gymjenny

Alla inlägg den 8 september 2013

Av Jenny Wigren - 8 september 2013 12:47

Nu blir det inga fler veckor med strukna träningspass... å de me basta! Nu lämnar jag veckor med trötthet, slitenhet och andra aktiviteter ivägen! Jag har haft en extremt rolig sommar och min höst har börjar kanon! Men tyvärr har det gått ut lite över min träning. Nu blir det en helt annan växel som ska in, så är det bara! Att äta, jobba, träna, sova och pussa på sambon kommer va huvudfokus nu - jag ska ju tävla i Body Fitness, då går det inte att skippa vare sig gympass eller slänga i sig något halvbra energimässigt.. Full gas :) Ikväll ska även formbilder tas, de ska sedan skickas till coachen i Sundsvall så han får se hur läget är. Ska bli väldigt spännande att höra hans åsikt :D


 Trots mycket jobb, en halvbra hals och det faktum att jag var i en fotostudio hela måndagen och halva tisdagen har jag ändå fått till en del av min träning. Och med tanke på den träingsvärk jag hade efter måndagens magövningar så räknas de timmarna framför kameran också ;) Jag är extremt glad att jag fått till 7 pass denna vecka och jag hoppas att den träning jag gör kommer göra att jag håller huvudet ovanför lervällingen den 5 oktober - Tjurruset. Däremot så vet jag också att den gyllne regeln inom träning är "Du blir bra på det du gör" - med andra ord, mer löpning och benträning gäller sista veckorna nu!


  6,5 tim trots ett pressat schema känns riktigt bra! Nu rycker däremot den extra vilodagen i veckan ;)


Planeringen för vecka 37 ser ut som följer:


Måndag

9.00 Gym - Bröst och Biceps

18.30 Cykel/Spinning


Tisdag

14.30 Gym - Rygg och Triceps

19.00 Löpning


Onsdag

9.00 Gym - Axlar och Mage

18.30 GRIT Strength

19.00 Body Balance


Torsdag

17.30 Body Pump

18.30 Body Combat


Fredag

14.30 Gym - Ben

16.30 Löpning


Lördag

9.15 Body Pump


Söndag

Vila


Idag blir det alltså ingen träning för min del, jag kommer däremot få plåga några fantastiska deltagare på kvällens Tabata pass! Tabata är en träningsform ursprungligen från Japan och är ett sätt att "maxträna". Varje övning görs i 8:a set och bygger på att du ger allt i 20 sek och senda vilar i 10 sek. Imorgon tänkte jag va snäll och bjuda på kvällens upplägg - som går lika bra för dig att göra på egen hand i gymmet sen.Då jag inte vill avskräcka någon av kvällens deltagare håller jag dock övningarna hemliga tills först efter passet!


Vill även passa på att säga Grattis till min fantastiska (numera f.d) PT kund Ellen som gjorde en ritkigt bra tid på gårdagens Tjejmil! Bra gjort :D


/Jenny

Av Jenny Wigren - 8 september 2013 10:17

 

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards