gymjenny

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Jenny Wigren - 10 september 2013 07:18

Är en fråga jag faktiskt får rätt ofta! Frågan ställs oftast med ett choackat uttryck och kommer i regel alltid till följd av att jag berättar om min dag och samtidigt gör det med ett leende :) Jag säger inte att mitt liv på något sätt är tungt, men det är klart jag inser att jag jobbar mer än genomsnittet, städar lite mer än de som jobbar de timmar jag gör, tränar en hel del och tungt, engagerar mig i annat runt omkring träning och jobb, gör allt jag kan för att ställa upp för mina nära och kära och trots det i regel alltid svarar glatt - Självaklart! Va kul, klart jag hjälper till :)


Mitt svar på denna fråga blir oftast sä där jobbigt käckt "kaffe, glädje och ren vilja!". Även om de som ställt frågan gärna hade hört lyckopiller, socker eller amfetamin så är så inte det svaret, eller sanningen ;) Jag har aktivt valt att vända det som sker i mitt liv till något positivt - det betyder ALLT! Inte bara de bra sakerna utan det gäller att se glädjen, anledningen och det bra med även de tråkiga såsom disk, hålla koll på papper, tanka bilen eller städa ett gym. Det sist nämnda t.ex, vi gör en hel del av städningen själva på Magasinet, grovjobbet får proffsen sköta men den dagliga städningen ligger på oss. Något som jag gjort på nästan alla gym jag jobbat på, så detta är inget ovanligt eller konstigt. Men jag säger inte heller att det är den roligaste av alla arbetsuppgifter jag har, men istället för att tänka tankar såsom - tråkigt, jobbigt, surt att få gå upp en timme tidigare för att städa osv så vänder jag på det! Jag väljer att se det positiva - jag vet att det är rent och fint när mina medlemmar kommer på morgonen samt att jag har en hel timmes morgoncardio klart innan öppning! Istället för att va ute i regn, kyla och rusk så får jag va inne och göra min morgoncardio samtidigt som det blir rent och snyggt - win! Så det finns ingen anledning till att sura eller tycka att något är jobbgt, se alltid det positiva istället!


Något som också hjälper mig att känna mig så där jobbigt lycklig är tankarna på gårdagens spinning! Full klass, galet ös och deltagare som öste på!! Underbart! Idag får jag äran att plåga frivilliga (?) i gymmet istället - jag menar, hur kan jag inte konstant gå runt och va glad ;)


 

Så dagens tips, le, sträck på dig, skratta lite extra och välj att se det postiva i dagens alla situationer! Jag säger inte att det är lätt, men jag lovar att det är värt det!!


Love life!

/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards