gymjenny

Alla inlägg den 18 september 2013

Av Jenny Wigren - 18 september 2013 15:43

Oh my! Kroppen är sliten, jag erkänner! Just nu är det inte lika lätta steg som tar mig framåt... jag skulle helst vilja vakna upp oförskämt fräsch, lyfta vikterna lättare än någonsin och bara känna en brinnande energi i kroppen, men nej. Istället fick jag knappt upp vikterna igår när jag körde med Johan i gymmet, kvällen igår spenderades under en filt i soffan och imorse när jag vaknade så var fortfarande känslan av olust kvar i kroppen. Jag känner att allt inte är såsom det ska och har jag otur så ligger jag däckad i feber eller annat otyg inom några dagar... inte bra, så sjukt obra egentligen! Och det är nu jag står inför ett val - lyssna eller köra på! Jag vet att många skulle skricka LYSSNA!! men, så kommer det inte att bli, av två huvudskäl egentligen. Borsett från min envishet...


1, jag har inte tid att tagga ner nu, vill inte och kommer inte att göra det heller.


2, vad är det egentligen som säger att det blir bättre? Vad är det som säger att jag blir sjuk om jag fortsätter köra på? Eller som säger att jag inte blir sjuk om jag ställer in mina klasser? varför ska vi ge efter och bara ge upp så fort det känns lite tungt? Ja jag vet att jag tränar mycket och jobbar desto mer, men jag balanserar upp det med kosten och till viss del med sömnen. Just mentaliteten att tagga ner så fort som det inte går lika lätt som det gjorde förr har jag svårt för, så funkar det inte i arbetslivet, i relationer eller i någon anna del av livet egentligen. Det är inte lika lätt hela tiden, du kommer inte ha samma motivation, ork eller lust alla dagar i veckan och vi lurar oss själva om vi tror det. Så just igår och idag, så är jag inte lika pigg eller energisk. Det tar lite längre tid för mig att tagga till och jag är inte lika stark MEN trots det så kommer jag fortsätta kämpa, jag kommer ge allt(av det jag har just idag) på kvällens klasser och jag kommer acceptera att dagens dagsform inte är lika stark som i måndags.. Som kompensation kommer jag äta ännu mer läkande näringsämnen såsom vitamin C, Vitamin D, Selen, Vitamin E och Järn, dricka mer vatten och se till att få mer sömn inatt. Jag hoppade dessutom morgonens träningspass, det vart nötande av Body Pump #87 framför DVD:n istället.


Gårdagens pass vart i alla fall av, även om Johan hann fråga två gånger om vi skulle bryta. Så, inte mitt bästa pass. Trots det så har jag idag en härlig träningsvärk i triceps ;)


Rygg och Triceps 17/9

4 set sittande rodd

3 set T-bar

3 set smala latsrag

4 set tricepspress/smal bänkpress

3 set tricepspress med stång i CC

4 set press oh m rep i CC


Det som ändå piggar upp en dag som denna, gäller att alltid tänka positivt - alla nya releaser är GRYMMA! Längtar efter att börja köra BP 87 på riktigt nu, gud vilken härlig, skön och fantastisk release!! (översatt till vad mina medlemmar vet att min glädje till nya releasen innebär = jätte tung, galet många utfall och mjölksyra som sprutar ut genom porerna redan från benlåten) Jag är även jätte glad över att mitt camolinne har kommit! Nu är sista delen till TjurRuset på plats!! För det som kan va bra att veta om det loppet - jag och mina kära vän Elin som först bokade in oss på att springa loppet la upp outfiten under loppet och bestämde den INNAN vi började ens tänka på träningsplanering inför loppet ;)


 


Bjuder även på denna lilla länk, det är jag och Markus som presenterar en av övninvarna som kommer att finnas på PT Online hemsidan! http://trendotraning.se/2013/09/18/finnen-ovningstips-i-film/ 


Så med inställningen - jag klarar det här! Tar jag mig an restena av dagen och även om kroppen är tung, huvudet halvt med mig så ser jag verkligen fram emot kvällens GRIT Strength och Body Balance, det går inte att inte må bra under dem klasserna!


/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards