gymjenny

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Jenny Wigren - 16 augusti 2013 19:19

Ja det börjar väl bli dags att börja berätta vad som händer i mitt liv :P Nu får det väl ändå vara slut med hemliga mål, spännande projekt och framförallt, börja berätta (nästan allt) om hur min höst kommer att se ut!!


Jag kanske borde fundera på att  döpa om bloggen till - den hemlighetsfulle gymägaren?! Eller inte, eller så är jag så ärlig jag bara kan och slutar ta mig an projekt som jag inte kan berätta om på en gång?! Tror iofs ingen av dessa alternativ kommer att bli verkligehet ;)


Vart vill ni att jag börjar?! Med hösten? Målet? Mitt stora JIPPI!! Eller jag kanske ska säga det, jag tidigare idag sa till min PT kund.

Jag: H vill du ha den bra eller dåliga nyheten först?!

H: Den dåliga tror jag...

Jag: Jag slutar på SATS efter augusti månad... Vill du veta den bra nu?!.... Det är fredag idag :D


Så då var det sagt, efter mycket, MYCKET velande hit och dit så inser jag att jag inte kommer klara av SATS i Uppsala också. Tro mig, det gör ont i hela hjärtat men jag inser att med arbetstider som inte är av denna värld (redan innan jag räknar med SATS) så går det inte, de som kommer få lida?! Min sambo, mina vänner, mina djur och mina PT kunder i Uppsala... eftersom de kommer få den lilla energi jag har kvar. Så till hösten kommer jag fokusera järnet på Magasinet, min egna träning och *PIP* (SORRY! detta måste dock va hemligt ett tag till, jag kan nämligen inte förstå än att det har skett :P) Jag kan däremot erkänna att tårarna var läskigt nära att rymma efter dagens GRIT Strength (mitt sista på SATS) när alla kom och tackade för all inspiration, peppande och även berömde mitt jobb. Då vart det känslosamt ett tag - älskade, älskade medlemar vad jag kommer saknar er med!


Så det betyder att jag nu vet, exakt, hur mina klasser kommer va till hösten. De är helt klart färre än jag haft på länge, vilket är SJUKT bra med tanke på mitt träningsmål... samt att det betyder att jag kan vicka om någon instruktör blir sjuk/är ledig ellerhelt enkelt behöver ett break en vecka :D

Måndag:

Tisdag:

Onsdag: GRIT Strength kl 18.30, Body Balance kl 19.00

Torsdag: Body Pump kl 17.30, Body Combat kl 18.30

Fredag:

Lördag: varannan vecka Body Pump kl 9.15

Söndag: kommer ha eventklasser både Mage, rumpa och lår men även en specialklass i spinningsalen. Dock inte varje söndag.


Så.... vad har jag för träningsmål?! Många har redan kommit på det ;) Egentligen är det inte så svårt, det är samma mål som gjorde att jag än gång i tiden startade denna blogg. Skillanden, denna gång tänker jag inte ge upp pga "feghet". Jag ska va jobbigt ärlig ett tag - den ni! Mitt mål med Body Fitness har jag haft läääääänge! För länge, men av samma anledning som det tog mig år innan jag fick arslet ur och fixade mina bröst - nej de är inte äkta, så var det andras åsikt som gjorde att jag backade och täntke om. Tills en god vän till mig sa "så du menar, att du VILL operera dig, men att du INTE gör det pga av vad andra ska tycka, tänka och säga om det?!" ja... när hon la fram det så, så insåg även jag att jag lät andras åsikter styra mitt liv. 3 mån senare var dem på plats! Något jag är väldigt nöjd, stolt och ärlig med! Men vi återgår till huvudämnet - varför fegade jag ut förra gången?! Jo... av samma anledning - jag lät andras åsikter styra mig. När frågor, kommentarer och ifrågasättandet kom igång så vacklade jag. Det gör jag inte denna gång!!! Nej, Body Fitness är i många avseenden inte hälsosamt och det är inte en livsstil som passar de flesta, men jag kan fortfarande vara en grym PT, förespråka hälsa och göra ett galet bra jobb - även om jag väljer att vara något mer strikt med kost, träning och vila - därför att mitt mål kräver det. Inte ditt, inte mina PT kunders, inte alla mina medlemars, utan MITT mål är att ställa upp på Tammerpokalen juli 2015! Min resa kommer att få ta tid, gudarna ska veta att det är en hel del (väldigt mycket) muskler som ska på denna arma kropp! Det är också därför jag numera inte går på Periodisk Fasta, coachen insåg ganska snabbt att jag låg på ett underskott och inte överksott av kalorier... just nu behöver jag äta mer än jag någonsin gjort, inte tvärtom ;) Så mot tyngre mål, tyngre vikter och tyngre matlådor :) Så vad tror ni?! Kommer jag lyckas?! Inte för att jag kommer låta era åsikter påverka mig, Peter satsar på vinst och Rikard stöttar mig ovärderligt mycket - personligen, känner jag mig fruktansvärt nöjd med mitt mål! För om min resa enbart leder mig till en bottenplacering så har jag gjort det! Jag har vågat, kämpat, krigat, posat, dietat, svettats, solat och förmodligen gråtit en del för att ta mig till den scenen!


 


Love it, fight for it!

/Jenny

PT+

Länkar

B.A.B.Y Runners Team

 

Presentation


Jenny Wigren

Jag är en tjej som älskar träning och hälsa! Min passion ligger i att få andra att vilja träna, fortsätta med sin träning och få mina kunder, vänner, medlemmar och deltagare att må bra! Med den här bloggen vill jag inspirera, motivera, de

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards