gymjenny

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Jenny Wigren - 11 september 2013 15:16

Även om jag anser att jag är bra på att planera och att även hålla mig till planen så betyder det inte alltid att det är Plan A som blir av :) Den här veckans träningsplanering t.ex har inte alls blivit såsom det var menat, men det blir jätte bra ändå!!


Jag och Johan ska försöka få till fler träningstillfällen tillsammans, dels för att det är kul att träna med någon och - för att han annars har en tendens att inte träna ;) Så kan vi inte ha det :P Så igår sågs vi igen!! Körde Rygg och Triceps precis som planerat, däremot så görs fredagens planering om, vilket även påverkar gårdagen, dagen som är och helgen - spännande hur det kan bli! :)




Ny planering för v. 37:


Måndag

9.00 Gym - Bröst och Biceps

18.30 Cykel/Spinning


Tisdag

16.00 Gym - Rygg och Triceps


Onsdag

10.00 Löpning

18.30 GRIT Strength

19.00 Body Balance


Torsdag

17.30 Body Pump

18.30 Body Combat


Fredag

14.30 Gym - Axlar och Armar

16.30 Löpning


Lördag

9.15 Body Pump


Söndag

Löpning


Så idag vart det alltså löpning istället! Axlarna får vänta till fredag och magen och benen, ja de får jag helt enkelt göra allt för att komma åt ändå. Magen kan jag fixa i TRX:en under söndagen och benen - mer vikter åt folket på Body Pump helt enkelt ;) Får väl även passa på att köra lite benpress och lårcurl innan jag och Johan ses på fredag, så ska den saken va klar.


Gårdagens träning och dagens träning har gått kanon! Inte smärtfri på något sätt, men ändå fantastisk! Johan lärde mig en ny ryggövning igår som kändes kanon, har gått halva dagen och funderat va det är för muskelknut som ömmar så mellan skulderbladen, innan poletten ramla ner och jag nu inser att det egentligen är träningsvärk jag upplever... jag kanske inte alltid kopplar så snabbt!


Gym 10/9

4 set breda rodd i CC

3 set breda latsdrag

3 set enarmsrodd m bänk i CC

3 set ryggdrag m rep i CC

3 set smal bänkpress

3 set tricepspress i CC

3 set press mot pannan m hantel


Dagens löpning då? ja.... denna löpning! Det gick men jag har helt klart en liten terrier som hetl missat att HAN ÄR en terrier... hunden lägger sig efter 4 km och tyckte att här ska jag ligga, men efter lite snälla ord och en elak matte som inte stannar (han fick ett flertal kisspauser) så vart det iaf 7.98 km. Vaden känns, det gör den, men den gör inte jätte ont så jag väljer att fortsätta gasa hela vägen i mål. Det får gå helt enkelt, receptet lyder Icepower på tub + kompressions strumpor + alvedon = Tjurruset.



   



    

Han må se stark ut nu, men vänta du bara - det döljer sig en riktig liten latmask i denna terrier ;)


Resten av dagen har gått ut på att äta, dricka vatte, jobba och fylla på med koffein inför kvällen som består av GRIT Strength och Body Balance!! <3


/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards