidkoksbordet.bloggplatsen.se

Jenny Wigren

25 september 2013 13:02

Tack :)

Ja det stämmer, tyvärr så verkar den inte va kvar... andra appar som funkar på samma sätt men i lite annorlunda layout är workout journal och shapelink. Båda är gratis :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Wigren - 12 maj 2015 21:46

Imorse ledsnade jag lite grann... jag tycker det är väldigt fascinerande att vi i Sverige är extremt hälsomedvetna, vi har rätt bra koll på vad som är hälsosamt och matas dagligen av inspiration kring hälsa, hälsosamt och att må bra MEN trots det öka...

Av Jenny Wigren - 11 maj 2015 08:51

I lördags var jag äntligen på eventet MammaPower som hölls av träningsevent.se - och jag är så tacksam att jag åkte!!    Eventet var extremt professionellt gjort och förutom galet bra föreläsare/tränare så väcktes min inspiration! Jag valde att s...

Av Jenny Wigren - 4 maj 2015 17:42

För en vecka sedan avslutades första omgången av viktminskningsgruppen som jag höll - tillsammans har de 14 st deltagande gått ner 103.9 kg och jag är jätte stolt över dem! Gruppen har inte haft som fokus snabb viktminskning eller någon speciel diet ...

Av Jenny Wigren - 27 april 2015 11:04

Jag kan inte svara på om intresset för mammaträning och mammamagar är ett "nytt" fenomen sen nått år tillbaka eller om det vart lika aktuellt förr - däremot kan jag konstatera att intresset för träning har ökat markant både när det gäller träning und...

Av Jenny Wigren - 26 april 2015 17:55

Just nu i denna stund sitter jag bredvid min älskade dotter som borde ha somnat för länge sen, detta resulterar i att jag stoppar in nappen, hon drar bort den, blir jätte sur och skriker för att nappen inte är i munnen och jag stoppar in nappen... oc...

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards