gymjenny

Alla inlägg den 19 september 2013

Av Jenny Wigren - 19 september 2013 07:35

      Ja så känner jag verkligen! Jag trodde inte att det skulle va så bra som det är, men om sanningen ska fram, jag var villig att testa ALLT för att min mage skulle tagga ner. Från att dagligen ha ont och kramper i magen så fort som jag åt pasta, bröd, andra livsmedel med hög andel gluten, fet mat, stark mat eller om jag åt för fort så är allt bara borta... hur är det ens möjligt?! Från att ha dagliga problem som tom gjorde att jag ibland vart hemma från jobbet, avstod från träning och andra planer för att jag inte kunde stå upprätt, så har jag idag inga problem alls, inga! Det enda som jag gjort är att börja min dag med en shot aloe vera, seriöst det är allt jag gjort! Eftersom jag nu tagit denna lilla shot i ca 6 mån så har jag nästan glömt hur dåligt jag mått, nu är det mer vardag att inte ha ont. Nu äter jag bröd, pasta och all annan mat som jag fått avstå från tidigare utan problem... Så älskade aloe vera! Denna fantastiska växt som med sina ämnen läker och stärker bla. slemhinnorna har helt klart gjort mig gladare ;)


 

Min lilla shot! :)


Ett annat plus, och den "biverkning" som jag såg först när jag började ta shoten var hur mycket finare min hy vart! Jag har lätt att få stressutslag i ansiktet, så när det är lite mycket i livet så kommer utslagen ett efter ett. Det gör att jag i flera år haft riktigt mycket både puder och foundation i ansiktet, i mitt försök att förtvivlat dölja detta - nu slipper jag det! Huden har aldrig vart slätare eller finare, jag vågar tom visa mig utan smink, den ni :P


Så dagens, veckans och månadens hälsotips blir utan tvekan - drick Aloe Vera!! Av allt jag testat från vitamin tillskot, IBS medicin, utesluta livsmedel från kosten (något jag helst undviker) och mindfullness så är detta outstanding! Om du väljer att testa, något jag rekommenderar alla i min närhet med mag- och hudproblem, så ha dock i åtanke att det kan ta månader innan du märker skillnad. Jag var nära att ge upp eftersom jag drack och drack utan att det hände något med magen. Det som gjorde att jag fortsatte var insikten om att jag vet hur illa därän min mage var, samt att jag såg vad den gjorde med min hy. Idag är jag sjukt glad att jag testade och jag kommer aldrig ge upp min lilla morgonshot!


 

Jag dagen till ära, idag vart det svart från topp till tå


 

Här försöker jag ge er en close-up på ansiktet, gick så där. Nytt försök kommer, så ni inte tror att jag jobbar med falsk marknadsföring ;)


Efter gårdagens klasser så mår jag oförskämt bra! Ok, kanske inte hundra och fortfarande seg men helt klart bättre än i tisdags och igår! Så idag är jag redo att ta mig an en underbar arbetsdag som avslutat på bästa sätt - 17.30 Body Pump och 18.30 Body Combat!! :D


Jenny



PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards