gymjenny

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Jenny Wigren - 12 september 2013 08:46

Jag lovade er upplägget på mitt Tabatapass som jag höll i söndags! Träningsvärk utolvas ;) Om du känner dig osäker på teknikerna så råder jag dig att be om hjälp först! Boka en PT, fråga personalen på gymmet eller någon annan i din närhet som har riktigt kunskap i ämnet. Tabata bygger på att du ger max och jobbar så snabbt du kan under de 20 sek som du kör, det betyder också att det är lätt att skada sig om man saknar rätt teknik.


Mitt upplägg vart cirkelträning med 9 stationer. Du kör klart hela intervallen på en och samma station innan du går vidare. Jag anänvde mig av appen Ultra Trainer där Tabata redan ligger inalgt som en intervall. Bara välja den och tryck start, sen kommer appen tala om för dig när du ska vila, köra samt byta övning! Lycka till!


 

The one and only!


Övningarna

* Fällkniven

* Thrusters (benböj med axelpress)

* Kettlebell sving

* Burpee

* Ruscher (spring mellan två koner/vikter

* Russian twist med kettlebell

* Utfall med bicepscurl

* Armhävningar

* Rodd med stång


Sen lovar jag att du är rätt nöjd med dagens träning ;)


För egen del blir det combon Body Pump och Body Combat!! Bring it on!!


Love it!!

/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards